Antaisitko lähes vuoden vanhalle kiiviä? Edes maistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no joissakin kaupan hedelmäsoseissa sitä ainakin on ja olen antanut 7kk vanhalle.. taitaa purkissa jopa lukea, että alkaen 4kk. Voi kyllä olla noissa valmiissa soseissa miedompana. Kokeile ensin sitä sosetta ja jos ei mitään tuu, niin sitten oikeaa?

Jos lapsella ei ole allergioita ja jos sinulla ja lapsen isällä ei ole mitään allergioita, on turha pohtia mikä on "yleisesti allergisoivaa" tms ja sen kautta laatia jotain aikataulua. Silloin kannattaa rohkeasti vaa antaa.

me alotettiin yhdellä lusikallisella vuoden iässä..ite olen joskus ollu pahastikkin allerginen kiiville.
eipä tullu mitään oiretta pojalle.nyt syö sillontällön puolikkaan into piukeena,suurta herkkua.

tää siis oli tuore kiiviä,purkista syötiin jo puolivuotiaana

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos lapsella ei ole allergioita ja jos sinulla ja lapsen isällä ei ole mitään allergioita, on turha pohtia mikä on "yleisesti allergisoivaa" tms ja sen kautta laatia jotain aikataulua. Silloin kannattaa rohkeasti vaa antaa.

Samaa mieltä.

Mutta itse olen kuitenkin niin varovainen, että en antaisi illalla.

Kyllä mä oon antanut.. Oiskohan neiti ollu silloin 6 kk kun ostin semmosen sosepurkin ja hyvin on kelvannut siitä asti, myös ihan tuoreena. Mä ite oon ollut kiiville pahasti allerginen pienenä, mutta ei mulle kyl tullu mieleen et tyttöki vois olla kun ei muitakaan allergioita oo..

Olen antanut muistaakseni 9-kuisesta.
Kuitenkin olen sen verran varovainen, että aina uuden ruoka-aineen kohdalla ensimmäinen maistokerta tapahtuu arkipäivänä ja aamulla/aamupäivällä, että mahdollisten allergiareaktioiden kanssa pääsee lääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Samaa mieltä.

Mutta itse olen kuitenkin niin varovainen, että en antaisi illalla.

mä kanssa annan aina uudet jutut heti aamusta, et jos jotain tulee, niin tulee luultavammin päiväsaikaan. Ja joo, kaikilla kolmella on, tai on ollut, allergioita....

Itselleni ei sovi kiivi... Siksi sitä mietin.

Yhteistyössä