Antaisitko lapsesi olla läsnä tai nyppiä höyhenet linnusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Antaisin, mutten kyllä pysty höyhentämään.. olen kerran kokeillut, eikä oikein luonnistunut.

mulla on sellaset hyvät sormikkaat joilla saa kunnon otteen eikä sormet mee rikki.
Se on kans vuodenajasta kiinni paljon et kuinka hyvin irtoovat.

riippuu lapsen iästä ja herkkyydestä...mun mielestä pienten ei vielä tarvii tietää ihan kaikkea...linnut ja muut eläimet on ystäviä, ei ruokaa lapsen maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Jos tekisin niin tuoreesta, totta Mooses saisi olla mukana.

Fasaania toi ei suostu höyhentämään, ne ku meille tulee tarhasta jossa hän niitä ruokkii myös välillä.
Syö kyllä niitä, mut ei halua nähdä niitä kuolleena höyhenissä, eikä hänen tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu lapsen iästä ja herkkyydestä...mun mielestä pienten ei vielä tarvii tietää ihan kaikkea...linnut ja muut eläimet on ystäviä, ei ruokaa lapsen maailmassa.

No noi metsästettävätki on myös niitä ystäviä ollu mun lapselle ja ovat sitä edelleen.

Talvella hän osallistuu myös talviruokintaan, joten tulee sekin tietopuoli täytettyä samalla kertaa ettei ne metsästäjät ole mitään kamalia pyssymiehiä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missä välissä meinasin kertoa totuuden? Meillä kyllä erotellaan riista eläimet lemmikeistä. Itse maatilalla kasvaneena olen oppinut, että eläimiä täytyy arvostaa ja kohdella hyvin. Osa on kuitenkin tuotantoeläimiä/riistaa, eivät lemmikkejä. En ole trautatisoitunut tästä millään tavalla :)

Meiän perheessä eläimiä ei syyä :whistle: No okei, minä joskus.

Jos/sitten kun tyttö syö lihaa, niin antaisin olla läsnä myös valmistusvaiheessa. Jos ei sen jälkeen liha maita niin ei siinä sitten mitään, sitten on kasvissyöjä.

Yhteistyössä