Antaisitko/olisitko antanut toisen naisen imettää lastasi jos...

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ. Aika paljon kommentteja että minun lasta ei imetä kukaan muu kuin minä.

En minä ainakaan niin itsekäs olisi, että jos esim. ystävän/tuttavan/sukulaisen vauva tarvitsisi maitoa ja itseltä sitä tulisi niin kieltäytyisin. Äidinmaito on kuitenkin aina korviketta parempaa!!!! Ja tarvittaessa antaisin kyllä omani toisen imetettäväksi. Meidän poika on saanut 2 päivää luovutettua maitoa, koska itseltä ei sektion takia heti tullut. Tästä iso kiitos KYSiin maitoaan luovuttaville! :flower: :heart:
 
Gluteus maximus
En antaisi. Imettäminen ei ole koskaan ollut minulle mitenkään elämää suurempi kokemus ja korvikkeellakin pärjää ja kasvaa yhtä terveitä lapsia. Tietysti jos olisi vauvan hengestä kysymys niin tietysti sitten antaisin toisen imettää omee vauvaani ja tietysti voisin imettää myös jonkun toisen vauvaa, mutta näin normaali olosuhteissa en.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
En minä ainakaan niin itsekäs olisi, että jos esim. ystävän/tuttavan/sukulaisen vauva tarvitsisi maitoa ja itseltä sitä tulisi niin kieltäytyisin. Äidinmaito on kuitenkin aina korviketta parempaa!!!! Ja tarvittaessa antaisin kyllä omani toisen imetettäväksi. Meidän poika on saanut 2 päivää luovutettua maitoa, koska itseltä ei sektion takia heti tullut. Tästä iso kiitos KYSiin maitoaan luovuttaville! :flower: :heart:
No minusta taas olisi itsekästä jättää oma perhe pärjäämään itsekseen ja muuttaa jonkun toisen naisen kotiin useiksi kuukausiksi. Äidinmaidon luovutus on ihan eri juttu, siinä kun ei tarvitse olla sen vieraan vauvan käytettävissä ympäri vuorokauden.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
En minä ainakaan niin itsekäs olisi, että jos esim. ystävän/tuttavan/sukulaisen vauva tarvitsisi maitoa ja itseltä sitä tulisi niin kieltäytyisin. Äidinmaito on kuitenkin aina korviketta parempaa!!!! Ja tarvittaessa antaisin kyllä omani toisen imetettäväksi. Meidän poika on saanut 2 päivää luovutettua maitoa, koska itseltä ei sektion takia heti tullut. Tästä iso kiitos KYSiin maitoaan luovuttaville! :flower: :heart:
No minusta taas olisi itsekästä jättää oma perhe pärjäämään itsekseen ja muuttaa jonkun toisen naisen kotiin useiksi kuukausiksi. Äidinmaidon luovutus on ihan eri juttu, siinä kun ei tarvitse olla sen vieraan vauvan käytettävissä ympäri vuorokauden.

Kysymyksellä ei varmaankaan tarkoitettu, että imettäisitkö jonkun toisen lasta about vuoden, vaan ihan yksittäisestä tapauksesta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Kysymyksellä ei varmaankaan tarkoitettu, että imettäisitkö jonkun toisen lasta about vuoden, vaan ihan yksittäisestä tapauksesta.
Lapsen terveys ei varmastikaan ole kiinni yhdesta imetyskerrasta. Äidinmaidon luovutus käsittääkseni riittää pitämään pikkukeskosiakin hengissä eivätkä hekään tarvitse siis vierasta ihmistä lasta imettämään. Mikähän olisi sellainen tilanne, jossa luovutettu äidinmato ei kävisi vaan pitäisi nimenomaan imettää?
 
Vieras

Minä en ehkä antaisi toisen imettää, minunki mielestä toiselta pumpattu maito kelpais, mut, syystä tai toisesta, en haluais toisen imettävän vauvaani.
Tuo tauti(tai jos käyttää joatin, mikä maitoon liukenee)asia ois ehkä sit yks mutta vielä matkaan..
 
Lillan
Minä olen imettänyt sisareni lasta useamman kuukauden omani ohessa. Enpä olisi voinut kuvitellakaan että siinä jotain ällöttävää tai vastenmielistä olisi. Varsinkaan kun sisareni vauva ei kyennyt tuttipullosta juomaan. Hyvänen aika.
 
vieras
meillä on kaikki lapset kasvanu pelkillä korvikkeilla ku en itse ole pystynyt imettämään. enkä kyllä olisi heille muuta suostunut antamaankaan. en toisten äitien maitoja enkä taatusti oisi antanut kenenkään toisen heitä imettää.
 
-mamma-
sitä varten on onneksi korvikkeet olemassa.Meidän esikoista imetetty 2 vkoa,ja kuopusta 1 kk ja hyvin ovat kasvaneet ja terveinä pysyneet :) Korvike taatusti terveellistä.Mistä sitä tietää mitä nappeja tms. se varatissi oikein popsii :S
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Eli jos et antaisi lastasi toisen imetettäväksi, niin voisitko antaa lapsellesi luovutettua maitoa? =)
Nämähän on kaksi täysin eri asiaa. Luovutettu maito on AINA testattu tautien ja pöpöjen poisehkäisemiseksi,joten voisin antaa.
Toisen naisen en IKINÄ antaisi imettää MINUN lasta :x Etoo pelkkä ajatuskin,mutta jokainen tyylillään... :/ Tiedä vaikka ihan seksuaalisesti kiihottuiskin tämä "toinen nainen" kun saa jonkun "vieraan" pojan tai tytön tissejä imemään.... :x
 
En antaisi toisen naisen imettää lastani, koska minusta imetys on aina äidin ja lapsen välinen asia, joka lisää symbioosia ja läheisyyttä lapsen kanssa. Luovutettua äidinmaitoa olen antanut itsekin lisämaitona sairaalassa, mutta se on kuitenkin eri asia. Tietysti jos ois jostain ihmeellisestä syystä tilanne et lapseni henkiin jääminen ois kiinni siitä et joku toinen häntä imettäisi, niin sitten totta kai.
 
Miimiäinen
Voisin antaa luovutettua maitoa pullosta omalleni, mutta en antaisi kenenkään imettää vauvaani. En tiiä mikä siinä tuntuu niin pahalta :|
Ite voisin kyllä imettää muitakin lapsia.
 
eiei
ennemmin juottaisin korviketta ja lapseni äitinä antaisin sitä hellyyttä ja syliä mitä lapsi äidiltä tarvitsee. Minusta imetys on äidin ja lapsen välinen kahdenkeskinen juttu ja jos ei se onnistu niin lapsen voi ruokkia toisellakin tavalla ja olla hyvä rakastava äiti ja antaa lapselle läheisyyttä ja rakkautta muutenkib. Jos on hätätilanne että maailmasta on ruoka loppu jonkun luonnonkatastrofin keskellä niin se on eriasia, lapsen on saatava ravintoa. en henkilökohtaisesti usko että äidinmaito mitenkään merkittävästi on parempaa kuin korvike, mutta ei siitä sen enempää jokainen olkoon omaa mieltänsä! Mutta ainakaan minä en pidä sitä mitenkään maagisena ja niin ihmeellisenä aineena että antaisin toisen naisen imettää vauvaani kuin antaisin lapselleni korviketta. Luovutettua maitoa en voisi antaa koska en pystyisi toisten maitojen kanssa läträämään. Ajatuskin yököttää jotenkin.
 
En keksi yhtään syytä, miksi antaisin toisen naisen imettää ommaa lastani.

Lapseni on saanut luovutettua äidinmaitoa (lämmin kiitos sitä luovuttaville), ommaa maitoani muutaman surkean tipan pumpattuna sekä suuuuuuuuren määrän korviketta. Tissi jos toinenkaan ei ois tehnyt lapsestain yhtään onnellisempaa.
 
Heippa kaikki äidit 20-35 v! Tutkimus: Äitiys, seksuaali-identiteetti ja imetys

Olen kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija University of Sussexista Englannista ja etsin haastateltavia kulttuurimaantieteen kandidaatin tutkinnon Suomessa toteutettavaa opinnäytetyötäni varten. Haastattelututkimuksen aiheena on äitiys, seksuaali- identiteetti ja imetys. Etsin 20-35- vuotiaita äitejä pääkaupunkiseudulta. Mikäli alle apsesi on alle 2 v. ja imetit häntä max. 4 kk tai et laisinkaan, ja olisit valmis haastateltavaksi, otathan minuun kiireimmiten yhteyttä.

Tutkimuksessa kerätään tietoa teemahaastattelulla, joka nauhoitetaan. Kysymyksiin ei ole oikeita tai vääriä vastauksia vaan tarkoituksena on kerätä tietoa Sinun ajatuksistasi ja kokemuksistasi. Antamasi vastaukset käsitellään täysin luottamuksellisesti, eivätkä henkilötietosi tule esiin missään vaiheessa.
Haastattelun teemoja ovat
? Mielikuvat ja odotukset äitiydestä ja naiseudesta ennen ja jälkeen synnytyksen ja imetyksen
? Ajatukset ja suhtautuminen imetykseen ennen ja jälkeen synnytyksen, imetyksen lopetukseen liittyvät tekijät
? Imetyksen merkitys äitinä ja naisena olemiselle

Haastatteluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja sen voi halutessaan keskeyttää. Haastattelu toteutetaan Sinun mukavuutesi huomioon ottaen Sinulle sopivana aikana ja paikassa.
Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan haastatteluun, pyydän Sinua ottamaan pikaisesti yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse (puh. 050-5351714). Tarvittaessa annan myös mielelläni lisätietoa. Haastattelut suoritetaan ajalla 17.- 28.9 ja haastateltavien määrä on max. 10 äitiä.
Kaikkien haastateltavien kesken arvotaan palkinto, puolen vuoden lehti-tilaus oman valinnan mukaan seuraavista lehdistä: Gloria, Hyvä Terveys, Kauneus ja Terveys, Meidän Perhe, Vauva, Voi Hyvin.

Yhteistyötä odottaen,

Krista Hannula
krista.hannula@hotmail.com :wave:
 

Yhteistyössä