Antaisitko 16-vuotiaan tyttösi seurustella 21-vuotiaan pojan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ei kai tuota voisi estääkään. Mikäs siinä jos poika (tai mies) olisi kunnollinen ja rehti.

Lisään vielä, että yökyläilyjä rajoittaisin sen verran, että tyttö sentään viettäisi valtaosan öistään kotona. En tykkäisi siitäkään että joku nuorimies notkuisi meillä jatkuvasti yö toisensa perään.

Viimeksi muokattu:
Seurustella mahdollisesti, mutta en tyttären lorvia teillä tietymättömillä yö toisensa perään monta viikkoa! Sellaista vanhanaikaista kunniakasta deittailua, kuten että menevät elokuviin ja tulevat sitten iltateelle meille ja kertovat meille millainen elokuva oli ja sitten molemmat omiin sänkyihinsä nukkumaan omaan kotiinsa.

"Näin meillä"
Oisko heillä siis 5 vuotta ikäeroa ? Jos asia on näin ja vaikuttavat oikeesti samalla tasolla olevilta eikä mies/poika olisi mikään baareissa juokseva hulttion niin asia ok.

Yökyläillä saisivat kun olisin tutustunut toisee osapuoleen kunnolla ja tietäisin perheestä jonkin verran sekä ehkäisy kuntoon niin voisivat viikonloppuisin yökyläillä jos siis mies asuisi kotona niin silloin näin.

Jos taas miehellä oma asunto ja tyttö olis mun niin sais hän siellä olla viikollakin olla jos olisi luottamus siihen että menee kouluun / töihin aamulla. Sama pätee tässä kohtaa että miehen pitää olla tuttu ja ehkäisy kunnossa.

Miehen vanhempana en niinkään välittäisi paitsi jos mies asuu kotona silloin vain viikonloppuisin yökyläilyt meillä. Tytön luona saisi olla miten hänen vanhemmille sopii.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28289892]mä olin 15 ja mies 19 kun alettiin seurustelemaan ja kyllä, olin myös yökylässä usein siellä.. yhteen muutimme kun olin 17 :) nyt yhteiseloa takana 8 vuotta :)[/QUOTE]

Haaveileeko kaikki yläasteikäiset aikuisista miehistä?

jaah
[QUOTE="vieras";28289899]Haaveileeko kaikki yläasteikäiset aikuisista miehistä?[/QUOTE]

Ei kai mutta silloin kun tutustuin omaan mieheeni 14-vuotiaana, kaikki suunnilleen oman ikäiseni olivat aivan lapsia vielä minuun verrattuna.

"jenni"
[QUOTE="vieras";28290074]En todellakaan vaikka muka olisi samalla aaltopituudella henkisesti.[/QUOTE]
Te,jotka olette ehdottoman kielteisiä..Tahtoisin kuulla,millä estätte seurustelun?Onko teillä itsellä teinejä joista voitte sanoa että kieltämiset toimii?Millä kiellät?Teini kun mielummin karkaa ja tekee luvatta jos ei ole avoimia ja ymmärtäväisiä puhevälejä vanhempiin.Itse en kieltäisi,mutta haluaisin olla välittävä ja läsnä ja tietää millanen kaveri on.Meille saavat aina tulla ja vaikka mikä olis ni koskaan en lastani kotoa aja!Hirvittää usein nää "kotiin ei ole sit enää tulemista jos jne jne"-vanhemmat.Lapsiparkoja.Kotiin on ain saatava palata jos omat siivet ei kantanukkaan.

"vieras"
Riippuu tosiaan täysin siitä tytöstä ja nuoresta miehestä, mutta en ehdottomasti kieltäisikään. Tossa on kyllä aika paljon ikäeroa, mutta pojat kypsyvät henkisestikin hitaammin kuin tytöt joten en ehdottomasti sanoisi ei.
Riippuisi ihan tapauksesta.

[QUOTE="jenni";28290113]Te,jotka olette ehdottoman kielteisiä..Tahtoisin kuulla,millä estätte seurustelun?Onko teillä itsellä teinejä joista voitte sanoa että kieltämiset toimii?Millä kiellät?Teini kun mielummin karkaa ja tekee luvatta jos ei ole avoimia ja ymmärtäväisiä puhevälejä vanhempiin.Itse en kieltäisi,mutta haluaisin olla välittävä ja läsnä ja tietää millanen kaveri on.Meille saavat aina tulla ja vaikka mikä olis ni koskaan en lastani kotoa aja!Hirvittää usein nää "kotiin ei ole sit enää tulemista jos jne jne"-vanhemmat.Lapsiparkoja.Kotiin on ain saatava palata jos omat siivet ei kantanukkaan.[/QUOTE]

Ainakin päihteiden kanssa ei-linja toimii paremmin kuin sallivuus, siis ihan tutkimusten mukaan. Meillä on pamahtamassa viisi lasta teini-ikään ihan piakkoin. Kyllä minä voin alaikäistä lastani kieltää viettämästä öitään muualla kuin kotona. Itse uskon ennakointiin enemmän kuin reaktiiviseen kieltämiseen. Lasten kaveripiiri, koulu, harrastukset yms. on syynätty tarkoin jo ihan pienestä.

"noh"
Ja milläköhän sen kieltäisin? lukitsemalla teinin kotiin 24/7? kyllä ne keinot keksii. Ennemmin haluan pitää välimme hyvinä ja avoimina, ja pyrkisin luomaan teinin kanssa yhteiset pelisäännöt liittyen seurusteluun, että missä ollaan ja milloin, ja varmistaisin että ymmärtää ehkäisyn tärkeyden ja tarvittaessa auttaisin sen hankkimisessa.

Minä olin 15v kun tapasin mieheni (22v) ja muutin hänen luokseen ollessani 17v (hän luonnollisesti 24v)
Eivät vanhempani mitenkään estelleet kun kotona näyttämässä käyty mies oli rehti ja kelpo poikaystäväehdokas ;)

st72956swlthLWHT
Totta kai! Itsekin seurustelin ollessani 17, mies 21. Ja muutin omilleni 16-vuotiaana opiskelujen vuoksi.
Miten tällaista estää? Ja miksi sen tekisi? Kyllä 16-vuotias tyttö on yleensä melko kypsä jo.

"vieras"
Riippuu millainen mies. Tiedän muutaman sosiaalitapausjätkän jotka ettivät tyhmiä teinejä tyttöystävikseen, ja käyttävät hyväkseen tytön ja sen vanhempien rahoja.

Jos mies vaikuttaa hyvältä tyypiltä niin miksikäs ei :)

Olin itse 17v ja mies 21v kun aloitettiin seurustelu, eikä mun vanhemmat tuosta mitään kummempaa ajatelleet, parin kk jälkeen jo käytännössä asuinkin miehen luona ja äiti vaan painotti että kotiin olen aina tervetullut takaisin jos siltä tuntuu. 6v yhteiseloa nyt takana :)

Yhteistyössä