Antaisitteko anteeksi II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BittersweetSpell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BittersweetSpell

Vieras
Mies on muutaman kerran muutaman vuoden sisällä tapaillut exäänsä( ja ihan selvinpäin, toisin kuin aiemman kirjoittajan mies), kertonut jo etukäteen tapaamisesta minulle ja vakuuttanut, että tapasivat kavereina sekä, ettei seksiä ollut.

Nyt hän kuitenkin piti salaa yhteyttä exään, jäi kiinni ja sitten olivatkin pelimerkit sekaisin. Tästä viimeisimmästä tiedän varmasti, etteivät harrastaneet seksiä, mutta tuo henkinen pettäminen tuntuu yhtä pahalta kuin, jos olisin suoraan sängystä tavoittanut.
Itsetunto on aivan p......na, pelkään, että minusta tulee pikkuhiljaa kyylä, enkä pysty luottamaan toiseen. Pystyn vain jauhamaan mielessäni ollako vai eikö olla.

Itse tapaan exääni, joka nykyään on naimisissa ja pienen vauvan isä, pari kertaa kuukaudessa. Eilen esim. käytiin yhdessä syömässä ja usein soittelemme/viestittelemme vähintään kerran viikossa. Ei tässä minun tapauksessani ainakaan ole mitään arveluttavaa tekeillä, joten nykyinen vaimo saa olla huolettomana. Exäni vain on niin mukava tyyppi ja meillä synkkaa hyvin kavereina. Kumppanikseni en häntä enää huolisi, eikä hänkään minua. Mikähän tässä nyt on niin kauheaa? Pitäisikö muka luopua hyvästä ystävästä? Ei minun mielestäni. Mustasukkainen tässä ei ole kukaan. Itse mm. kerron exälleni treffikuvioistani, kun itse olen tällä hetkellä sinkku.

Kirjotiin tuossa toisessa antaisitko anteeksi -ketjussa, että olemme exän kanssa ihan väleissä ja näemme välillä jo siksikin, että kun pitkälti toistakymmentä vuotta oltiin yhdessä, kertyi vuosien varrella yhteisiä tuttuja, kummilapsia jne. ja erosimme ns. sovussa, joten katkeruutta ei ole. Olimme viimeiset vuotemme muutenkin enemmänkin kavereita kuin pariskunta, eikä kaveruuden tarvitse kaatua siihen, että nykyään kummallakin on uusi puoliso.

Eli miksi ja miten piti exäänsä salaa yhteyttä ja miten sait sen selville, tästä riippunee paljon se, että pitäisinkö moista toimintaa pettämisensä vai en. Henk.koht. kun en menisi exäni - enkä kenenkään toisen miehen kuin nykyiseni - kanssa sänkyyn en ymmärrä sitä, että moni (en nyt tarkoita alkuperäistä) olettaa/pelkää exän kanssa yhteydenpidon tarkoittavan automaatisesti hakailua menneeseen tai seksin harrastamista.

Joo mä en kans ymmärrä minkä takia pitää touhuta toisen selän takana, ja olen ihan samaa mieltä et henkinen pettäminen on ihan yhtä paha asia kuin fyysinen. Minkä takia ihmisten pitää koko ajan pelata jotain pelejä ja "kokeilla" ja ylläpitää yhteyksiä sinne sun tänne ?? Vanhat todelliset (rehelliset) ystävät ymmärrän, mutta kun tuntuu siltä ettei mikään enää riitä - jokainen vaan ajattelee että "mulla on oikeus..." sitä ja tätä. Siitä viis jos toinen loukkaantuu, se on vaan hänen ongelmansa - ja syytetään sitten ylimustasukkaisuudesta.
Se on valitettava totuus että kaikenlaisesta salailuista (puhelut, tekstiviestit, s-postit) menee luottamus, eikä se palaa pitkään aikaan :(((
Kysy suoraan mikä on meininki ja jos tuntuu siltä ettet enää voi luottaa niin on ehkä parempi päästää irti. Ittes vaan rikot jos joudut elämään koko ajan epäillen ja odottaen pahinta.

ja tekstareistahan se kiinni jäi.

Käsitys, jonka itse olen muodostanut mieheni kertomuksen perusteella exän aiempien tapaamisten jälkeen on se, että exä joko haikailee miestäni takaisin tai haluaa kostaa joko minulle tai hänelle jätetyksi tulemisensa. Heillä siis oli jo mennyt poikki, kun astuin kuvaan ja senkin jälkeen ex yritteli miestäni takaisin.

Ja miksi minua niin kovasti ärsyttää tuo tapailu, koska tuntuu siltä (tai ainakin miehen kertoman mukaan), että ex ottaa aina yhteyttä ja sen jälkeen armasta miestäni viedäänkin kuin pässiä narussa. Hän on siis aina se hyvä kuuntelija ja keskustelija, kun toinen vähänkin vingahtaa tarvitsevansa olkapäätä. En voi ymmärtää mikä magneetti saa vedettyä toisen aina lähelleen, ellei välillä ole muutakin kuin kaverillista kipinää.

Ja tämä viimeisin salailtu yhteydenpito taas sattui juuri sopivasti silloin, kun meillä meni tosi huonosti. En tiedä toivoiko mieheni siitä kehittyvän jotain enemmän, mutta ainakin hän on osoittanut katuvansa kovasti salailuaan ja ihmetellyt hetkellistä tyhmyyttään. Hiukan kyynisesti kuitenkin suhtaudun noihin anteeksipyyntöihin.

Teidän tilannetta ei sitten ihan suoraan voi rinnastaa esimerkiksi meidän tilanteeseen. Mieheni ja hänen exänsä olivat eronneet muutama vuosi ennen kuin tapasimme, itselläni oli tosin vielä avioero vireillä, mutta olimme siis jo muuttaneet exäni kanssa erilleen ja muutenkin olimme tosiaan viimeiset ajat olleet enemmänkin kavereita kuin pariskunta.

Sitä lähinnä ajattelin, että jos olet joka kerta "nostanut metelin" miehesi kertoessa tapaavansa exänsä, hän ei ehkä halunnut loukata sinua ja siksi jätti kertomatta. En kyllä hyväksy edes "passiivista valehtelua" - eli sitä, että jättää kertomatta - mutta tähänkin minun on ehkä vaikea samastua, kun itse emme tällaista harrasta. Ehkä ikäkin tekee sen, ehkä olemme jo niin vanhoja, että arvostamme rehellisyyttä ja uskollisuutta kenties eri tavoin kuin ns. nykynuoret?

Hih, sitten olemme samaa ikäluokkaa, 40 vuotta lähestyy kovaa kyytiä. Ajattelin, että ehkä olet alle 30-vuotias. Nöyrä anteeksipyyntä tästä :) Mieheni ja ex-mieheni ovat sitten jonkin verran vanhempia.

Miehesi ei olisi salaillut jos ei olisi kuvitellut sillä jotain voittavansa. Eli on tehnyt päätöksen tapailla exäänsä siitä huolimmatta, ettet sinä ole ajatuksesta ihastunut, ja välttääkseen turhaa kahinointia kotirintamalla, jättää kertomatta.

Arvatkaa vaan pillastuisiko minä salailuyrityksistä? Siinä kalpenee kovasti jo se että tapailevat vain ystävinä. Salailut alkaa pienistä ja ulottuu kohta vaikka mihin, jota jompi kumpi ei halua parisuhteessaan työstää, koska ei pidä "riitelystä" tai pelkää konflikteja.

Osaatko "riidellä" niin, että miehesi saa joskus sanan väliin ja perusteltua oman kantansa? Vai jyräätkö päälle?

No näinhän hän itse perusteli asian. Eli koska minä aina nostan hirveän haloon mustasukkaisuuksissani, hän ei kertonut. Ja toinen syy oli, että tottakai exän yhteydenotto imarteli keski-ikäistä miestä, jolla vielä meni omassa liitossaan huonosti.

Riidellessä olen enemmänkin murjottaja- ja mykkäkoulu-tyyppiä. En halua sanoilla satuttaa, koska sanottuja sanoja ei voi enää vetää takaisin. Vain siihen kipeimpään kohtaan tökättynä, avaan sanaisen arkkuni ja siinä sitten kalpenee pahasuisin merirosvokin.

ihmettelen vain että minkä tähden siihen eksään pitää yleensäkin pitää yhteyttä..pari kertaa viikossa on kyllä mun mielestä aivan liikaa..siis minun mielestä:)

Alkuperäinen kirjoittaja niin..:
ihmettelen vain että minkä tähden siihen eksään pitää yleensäkin pitää yhteyttä..pari kertaa viikossa on kyllä mun mielestä aivan liikaa..siis minun mielestä:)

En oikein ymmärrä mitä se ylipäätään kuuluu seurustelusuhteen toiselle osapuolelle jos pitää yhteyttä exään jos suhde on ystävä pohjalla. Jos homma menisi siihen että toinen sanoo kenen kanssa saan olla yhteydessä ja mistä puhua, missä nähdä ja milloin niin pääsisi hän kokeilemaan tuota exän elämää siltä istumalta.

miten suhtaudut jos miehesti kertoo että aikoo tavata tai on tavannut exänsä? Suututko, tuleeko teille riitaa? minun ex ei kerro meidän tapaamisistamme (täysin platoonisia) koska exälleni ja hänen avokilleen tulee kauhea riita asiasta.
Toki itse en vastaavassa tilanteessa haluaisi että oma mieheni tapailisi hänen exäänsä.

mies soitteli exälleen salaa. Tiesin kokoajan siitä, mutta vasta kun meillä oli riita, ja selvisi että toivotettuaan minut helvettiin hän soitti exälleen puhuen tuntikausia.
Sitten hänen mielestään meidän riitamme oli selvä. Ilmeisesti hän oli saanut puhuttua meidän välisen riitamme exänsä kanssa.

No, hän lupasi että kertoo tästä lähin kun on exäillyt. Mutta nyt olen itse tekemisissä exäni kanssa, enkä sumeile yhtään. Enkä kerro miehelle joka kerta kun olen tavannut.
Syystä että tiedän etten tee mitään luvatonta, enkä edes halua. Tiesin kyllä mistä luovuin, kun exästä erosin joten sitä ei tarvitse kokeilla uudelleen.

ja soitti 20:00 että on mustalaisnaisen luona,ja heidän kahdenkeskiset jutut eivät kuulu mulle,nainen hänen "ystävä",ja nainen naimisissa.En tiiä luottamus karisee..

Yhteistyössä