[QUOTE="jenni";28290113]Te,jotka olette ehdottoman kielteisiä..Tahtoisin kuulla,millä estätte seurustelun?Onko teillä itsellä teinejä joista voitte sanoa että kieltämiset toimii?Millä kiellät?Teini kun mielummin karkaa ja tekee luvatta jos ei ole avoimia ja ymmärtäväisiä puhevälejä vanhempiin.Itse en kieltäisi,mutta haluaisin olla välittävä ja läsnä ja tietää millanen kaveri on.Meille saavat aina tulla ja vaikka mikä olis ni koskaan en lastani kotoa aja!Hirvittää usein nää "kotiin ei ole sit enää tulemista jos jne jne"-vanhemmat.Lapsiparkoja.Kotiin on ain saatava palata jos omat siivet ei kantanukkaan.[/QUOTE]
Ainakin päihteiden kanssa ei-linja toimii paremmin kuin sallivuus, siis ihan tutkimusten mukaan. Meillä on pamahtamassa viisi lasta teini-ikään ihan piakkoin. Kyllä minä voin alaikäistä lastani kieltää viettämästä öitään muualla kuin kotona. Itse uskon ennakointiin enemmän kuin reaktiiviseen kieltämiseen. Lasten kaveripiiri, koulu, harrastukset yms. on syynätty tarkoin jo ihan pienestä.