Antaisitteko elvytystä pultsarille?

• Viestiketjun aloittaja juli
  • Ensimmäinen viesti
ea-hoitsu
No,kyllä on näiden "vieraiden" omaiset myös joskus avun tarpeessa ja vieraat itse myös. Vaikkeivät deekuja oliskaan.
Ehkäpä mullekin tulee joku yökötyskohtaus just heidän kohdallaan,saatanpa jopa potkasta päähän niinku toi yks vieras kirjotti (toivottavasti ei satu olemaan sun isäs tai äitis)...

On ne deekutkin jonku omaisia,muistakaa se!

vieras
kyl varmaan ihan omasta paidastaankin saa tarvittaessa elvytyssuojan tai jos pistää kätensä sillee torveksi niin kyl sitäkin pitkin ilma kulkee, ehkei niin tehokkaasti mut kuitenkin.

elvyttänyt
Kun soittaa hätänumeroon se päivystäjä on koko ajan puhelimessa ja neuvoo mitä pitää tehdä.Minut käskettiin laskemaan ääneen painelun tahdissa (puhelin oli siinä vieressä eikä kädessä) ja puhelua ei saanu lopettaa ennenkö se päivystäjä kuuli että ensihoitajat oli siinä ihan vieressä.
Sit tää päivystäjä kiitti mua avusta ja toivotti hyvät jatkot. :-/

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Kyllä elvyttäisin, epäröimättä. Mikä ihme ihmisiä vaivaa (jos taito siis löytyy) :eek:
Eihän ketään kiinnosta edes hankeen sammunut spurgu sen vertaa että soittaisi hätäkeskukseen joten mikä ihme se on jos ei vaivaudu elvyttämään... viime talvenakin mä soittelin aika monta ambulanssia/poliisia sammuneille spurguille kun ihmiset vaan kävelevät tyynesti ohi

vieras
Jaa-a... mene ja tiedä. Just tuossa kotimatkalla haukuin kaikki pultsarit alimpaan...

Ois niin kiva jäädä joskus ostarille lasten kanssa syömään vaikka jätskit kauniina päivänä, mutta ei sinne voi jäädä kun juopot norkuu räkäkännissä joka helkatin paikassa. Nyt kun vielä ei saa tupakoida sisällä räkälöissä niin notkuvat ja huutelevat siinä ulkona.

Äskenkin 3½v. lapseni joutui todistamaan tilannetta jossa umpihumalainen mies nostaa akkansa hameenhelman ylös ja alkaa nuolemaan värkkiä siinä kaiken kansan edessä. YÖK!! Mä niin halveksin noita pummeja että voisin jättää elvyttämättä. Kun ne on tuossa aamulla, päivällä ja illalala, ei siunaamaan rauhaa siltä räkytykseltä jos sinnepäin sattuu. Muuten rauhallista mutta ostari levoton.

Sanoin miehelle että mitäs jos kaupunki/valtio jättäs ens talveksi asunnot antamatta ja tuet maksamatta niin katotaan montako niitä tuossa ens kesänä irvistelee...

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
kuinkas moni menee herättelemään pultsaria esim bussipysäkillä? muistan kuinka joku aika sitten eräs pulsu sai maata kuolleena pysäkillä hyvän tovin vain siksi koska hänellä oli kossupullo vieressä--> ihmiset päättelivät että hän on sammunut alan mies
tää on ihan totta. mun täytyy myöntää että jos yksin/lapsen kanssa liikun, en uskalla välttämättä mennä herättelemään. kun en ikinä tiedä tuleeko sieltä turpaan vai ei, onko puukkoa kädessä jne. mies kyllä herättelee sammuneita ja pari kertaa ollaan soitettua ampparia paikalle (siis spurgulle, ei mun miehelle).

mutta harvoinpa noita sammuneita vastaan tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mä en liiku samoissa piireissä puliukkojen kanssa.
olipa hölmö kommentti

Jollain lailla yrittäisin elvyttää.Estää tukehtumasta ja avata hengitysteitä.Jos suusta-suuhun menetelmä (yök)ois viimenen keino niin kai sitten senkin tekis

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja raitis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mä en liiku samoissa piireissä puliukkojen kanssa.
olipa hölmö kommentti
Miten niin hölmö? Ei kaikki asu samoilla alueilla deekujen kanssa.
Jos vaikkapa kulkee kaupungilla, voi ihan päiväaikaan nähdä sammuneen tyypin. Me asutaan vielä pari päivää roskaväen keskellä. Täällä (tässä talossa tai naapuritalossa) en soittaisi ambulanssia kenellekään juopolle, narkkarille tai mannelle tai maahanmuuttajalle. Puhumattakaan elvyttämisestä.

en osaa antaa elvytystä,että en vois antaa sitä kellekään....mutta jos osaisin ja tulis tollainen tilanne että ei ois muita paikalla niin ois kai se pakko,en halua kenenkään kuolemaa omalle kontolleni.

Tansku83
Totta kai elvyttäisin! En ymmärrä miten kukaan voi olla niin julma, että katsoisi vain vierestä, kun toinen kuolee (ja vain sen takia, että inhottaa!? ). Siihen voi vaikka laittaa jonkun kankaan väliin suojaksi, jos ei muuta suojaa ole. Ja 112 kun soittaa, saa varmasti elvytysohjeet.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Tansku83:
Totta kai elvyttäisin! En ymmärrä miten kukaan voi olla niin julma, että katsoisi vain vierestä, kun toinen kuolee (ja vain sen takia, että inhottaa!? ). Siihen voi vaikka laittaa jonkun kankaan väliin suojaksi, jos ei muuta suojaa ole. Ja 112 kun soittaa, saa varmasti elvytysohjeet.
Mitä se keneltäkään olisi pois jos joku puliukko kuolisi?

The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Sanotaan että jokaista jää joku suremaan, pultsariakin.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Ryyppykaverit varmaan ainoat. Jos joku todella välittää, tekee kaikkensa saadakseen lähimmäisen asiat kuntoon, eikä antaisi ryömiä pohjamudissa.

yx vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kyllä antaisin ja olen antanutkin Herttoniemen asemalla. Sitten odottelinkin puoli vuotta hepatiitti tuloksia!

Niin ja voin sanoa, että se odottaminen oli yhtä helvettiä. Onneksi ei tarttunut!
Mä olen saanut hepatiitin elvytys tilanteessa.. Se kyllä opetti ajattelemaan.. :(
Onneksi en jäänyt kantajaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Ryyppykaverit varmaan ainoat. Jos joku todella välittää, tekee kaikkensa saadakseen lähimmäisen asiat kuntoon, eikä antaisi ryömiä pohjamudissa.

Hyi hitto miten ilkeästi sanottu. :|

Yhteistyössä