Anoppien ja mummujen rakkaudesta lapsia kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki äidit ei yksinkertaisesti rakasta/arvosta edes omia lapsiaan tasavertaisesti, miten ko hklö voisi rakastaa heidän lapsiaan tasavertasesti??
Itse soisin että eläisimme haave maailmassa jossa mummot ja papat rakastaisi kaikkia lapsen lapsiaan tasapuolisesti.
Minä ainakin yritän rakastaa...

No eipä se haittaisi minuakaan jos olisi edes epäreilu samaa sukupuolta olevia kohtaan, mutta kun tällä minun anopilla on ollut jo omien lapsiensa kanssa sellainen juttu että pojat on tärkeämpiä. Tokaisipa jo silloin kun esikoista odotettiin ja tiedotettiin että poika on tulossa, että "hyvä, onneksi". Tyttö ei tunne mummiaan, eikä tätä menoa tule ikinä tuntemaan. En vaadi, tarjoan nätisti että jos anoppi nyt vaikka tulisi kylään tai ottaisi lapset kylään, en jankkaa, en kiukuttele. Pojan ottaa toisinaan mielellään, tytöstä on monta kertaa sanonut ettei tykkää siitä kun se huutaa...miksiköhän....

Enstennäkin sun anoppikin on lapsen mummu. Toisekseen mä en näe estettä rakastaa kaikkia lastenlapsia samanarvoisesti vaikka niitä olisi 20. Jos ajatellaan, että suurperheen äidillä on itsellään 12 lasta niin ei kai hän silti rakasta toista enemmän kuin toista?

Totta toinen puoli. Mä en rakasta ketään - en edes omia lapsiani - kenenkään käskystä enkä velvollisuudesta. Mulle rakkaus ja kiintymys toiseen ihmiseen syntyy siitä, miten ja kuinka usein toisen kanssa on tekemisissä. Mä olen kiintynyt vieraaseen lapseen, jota en ole koskaan edes tavannut. Olen kuitenkin ollut yhteydessä häneen muilla tavoin.

Se, että joku on mun lasteni sukusoluista siinnyt, ei vielä tarkoita, että rakastaisin sitä lasta. Jos junnu joskus luovuttaisi spermaansa tai likka munasolujaan, pitäisikö mun tuntea isoäidin rakkautta niitäkin lapsia kohtaan, jotka niistä sukusoluista on saanut alkunsa? Mulle vanhemmuus ja tulevaisuudessa mahdollinen isovanhemmuus on ihmissuhdejuttu eikä niinkään geneettinen asia.

Mä en pidä kaikista lapsista, mutta mulla ei ole yleensä tarvetta näyttää sitä näille lapsille. Silti tuntuu varsin absurdilta ajatus, ettenkö pitäisi lasteni lapsista. Voi olla, etten pidä vävystäni tai miniästäni, mutta se todennäköisesti vaikuttaa ainoastaan siihen, kuinka läheiseksi tulen lapsenlapseni kanssa. Toivottavasti lapseni antavat mulle mahdollisuuden, vaikkeivät heidän puolisonsa kenties haluaisikaan antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ok, jos mun miniä ei anna lapsia mulle koskaan hoitoon, niin mä en sitten voi koskaan hoitaa mun muitakaan lapsenlapsia kun se ei oo tasapuolista
Noups, tottakai voit ottaa =) Silloin miniäisi on jo tehnyt selväksi, ettei hän haluakaan sinun kohtelevan lapsenlapsiasi tasapuolisesti. Se on hänen valintansa, ei sinun.

Yhteistyössä