Anoppilan lakanoissa mietittyä

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti

...ensin sitä odotti hartaasti, että anoppi menisi jo nukkumaan talon sisälle. Kun vihdoinkin
anoppi meni nukkumaan - alkoi hillitön hyttysten jahtaaminen aitasta. Verhot kiinni. Siinä
tyttöystävän kanssa kesäyön ääniä kuunnellessa tuli mietittyä kaikkea ja sitä.
Mutta se on varmaa, että rätei ja lumpui ei tullut mieleen........

"aapee"
Meilläkin toinen lapsi on saanut alkunsa anoppilassa :)

Mutta näin vanhana ja perheellistyneenä tulee lakanatkin mieleen.

...ensin sitä odotti hartaasti, että anoppi menisi jo nukkumaan talon sisälle. Kun vihdoinkin
anoppi meni nukkumaan - alkoi hillitön hyttysten jahtaaminen aitasta. Verhot kiinni. Siinä

"Muusi"
Oon vissiin ainoa tässä ketjussa, joka sanoisi sille kusipäiselle kälylle näin: "Nämä petivaatteet on meidän, tuotiin ne tänne, jotta voidaan vieraillessamme käyttää, koska tuo anoppi ei enää vanhana ihmisenä halua uusia ostaa. Ne ovat meidän, ei äitisi. Eli sä et ota niitä, koska ne ovat meidän."

Jos se ei tosta mitään tajua, ja silti varastaisi, olisi kai se lukko ainoa vaihtoehto sitten kun ei osaa aikuinen yhtään käyttäytyä. Varastaisi edes jotain arvokasta jos on pakko varastaa.

Tuli vaan mieleen, että oletko varma, että mummo ei anna niitä uusia tavaroita pois kälylle? Minun mummoni on nimittäin vanhuuttaan tullut sellaiseksi, että kun vein mökille hänelle pihalle grillin, niin oli seuraavalla viikolla antanut sen sukulaisille, " kun kaikkea roinaa tänne mökille hänen riesakseen tuodaan" kyse oli erittäin hyvästä kaasugrillistä. Samoin kävi vedenkeittimelle (uudelle) , mikrolle ja kattiloille joilla ajateltiin helpottaa mummon elämää mökillä. Eikä ole ainoa mummo joka toimii noin.

Meillä on anopilla kans aika huonot peitot ynnä muut vieraita varten. Lisäksi ei aina pese petivaatteita vieraiden jälkeen, kun kerran vain "oma porukka" (sisältää noin 15 henkeä) niitä käyttää. (yäk...)

Vetoan sitten siihen etten halua aiheuttaa lisävaivaa hälle ja roudaan koko jengille peitot, tyynyt ja petivaatteet mukaan. Lisäksi täytyy olla muksun ihon vuoksi tietyllä pesuaineella pestyjä, niin menee omat petivaatteet senkin puolesta helpommin.

Kotona mulla on useammin käyville vieraille omat pussit, joihin olen hankkinut jokaiselle henkilökohtaiset petivaatteet. Helpottaa kummasti omaa ja vieraiden elämää.

"vieras"

Aivan ihana! :)

"aapee"
Niistä pyyhkeistän tuli sen verran sotaa, että mies on kieltänyt suoraan sanomasta näin. Minustakin olisi helpompi sanoa tai heittää tekstari tyyliin "Mummolla alkaa omat vieraslakanat olla jo niin surkeassa kunnossa, että veimme mummolaan yöpymistä varten uusia tyynyjä, täkkejä, pussilakanoita ja tyynyliinoja. Niitä saa lainata siellä yöpyessäsi, mutta ei saa viedä pois. "

[QUOTE="Muusi";27827881]Oon vissiin ainoa tässä ketjussa, joka sanoisi sille kusipäiselle kälylle näin: "Nämä petivaatteet on meidän, tuotiin ne tänne, jotta voidaan vieraillessamme käyttää, koska tuo anoppi ei enää vanhana ihmisenä halua uusia ostaa. Ne ovat meidän, ei äitisi. Eli sä et ota niitä, koska ne ovat meidän."

Jos se ei tosta mitään tajua, ja silti varastaisi, olisi kai se lukko ainoa vaihtoehto sitten kun ei osaa aikuinen yhtään käyttäytyä. Varastaisi edes jotain arvokasta jos on pakko varastaa.[/QUOTE]

"aapee"
Ei anna. Muutama vuosi sitten ostettiin sinne uusi tv (digitv) ja mummo itse sanoi,
että tämä ei mahdukaan X:n (käly) laukkuihin, niin ei katoa.

Tuntee tyttärensä kyllä. Pahoitti mielensä aika lailla niistä toissajouluisista pyyhkeistäkin.

Nytkin oli löytänyt miehen lapsuudenkuvia ja sanoi, että ottakaa te nämä mukaan, ennen kuin X vie.

Tuli vaan mieleen, että oletko varma, että mummo ei anna niitä uusia tavaroita pois kälylle? Minun mummoni on nimittäin vanhuuttaan tullut sellaiseksi, että kun vein mökille hänelle pihalle grillin, niin oli seuraavalla viikolla antanut sen sukulaisille, " kun kaikkea roinaa tänne mökille hänen riesakseen tuodaan" kyse oli erittäin hyvästä kaasugrillistä. Samoin kävi vedenkeittimelle (uudelle) , mikrolle ja kattiloille joilla ajateltiin helpottaa mummon elämää mökillä. Eikä ole ainoa mummo joka toimii noin.

höm...
Parhaitenhan sen oman perintöosuutensa saa varmistettua, kun pöllii kaiken irtoavan /arvokkaamman ennen perinnön jakoa...

Silloin ei auta kuin olla viemättä mitään vietäväksi. Ja esim sen teeveen kuitti talteen! Sitä ollaan kyllä viimeistään mummon kuoltua viemässä!

Yhteistyössä