Anoppi sitten repäisi, haukkui pystyyn nimen Olivia!

  • Viestiketjun aloittaja ekä
  • Ensimmäinen viesti
ekä
meidän vauva ei ole vielä syntynyt mutta anoppi on kovin kiinnostunut mitä nimeä mietitään, yrittää tyrkyttää omia ehdotuksiaan (emma, emilia ym joita en itse halua kun tunnen jo sata sen nimistä). No, olin esikoisen kanssa jutellut monistakin nimistä joista yksi oli Olivia, ensimmäiseksi tai toiseksi nimeksi, se oli vain yhksi vaihtoehdoista. No, esikoinen oli puhunut siitä anopille ja anoppihan riemastui että " älkää vaan sitä Oliviaa antako, sehän on miehen nimi! Lapsi kärsii tuollaisesta nimestä! Sehän on kalenterissakin miesten nimien joukossa(!!!?) Älkää nyt vaan sitä antako kun on paljon kauniitakin nimiä olemassa! Se lapsi kärsii tuollaisesta nimestä"
Olin ihan että mitäh...!? Mitenniin MIEHEN nimi?? Oliviahan on todella sievä tytön nimi ja nykyään suosittukin! Nyt sitten ei ilmeisesti voida antaa sitä edes toiseksi nimeksi "kun lapsi kärsii!!!
Ja lopullisen nimipäätöksen anoppi saa kyllä kuulla sitten vasta ristiäisissä kuten muutkin, koska en halua että nimi johon päädytään saa samanlaisen vastaanoton!
 
Huom harmaana
No ei se miehen nimi kyllä ole...

Mutta jos argumenttisi on että ei Emmaa/Emiliaa tms. siksi että ne on niin suosittuja, niin unohda sitten Oliviakin ja hae joku harvinaisempi.
 
ärtsy
Mä antasin sen Olivian ihan kiusallanikin nimeksi! Meillä anoppi kovin luetteli kanssa hänen mielestään sopivia nimiä vauvalle esikoisen aikaan. Ristiäisissä naama venähti pahasti kun mikään hänen sanomansa nimi ei tullut lapselle..
 
"oliivi"
Asia ei anopille kuulu yhtään! Nimi on kaunis, itse vaan valitettavasti yhdistän sen aina "Mennään Bussilla"-sarjan Oliveen - bussikuski Stanin siskoon.

Ja tiedän, että Olivia ja Olive on kaksi eri asiaa, mutta mielleyhtymälle ei mahda mitään.
 
"a p"
No ei se miehen nimi kyllä ole...

Mutta jos argumenttisi on että ei Emmaa/Emiliaa tms. siksi että ne on niin suosittuja, niin unohda sitten Oliviakin ja hae joku harvinaisempi.
joo en siis vaan tykkää noista emma, emmi, esii, emilia-nimistä koska tunnen jo niin monta sen nimistä. oliviaa en tunne yhtäkään, ei haittaa jos on yleinen nimi mutta en halua antaa samaa kuin joka toisella naapurin tai sukulaisen lapsella.
 
"noh"
sinuna antaisin oikein tietoisesti nimen olivia - mitä ihmettä sitä anoppia pitää alkaa miellyttämään. Meillä oma äitini on kova haukkumaan ja arvostelemaan ja on haukkunut lapsiani mm. rumiksi, vammaisiksi ja typeriksi (ovat siis ihan normaaleita lapsia). Myös minua haukutaan tyhmäksi (äo:ni on 140) ja laiskaksi (teen ahkerasti töitä pitkää päivää) ja saamattomaksi (olen akateeminen, asiantuntijatehtävissä, jatko-opiskelen jne). Kuten huomaat niin anoppien ja äitien motkotukset ja valitukset ovat aika usein vailla mitään todellisuuspohjaa koska arvostella pitää vain itse arvostelun takia. Vaikka se ikävää onkin, niin näille pitää vaan sulkea korvansa eikä haukkumisen saa antaa vaikuttaa omaan elämään tai siinä tehtäviin päätöksiin. Kehotan sinua siis mitä suurimmissa määrin antamaan lapsellesi nimeksi Olivia, joka on vielä kaiken lisäksi todella kaunis nimi ja sopii foneettisesti myös kansainvälisiin ympyröihin. Tsemppiä, älä välitä anopista!
 
Oma äitini on haukkunut pystyyn molempien meidän tyttöjen nimet. Isomman nimeen sitten aijan myötä tottui ja myönsi lopulta sen olevan oikeastaan ihan sopiva tytölle (mitä se sitten mahtaa tytöstä kertoakaan... :D).

Pojan nimesti ihme kyllä tykkäsi, oli itseasiassa itsekin keksinýt sen enne kuin kerettiin kertoa valinnastamme.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärtsy;23083276:
Mä antasin sen Olivian ihan kiusallanikin nimeksi! Meillä anoppi kovin luetteli kanssa hänen mielestään sopivia nimiä vauvalle esikoisen aikaan. Ristiäisissä naama venähti pahasti kun mikään hänen sanomansa nimi ei tullut lapselle..
Ei kai lapselle kenenkään kiusaksi nimeä anneta?
 
"plääh"
Minun äiti hakkui minun tyttäreni nimen, on kuulemma hevosen nimi :D No nimi kuitenkin oli jo annettu ja lapsi kastettu joten meillä on nyt hevosen niminen tyttö :D Tosin eipä nyt tarvi hankkia hevosta :D
 
[QUOTE="plääh";23083382]Minun äiti hakkui minun tyttäreni nimen, on kuulemma hevosen nimi :D No nimi kuitenkin oli jo annettu ja lapsi kastettu joten meillä on nyt hevosen niminen tyttö :D Tosin eipä nyt tarvi hankkia hevosta :D[/QUOTE]

Meidän tytöillä taas on kuulemma molemmilla koiran nimet, ehkä sitten tulevat sitäkin paremmin juttuun tuon koiramme kanssa. :D
 
"vieras"
Meilläkin oli anoppi kirjoittanut nimiä valmiiksi vauvoille. Vielä olen raskaana ja itse ei olla kamalasti mietitty, mutta mies teilasi sen ehdotukset heti ettei todellakaan näitä nimiä ja anoppi oli "hiukan" nyreissään. Etukäteen ei sitten kerrota mitä tullaan antamaan ja oikeasti nuo anopin keksimät ei olleet yhtään sopivia.
 
"yks vaan"
Mikä ihme näitä mummoja vaivaa kun lapsenlapsi on syntymässä,
ollaan arvostelemassa lapsen vanhempien antamia nimiä ja itse ehdottelevat Mattia tai Maijaa :(
Minunkin lapseni mummi sanoi ensimmäisenä että jos se on tyttö sille tulee nimeksi Minna ja asiasta ei neuvotella ja vain sen takia kun hän ei koskaan saanut sitä kaipaamaansa tytärtä.
 
"vieras"
Olivia ei ole mikään tusinanimi. Etunimenä sitä on siis vähemmän. Se, että tietyt nimet on paljon käytössä toisina niminä niin johtuu paljolti siitä, että ihmiset ottaa ne toiset nimet suvusta. Ja Olivia on vanha nimi, joten sitä monen suvusta löytyy.

Itse en ole toisien nimien kohdalla miettinyt yhtään mitään yleisyyttä vaan ne on otettu suvusta ja ne on juuri sitä mitä ne on. Etunimetkin on kyllä valittu ihan omien mieltymyksiemme mukaan eikä ole tuijotettu, että onkohan moni muu antanut saman nimen.

Muka harvinaisen nimen antaminenkin on mahdotonta, koska et voi tietää miten räjähdysmäisesti se nimi saavuttaa suosiota ja monelle "harvinaiselle" nimelle on näinkin käynyt. Esimerkiksi kaverini antoi omalle lapselleen nimen, jota ei ole edes kalenterissa vielä. Samana vuonna tällä pienelläkin paikkakunnalla kastettiin viisi sen nimistä lasta.
 
Karju
Ehkä olis kannattanu olla kertomatta lapselle nimestä juuri tämän syyn takia. Keskustelkaa vaan miehenne kanssa ja älkää antako kenenkään ulkopuolisen vaikuttaa valintaanne.
 
"vieras"
mikä hinku teillä on pohtia nimeä ääneen, jos tahdotte itse päättää siitä? mitä välilä anopin mielipiteillä on? kait nyt aikuiset ihmiset osaa lapselleen mieluisen nimen antaa, jos on normaalit itsetunnot.
 

Yhteistyössä