Antaisitteko 2v4kk lapsen hyppiä isolla trampolinilla?

  • Viestiketjun aloittaja mites on
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä ehdottomasti, ja mieluiten yksin. Muiden lasten kanssa ei saa hyppiä, ohjeistettujen aikuisten kanssa kyllä. Meidän 1v10kk hyppii myös yksin, tosin tokihan tuon ikäiseen pitää näköyhteys olla, ja tarvitsee apua trampoliinille pääsemiseen ja alas tulemiseen.
 
"vieras"
Minä en ole edes ajatellut mokomaa asiaa vaarallisena. Meillä juuri 2-vuotta täyttänyt kiipeää itse trampoliinille, avaa ja sulkee turvaverkon vetoketjun, käy pomppimassa ja tulee sieltä pois.
 
"Tiina"
En antais minkään ikäisen lapsen hyppiä ollenkaan trampoliinilla. Vaarallista touhua. useamman kerran viikossa työssäni tulee vastaan lapsia, joilla on murtumia trampoliinilta putoamisen takia.
 
[QUOTE="Tiina";28563500]En antais minkään ikäisen lapsen hyppiä ollenkaan trampoliinilla. Vaarallista touhua. useamman kerran viikossa työssäni tulee vastaan lapsia, joilla on murtumia trampoliinilta putoamisen takia.[/QUOTE]
Siksi trampassa on turvaverkko.
 
[QUOTE="vieras";28563535]En anna omani 1v 4kk hyppiä trampalla yksin enkä kyllä kenenkään seurassakaan, mun mielestä se on vähän isompien lasten juttu, jos nyt lasten ollenkaan.[/QUOTE]
Mitenköhän paljon ja kuinkahan korkealle tuollainen reilun vuoden ikäinen varsinaisesti hyppii? Sellaista hytkymistähän se tuollaisella pienellä vain on.
 
***
[QUOTE="vieras";28563535]En anna omani 1v 4kk hyppiä trampalla yksin enkä kyllä kenenkään seurassakaan, mun mielestä se on vähän isompien lasten juttu, jos nyt lasten ollenkaan.[/QUOTE]

Minä en päästäisi pientä sellaiselle miniminitrampalle, mutta iso, verkollinen on aika turvallinen. Meillä on sääntönä, että verkkoa päin ei juosta eikä hypitä, vaan tarkoitus on hyppiä keskellä tramppaa. Tottakai pienet menevät trampalla nurin, mutta alusta on pehmeä. Ihan pienenä lapset eivät edes osaa hyppiä, mutta joustavalla alustalla juokseminenkin oli ihan hulvattoman hauskaa meidän silloisen alle puolitoistavuotiaankin mielestä.

Toisaalta taas 2,5v kummipoika ei uskaltanut olla trampoliinilla ollenkaan, ei tykännyt tunteesta, että jalan alla joustaa. Tänä vuonna hän ei millään tulisi pois sieltä.
 
ei ollenkaan
Meille ei tule trampoliina ollenkaan ja meidän lapset ei hypi muidenkaan trampoliineilla. Todella vaarallinen väline, oli turvaverkko tai ei. Siinä ei tarvitse kuin väärässä asennossa tulla hypystä alas, niin voi murtua kättä tai jalkaa. Sanokaa vaan natsiäidiksi, mutta tällainen olen ja muuksi en muutu.
 
mites on
Meillä tuo lapsi 1,5v käynyt pomppimassa siellä joun toisen kanssa. Usiten se on isosisko joka on jo 17v. Sisko periaatteessa pitänyt kädestä kiinni ettei tipu. Ei siis ole ollut aikaisemmin tai ei vieläkän ole sitä turvaverkkoa vaan olemme sitä hommaamassa siihen
 
"vieras"
Meillä on hypitty turvaverkollisessa trampassa jo pienempänäkin. Tosin meillä hyppii kaiken ikäiset aina yksin, sinnehän ei edes saisi mennä useempi lapsi yhtäaikaa.
 
mites on
Mä olen kyl ihmetellyt naapurin toimintaa. Siellä on kolme lasta yhtäaikaajalkapallojen kanssa. Lapset on iältään 2v, 5v, ja 7v
Sit siel on völillä myös sellainen pieni koira, aikuinen koira mutta pineni.
Oikeesti se on ihan äärettömän hurjan näköistä.
 
"vieras"
Meille ei tule trampoliina ollenkaan ja meidän lapset ei hypi muidenkaan trampoliineilla. Todella vaarallinen väline, oli turvaverkko tai ei. Siinä ei tarvitse kuin väärässä asennossa tulla hypystä alas, niin voi murtua kättä tai jalkaa. Sanokaa vaan natsiäidiksi, mutta tällainen olen ja muuksi en muutu.
Niin, käsi tai jalka voi murtua pyörällä kaatuessa, lasketellessa/lumilautaillessa, keinusta hypättäessä, jalis- tai jääkiekkotreeneissä....saako teidän lapset tehdä noita?
Suomalaislapset liikkuu muutenkin liian vähän....
 
***
Mun mielestä pienillä on jopa turvallisempaa trampalla kuin isommilla, he kun eivät vielä tee juuri muuta kuin pomppivat vähän ja tekevät kuperkeikkoja. Isommat sitten saattavat pöllöillä temppuillessaan.

Tasapaino näyttää kehittyvän kohisten trampoliinilla, esikoinen etenkin on hyötynyt trampasta.
 

Yhteistyössä