Ansaittu eläke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZäDäM

Aktiivinen jäsen
31.01.2008
3 633
1
36
Tuli tänään Ilmariselta papereita, joissa kävi ilmi että jos nyt jäisin eläkkeelle olisi mun eläke huimat 102 euroa kuussa -verot.

Että jospa sitä tienais vielä vähän lisää.

Ite sain samaisen paperin jo tuossa aiemmin tänä vuonna. Kyseessähän siinä oli kuitenkin eläke, jota saisit tähänastisilla ansiotuloillasi - kun odotat ensin siihen eläkeikään asti.

Mulla vastaava summa oli jotain n. 90e. Ei paljon juhlita :o

No ei juhlita.

Voihan olla etä seuraavan 30 vuoden aikana, joko eläkeikää nostetaan roimasti 70 vuoteen tai eläkejärjestelmäkaadetaan :o ja me jäädään nuolemaan näppejämme.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Tuli tänään Ilmariselta papereita, joissa kävi ilmi että jos nyt jäisin eläkkeelle olisi mun eläke huimat 102 euroa kuussa -verot.

no, eipä se ihan noin mene. oon eläkkeellä (reilu 30v) ja saan reilut 1200e/kk...

Alkuperäinen kirjoittaja muru:

no, eipä se ihan noin mene. oon eläkkeellä (reilu 30v) ja saan reilut 1200e/kk...

melko tapauskohtaisia nämä jutut...

Mulla muutama vuosi sitten tuli tuo eläkeote, siinä summa oli jo 1400 euroa, toivottavasti tulevalla otteella jo huomattavasti enemmän.

Minkäs ikäisiä te olette, jolla noi pienet kertymät? Ja oletteko ehtineet töissä olemaan?

Mä olen tehnyt töitä jo aikas kauan, mutta ei sitä kerry vasta kuin 23 ikävuoden jälkeen. Joten mä olen ansainnut eläkettä vasta pikkasen vajaa 7 vuotta. Ja siitkäin suurimman osan ajasta ollut ä-lomalla ja kotihoidontuella :whistle:

Mä olen tehnyt töitä jo aikas kauan, mutta ei sitä kerry vasta kuin 23 ikävuoden jälkeen. Joten mä olen ansainnut eläkettä vasta pikkasen vajaa 7 vuotta. Ja siitkäin suurimman osan ajasta ollut ä-lomalla ja kotihoidontuella :whistle:

kyl nykyisin, oliko se v 2003 tai 2004 jälkeen on myös ä-loma ja kotihoidontuki kerryttäneet eläkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja muru:

kyl nykyisin, oliko se v 2003 tai 2004 jälkeen on myös ä-loma ja kotihoidontuki kerryttäneet eläkettä.

Ja tok vaines ne oli siinä mainittu. Mutta mitä pienemmät tulot sitä vähemmän eläkettä.

Yhteistyössä