antaisitko tutin 5kk vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti
......
tähän asti nukahtanut tissille..nyt joudun syömään vahvoja särkylääkkeitä enkä voi imettää..ei ole aikaisemmin halunnut tuttia onko enää järkeä antaa sitä jos edes huolii vai pitäisikö yrittää nukuttaa jollain muulla tavalla?

Jos vauvalla on vahva imemisen tarve, niin tarjoaisin tuttia. Ei välttämättä huoli sitä vaikka tarjoaisitkin. ja jos huoliikin, niin ei sitä ole pakko antaa syödä kauaakaan (olettaen että imetys jatkuu lääkkeiden syönnin jälkeen?).

"vieras"
Joo meillä aloitettiin tutin syöminen tuossa about 5 kk iässä. Sitä ennen ei huolinut, ampui pois. Eka hammas tulikin viikkoa vaillle 6 kk, joten sitä se oli (eikä esim. tiheän imun kautta imetystä tehostamassa). Siitä asti on kelvannut tutti aina välillä ja onhan se kiva automatkoilla. Nyt ikää vajaa 7 kk.

Tuo nyt 3-vuotias ei koskaan huolinut tuttia ja se on sääli. Esikoinen puolestaan söi tuttia ja ihan nätisti jätti sen pois about 2-vuotiaana kun "hukattiin" se. En osaa nähdä tuttia haittana, vaan hyvänä apuvälineenä.

[QUOTE="vieras";25537031]Kyllä antaisin tutin, viimestään 1v alkaa imemään peukkuaan tms. että saa imemisen tarpeen tyydytettyä[/QUOTE]
Ai, ei meillä kuopus (joka ei yrityksistä huolimatta huolinut tuttia saatika pulloa) ole imenyt peukaloitaan tai muutakaan missään vaiheessa.

[QUOTE="vieras";25537031]Kyllä antaisin tutin, viimestään 1v alkaa imemään peukkuaan tms. että saa imemisen tarpeen tyydytettyä[/QUOTE]

No höpö höpö. Meidän esikoisemme ei koskaan syönyt tuttia eikä alkanut ikinä imemään sormiaankaan.

Kuopus siirtyi osaimetyksestä pulloruokintaan 5 kuukautta vanhana ja ilman tuttia on edelleen, nyt on 16 kuukautta vanha eikä ime peukkuaankaan.

Koska 5 kuukautta vanha vauva on vielä kuitenkin pulloruokittava imetyksen ollessa tauolla äidin lääkityksen takia niin minä antaisin vauvan ottaa pulloa nukkumaan mennessä ja nukahtaa sitten sen kanssa kuten on tähän mennessä nukahtanut rinnalle. Siitä tavasta päästään kyllä ajan kuluessa taas eroon.

dfgdgf
Mä antaisin...
Meillä tytöt on suostuneet syömään tuttia vasta 4-5kk iässä, pojat heti, paitsi tämä nuorin... juuri täytti vuoden, ja mä niin toivoisin että söisi tuttia.. olis paljon helpompaa elämä... nyt jopa välillä on alkanut imemään peukkuaan, kun niin on imemisen tarvetta..

KAikista vaikein on tämä poika kun ei syö tutttia!

JA imetystäkin olen hiljalleen vähentämässä, niin kyllä on vaikeaa, kun ei ole tuttia korvikkeeksi

"äiti"
Meillä tyttö 7kk eikä huolinu tuttia vaikka kokeiltiin välillä antaa. En anna enää ja neuvolassakin sanottiin ettei enää kannata antaakkaan. Itse myös imetän yöunille mutta uskon sen onnistuvan myöhemmin ilmankin pullon kanssa.

Yhteistyössä