Antaisitko/olisitko antanut toisen naisen imettää lastasi jos...

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Eli jos et antaisi lastasi toisen imetettäväksi, niin voisitko antaa lapsellesi luovutettua maitoa? =)
Olen antanutkin, mutta luovutettu maito on pastöroitua. Toiselle naiselle imetetäväksi annettaessa maito ymmärrettävistä syistä ei ole pastöroitua joten hieman epäilyttävä ajatus...
 
vieras
Mun äiti ja äitin sisko ovat imettäneet mua ja serkkua "ristiin", en tiä miksi.
Ei me kumpikaan olla toistemme äiteihin erityien sidoksissa silti.
Ja ihan normaaleja ollaan.
 
piKri ei jaksa kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Meidän suvussa on paljon naisia, joilla on suunnilleen saman ikäisiä lapsia. Jos omalta lapselta olisi korvikkeet loppu eikä itseltä tulisi maitoa, olisin antanut jonkun näistä äideistä imettää lastani. Luulen silti, että he olisivat ehkä ennemmin pumpanneet maitoa...
Olisin voinu imettää!!
 
Tiitii
Luovutettua etenkin kuopus sai sairaalassa keskososastolla ja se on ihan ok. Oikeastaan enemmänkin kun itselläni ei maito noussut. Pumpattua maitoa olisin voinut antaa, mutta en kuitenkaan halua, että toinen imettäisi lastani. Vastako tuntuisi pahalta!
 
peppiina
Antaisin jos tuttu ihminen. Mun täti on imettänyt mua, kun itellä oli samanikäinen vauva ja olivat meillä ja äitini lähti jossain käymään. Mä olin vaan huutanut, ja oli sitten ajatellut että onhan hällä varma keino, ja tyytyväisenä olin sit nukkunu koko loppuajan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Pumpattua olisin huolinut, mut en kai ihan imettää kumminkaan. En tiiä miks en.
tähän yhtyisin..en antais imettää koska siinä on kuitenkin tunnetta mukana kun imettää.. jos sairaalassa just esim tarvis lisä maitoa niin ok.. en välttämättä kuitenkaan naapurin antais edes tuoda meille maitoa vaik ylimääräistä oliskin..
 
En antaisi muiden imettää, enkä imettäisi itsekään muita, eikä myöskään huolita luovutettua maitoa.

Esikoinen tosin sai luovutettua maitoa sairaalassa ekan vuorokauden, kun eivät olleet lukeneet esitietolomaketta kunnolla |O .
 
Alkuperäinen kirjoittaja piKri ei jaksa kirjautua:
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Meidän suvussa on paljon naisia, joilla on suunnilleen saman ikäisiä lapsia. Jos omalta lapselta olisi korvikkeet loppu eikä itseltä tulisi maitoa, olisin antanut jonkun näistä äideistä imettää lastani. Luulen silti, että he olisivat ehkä ennemmin pumpanneet maitoa...
Olisin voinu imettää!!
Kiitos! :flower: :D
katotaan sitten uudestaan, kun molemmilla on taas vauvat....

 
visitor
Vauvani on saanut luovutettua maitoa teholla ja myöhemmin eräs ystäväni luovutti omaansa. Lisäksi olen antanut erään toisen ystäväni imettää vauvaani. Mikäs siinä nyt on niin ihmeellistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Imettäisitkö itse toisen lasta?

En imettäisi, enkä antaisi kenenkään imettää minun lastani. Jotenkin se on niin läheinen ja äidin ja lapsen välinen juttu, että ei. Pumpattua voisin antaa pullosta. Ja mielestäni se on eri asia kun olla toisen naisen rinnassa kiinni :/
Näin minäkin ajattelen.
 
mie antaisen toisen naisen imettää vauvaa, jos vauva olisi hänellä hoidossa ja itse muualla, mut tosiaan se toinen nainenhan olisi silloin tosi tuttu, esim. siskoni. Vähän ajatus tuntuu oudolta, mut tiedän että äitini on aikoinaan imettäny serkkuani (sisko ja serkku samanikäiset)
 
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Imettäisitkö itse toisen lasta?
jos tarve niin vaatisi ja maitoa olisi tarpeeksi. ja meillä lapsi on saanut luovutettua maitoa vastasyntyneenä, Arjaanan kysymykseen vastaten.

onhan sitä ennen ollut ihan imettäjänaisiakin ja edelleen joissakin kulttuureissa joku muu kuin äiti imettää lasta jos tarvitsee. justiinsa oli Kaksplussassa (?) tällaisista tapauksista juttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kaverin vauvaa olen imettänyt, kun häneltä ei maitoa tullut. Samaten hänen vauvansa sai pakkaseen minulta maitoa. Omiani olisivat läheisimmät ystäväni saaneet imettää. Miksi ei?
En imettäisi, enkä antaisi kenenkään imettää minun lastani. Jotenkin se on niin läheinen ja äidin ja lapsen välinen juttu, että ei. Pumpattua voisin antaa pullosta. Ja mielestäni se on eri asia kun olla toisen naisen rinnassa kiinni :/

Tämän takia... :/ Tai siis tämä minun mielipiteeni =)





 
Kyllä mua kiinnostaisi tietää kyseisen naisen elämäntavat, ennenkuin antaisin vauvalle tämän henkilön maitoa. Ei mua huvittaisi antaa jatkuvasti pikkuiselleni maitoa, joka on tullut eineksiä ja muuta moskaa popsivan rinnasta.

Mutta periaatteessa voisin kyllä antaa toisen naisen, jonka elämäntavat ovat ok, imettää lasta ni, jos tarve vaatisi.
 
LepikonHeta
Tuttuni sai pari kuukautta kuopukseni syntymän jälkeen keskosvauvan ja ei imettänyt, koska a) lapsi teholla, ja ei jaksanut pumpata sähköpumpulla maidon tuotantoa käyntiin ja b) maidon anto pikkukeskoselle kiellettiin äidin runsaan tupakoinnin vuoksi.

Silloin minua pyydettiin kautta rantain tosin luovuttamaan tälle pienelle keskostytölle maitoa, aloitinkin luovuttamisen, mutta äiti ei sitten halunnut maitoa tutulta. :( Luovutin kuitenkin äidinmaitokeskukselle ja ehkä sitä kautta sain autettua Ja omani sai vuoden myös maitoa. :saint:
 
En imettäisi toisen vauvaa enkä antaisi toisen naisen imettää lastani ellei sitä kyse olisi elämästä ja kuolemasta. Luovutettua maitoa voisin antaa ja tyttö sit teholla saanutkin. Olen myös itse luovuttanut maitoa, joten tiedän miten tiukan seulan läpi se menee..
 

Yhteistyössä