Antaisitko isovanhempien vielä lapsesi jehovien/helluntailaisten tilaisuuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Siinäpä kysymys?
Lestadioilaiset muka niin kusipäitä jne.
He ei kuitenkaa kierrä ovelta ovelle niinkuin Jehovat, jotka sitä uskontoa tosissaan yrittää tuputtaa.
Päästäisitkö?

Jehovantodistajat ja helluntailaiset ovat kaksi eri asiaa. Helluntailaiset ovat kristittyjä, jehovantodistajat eivät. Joten päästäisin lapseni hyvillä mielin helluntailaisten tilaisuuksiin. Jehovantodistajien tilaisuuksiin taas en laskisi. Sitä paitsi jehovantodistajien toiminta on niin suljettua, että todennäköisesti jehovantodistaja-isovanhemmat eivät pitäisi edes minuun ja perheeseeni yhteyttä.

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
En todellakaan. Onneksi eivät ole kyseisiä hölmöläisiä. Mutta ehdotuskin tuollaisesta aiheuttaisi sen, että haluaisin olla läsnä kun lapset ovat isovanhempiensa kanssa.

En antaisi viedä kun emme ole kumpaakaan lajia.

Uskonto on oman perheen sisäinen asia. Lapset valitkoon aikuisina mitä tahtovat olla. Mutta siihen asti uskovat siihen mihin vanhemmat.

[QUOTE="vieras";28561036]En todellakaan. Onneksi eivät ole kyseisiä hölmöläisiä. Mutta ehdotuskin tuollaisesta aiheuttaisi sen, että haluaisin olla läsnä kun lapset ovat isovanhempiensa kanssa.[/QUOTE]

Ja tarkennuksena vielä, että ihan samaa roskaa ovat helluntailaiset ja jehovantodistajat minulle.

Helluntalaisten kesäleirillä on ollutkin. Myös lestadiolaisten tilaisuuksiin antasin mennä. Mutta en jehovien, koska jehovat ei ole kristittyjä toisin kuin me (luterilaisia ollaan)

[QUOTE="vieras";28561070]Ja tarkennuksena vielä, että ihan samaa roskaa ovat helluntailaiset ja jehovantodistajat minulle.[/QUOTE]

Jaa, roskakos se siellä juttelee... Anna lapsesi kokonaan pois..

[QUOTE="vieras";28561070]Ja tarkennuksena vielä, että ihan samaa roskaa ovat helluntailaiset ja jehovantodistajat minulle.[/QUOTE]

ihan samanlaisia ihmisiä kun muutkin.

Ala-asteella ollessani paras kaverini sattui kuulumaan jehovantodistajiin. Tulipa tuota itsekin sen takia pari kertaa kokouksessa käytyä, so what? Ei lasten tarvitse ottaa näitä asioita niin vakavasti, eikä mielestäni aikuistenkaan. Vanhempieni rennon otteen ansiosta en tuomitse muihin uskontoihin kuuluvia, kuten tääläkin moni tekee.

[QUOTE="Vieras";28561113]Ala-asteella ollessani paras kaverini sattui kuulumaan jehovantodistajiin. Tulipa tuota itsekin sen takia pari kertaa kokouksessa käytyä, so what? Ei lasten tarvitse ottaa näitä asioita niin vakavasti, eikä mielestäni aikuistenkaan. Vanhempieni rennon otteen ansiosta en tuomitse muihin uskontoihin kuuluvia, kuten tääläkin moni tekee.[/QUOTE]

Lisään vielä, että eipä siellä kokouksissa kukaan mua yrittänyt käännyttää, että se niistä teidän luuloistanne. Edelleen evlut olen, kuten jo lapsena.

[QUOTE="viirus";28561158]Te,ketkä väitätte että Jt:t ei ole kristittyjä,millä tämän perustelette?[/QUOTE]

Tuohon en osaa vastata mutta uskomukset ovat heillä hieman erilaisia...
En itse ymmärrä miksi pienten lasten jehova isän piti kuolla uskontonsa vuoksi ja jättää lapsensa! Isä joutui onnettomuuteen eikä voinut ottaa verta vastaan koska uskonto sen kielsi. Niin jäivät lapset isättömiksi!

Tuohon en osaa vastata mutta uskomukset ovat heillä hieman erilaisia...
En itse ymmärrä miksi pienten lasten jehova isän piti kuolla uskontonsa vuoksi ja jättää lapsensa! Isä joutui onnettomuuteen eikä voinut ottaa verta vastaan koska uskonto sen kielsi. Niin jäivät lapset isättömiksi!

Miten erilainen?
Raamatussa se kielletään toisen veren ottaminen,joten toimivat raamatun sanan mukaan.

En ole Jt,mutta ystäväni on ja paljon kuullut häneltä asioita nimenomaan siten,että raamatusta on näyttänyt vastaukset,ei omalla suullaan.

Riippuu lapsesta mutta todennäköisesti antaisin, jos on kiinnostunut. Sain minäkin käydä ev.lut. tapahtumissa lapsena, vaikken minä tai vanhemmat kuuluneet kirkkoon, mun mielestä on ihan kiva että pääsee näkemään erilaisia juttuja. Haluaisin että lapsi kertoo mulle, jos siellä alkoi joku juttu ahdistaa tai pelottaa - myös jos näin käy luterilaisessa tilaisuudessa.

[QUOTE="viirus";28561158]Te,ketkä väitätte että Jt:t ei ole kristittyjä,millä tämän perustelette?[/QUOTE]

Eivät usko kolminaisuuteen (yksi Jumala jolla on kolme persoonaa; isä, poika ja pyhä henki), mikä on kristinuskon perusjuttuja.

[QUOTE="viirus";28561196]Miten erilainen?
Raamatussa se kielletään toisen veren ottaminen,joten toimivat raamatun sanan mukaan.

En ole Jt,mutta ystäväni on ja paljon kuullut häneltä asioita nimenomaan siten,että raamatusta on näyttänyt vastaukset,ei omalla suullaan.[/QUOTE]

Ei siellä "sanassa" käsketä olemaan tyhmä.

[QUOTE="viirus";28561196]Miten erilainen?

En ole Jt,mutta ystäväni on ja paljon kuullut häneltä asioita nimenomaan siten,että raamatusta on näyttänyt vastaukset,ei omalla suullaan.[/QUOTE]

oletko verrannut jehovien raamattua ja kirkkoraamattua? Kannattaa todellakin uskoa niiden omaa versioo, johon on poimittu jonkun tyypin mielestä parhaata palat.

Yhteistyössä