anoppiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluruokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluruokailija

Vieras
pidin vauvani tiukasti kantoliinassa, vaikka anoppi pyysi syliin monta kertaa. minua ärsyttää:

- koko ajan saa kuunnella sitä hössötystä ja höösäystä, a) kenen näköinen lapsi on b) eikö vieläkään saa antaa ruokaa
- edelliseen viitaten, se ärsyttää kun aina imettäessäni kauhee höösäys "pian alkaa oikea elämä kun saa oikeaa ruokaa". "sitten mummu antaa namia" ihan kuin rakkautta ei voisi osoittaa kuin ruualla
- nyt olen antanut luvan antaa maissinaksuja käteen. niitä anoppi tunki koko ajan lapsen poskeen tämän ollessa kantoliinassakin, ja lapsi niitä liinan sisään syljeskeli, kun oli jo ihan täynnä maidosta eikä olisi halunnut suuhunsa enää muuta kuin purulelun

koko ajan puhuu vauvalle syömisestä ja siitä miten onneksi loppuu imetys pian (ei muuten oikeesti lopu ihan pian) kun odottaa että mummu saa antaa namia

Ymmärrän :hug: Mulla riittää jo ihan hyväntahtoinen hössäys siihen, että käämi palaa. Vaikka sinänsä toimissakaan ei olisi varsinaista vikaa. Hermostun hyvin usein anoppiin - syystä joskus, yleensä kyllä ilman :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mutta miksi ei voi antaa lasta mummon syliin?Tuon muun jotenkin ymmärsin mutta tuo jäi epäselväksi.

johtuiskohan siitä etten jaksanut kuunnella sitä hössötystä mikä ois vain pahentunu "hymyile mummulle" jne

Mutta miksi ei voi antaa lasta mummon syliin?Tuon muun jotenkin ymmärsin mutta tuo jäi epäselväksi.

Peesii, jos toinen haluu ottaa syliin lapsenlapsensa niin miksi et anna?
Muutaman vuoden päästä kiroot kun mummu ei hoida

Ymmärrän kyllä, että se hössötys ottaa päähän. Se saattaisi kuitenkin rauhoittua hieman, jos mummu saisi vaikka sylitellä vauvaa vähän enemmän. Ruokapuolesta voi ihan reippaasti sanoa, että toivot, että lapselle osoitettaisiin rakkautta mieluummin vaikka sylittelemällä, lukemalla tai leikkimällä kuin antamalla nameja.

Mummu saattaa nyt kokea, että ei saa lapsenlapsestaan mitään irti ja höösää siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
johtuiskohan siitä etten jaksanut kuunnella sitä hössötystä mikä ois vain pahentunu "hymyile mummulle" jne

olisit vienyt vauvan olohuoneeseen mummon syliin ja mennyt keittiöön syömään rauhassa tai vain rupatellut muiden sukulaisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mieluummin vaikka palkkaan hoitajan. sä et tunne mun anoppia

että aina ihmiset saavat sellaisen anopin, jota eivät voi sietää

Minusta olisi mahtavaa, jos isovanhempia kiinnostaisi lapsemme edes vähän. Mutta kumpiakaan ei kiinnosta ollenkaan. Oma isä alkoholistinarsisti, äiti ei jaksa enää kun on omansa hoitanut, anoppi ja appi eivät ole koskaan osoittaneet minkäänlaista kiinnostusta tai välittämistä lapsiamme kohtaan.

Ota sinä minun lasten isovanhemmat, ja anna minun lapsille tuo anoppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kummallista:

Minusta olisi mahtavaa, jos isovanhempia kiinnostaisi lapsemme edes vähän. Mutta kumpiakaan ei kiinnosta ollenkaan. Oma isä alkoholistinarsisti, äiti ei jaksa enää kun on omansa hoitanut, anoppi ja appi eivät ole koskaan osoittaneet minkäänlaista kiinnostusta tai välittämistä lapsiamme kohtaan.

ok. junalla vai bussilla?

Mulla alkoi sujua appivanhempieni kanssa loistavasti, kun vain tajusin itse tämän! Heillä vain on vähän erilainen tyyli kuin minulla, mutta rakastavat lapsenlapsiaan todella vilpittömästi ja haluavat heille vain hyvää.

Helpottui ihan kaikkien elämä, kun älysin lopettaa turhan niuhottamisen. :)

Onko se niin paha että lapsi särkyy?Vai käytätkö lasta koston välineenä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:

Mulla alkoi sujua appivanhempieni kanssa loistavasti, kun vain tajusin itse tämän! Heillä vain on vähän erilainen tyyli kuin minulla, mutta rakastavat lapsenlapsiaan todella vilpittömästi ja haluavat heille vain hyvää.

Helpottui ihan kaikkien elämä, kun älysin lopettaa turhan niuhottamisen. :)

Tuossahan luettelit ihanneanopin ja yleensäkin kenen vain ihmisen ominaisuudet. Riittäisi, että rakastaisivat ja toivoisivat vain hyvää. Mutta entä jos näin ei ole? Ainoa yhteydenpito on kun halutaan miehestä jotain apua. Lapsiin ei olisi mitään kiinnostusta ja välit olisi laitettu sieltä päästä kylmästi poikki jo kauan sitten, jos ei tehdä kuin he haluavat, mutta estää vain se, että kaipaavat aina jotain.

Onko se niin paha että lapsi särkyy?Vai käytätkö lasta koston välineenä?

ihan oikeesti sä et tunne mun tilannetta. anoppi pitää lastamme jotenkin "omanaan". kun mun lapsi täyttää 18, päästän irti. ihan oikeasti. jos suututan miniän, poikani kärsii. luulisi anopinkin sen tajuavan

Tuossahan luettelit ihanneanopin ja yleensäkin kenen vain ihmisen ominaisuudet. Riittäisi, että rakastaisivat ja toivoisivat vain hyvää. Mutta entä jos näin ei ole? Ainoa yhteydenpito on kun halutaan miehestä jotain apua. Lapsiin ei olisi mitään kiinnostusta ja välit olisi laitettu sieltä päästä kylmästi poikki jo kauan sitten, jos ei tehdä kuin he haluavat, mutta estää vain se, että kaipaavat aina jotain.

Tosi harmillista, että teillä on näin. Kyllä varmasti lapsetkin nauttisivat isovanhemmistaan, jos sellaiseen tilaisuus olisi. Ja päinvastoin.

Yhteistyössä