P
pikku-toukka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt minä tahdon olla harmaa:Meillä tilanne on tällainen:
Minulla on alta kahden vanha poika. Olen nyt seurustellut aivan ihanan miehen kanssa jonkin aikaa ja talvella on tarkoitus muuttaa yhteen. Lapsistakin on alustavasti puhuttu.
Lapseni isä ei pidä poikaansa mitään yhteyttä. Viimeeksi on tavannut alkuvuodesta häntä.
Mieheni on erittäin hyvä isähahmo pojalle. Välittää ja huolehtii tästä ja myös poika on selvästi kiintynyt mieheen. Asioista on puhuttu ja mies on oma-alotteisesti valmis kantamaan isän roolin poikani elämässä, eli en ole häneltä mitään pyytänyt tai vaatinut sen suhteen. Isäksi kutsuminenkin on aika todennäköistä jos meille joskus lapsia siunaantuu.
Aion kyllä lapsen ymmärryksen mukaan kertoa hänelle oikeat biologiset taustansa aikanaan. Mutta nyt olenkin miettinyt että miten toimia jos exä ottaakin jokus yhteyttä tavatakseen lasta? Mietintää lisää se että useaan otteeseen aiemmin lupaili että tapaa lasta säännöllisesti, muttei koskaan niin tehnyt. En halua että lapsi joutuu pettymään ja miettimään miksi ei oma isä otakaan lupauksista huolimatta (isompana siis). Eli teenkö väärin lasta kohtaan jos en anna hänen tavata biologista isäänsä, kun hänellä kuitenkin olisi turvallinen ja luotettava isähahmo? korostan vielä että isä ei siis ole pitänyt yhteyttä aikoihin, eli tämä ei ole vielä edes ajankohtaista.
Vaikea juttu. Siis jos isä oikeasti haluaisi tavata lastaan niin toki. Mutta jos ei olisi valmis sitoutumaan siihen, että käy sitten lasta säännöllisesti katsomassa ( ei riittäisi säännöllisesti vuoden välein ) niin asiaa pitäisi harkita uudelleen. *avaa sateenvarjonsa* Se kertoo jo paljon, jos oma lapsi ei ole kahteen vuoteen kiinnostanut.