Anoppi sieltä jostain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Voisiko edes pientä maaoravaa v*tuttaa enempää, kun pähkinät on sannassa.
Anopin kämpässä remontti -> sain tietää että anopille on puolison puolesta luvattu 2-3 viikon oleskelulupa AP.n osoitteesta.
Näin reilun viikon jälkeen alkaa raskaasti "harmittamaan".

Miksi ?
Yleisesti anoppi keskittyy kertomaan siitä kun ennen kaikki oli paremmin, halvempaa ja kesätkin oli parempia. Ja tietenkin, vanhemmat oli vanhempia ja huolehti lapsistaan paljon paremmin kuin nykyiset (tämä on vissiin joku suosikkiaihe). Niin ja meidän koira on kuulemma liian laiha. Tai sitten sen täytyy olla kipeä. Tai ainakaan se ei juo tarpeeksi.
Netflix on saatanasta mutta pikku-kakkonen, jota lapsemme ei suostu katsomaan on parasta viihdettä lapselle.
Jutut tasolla sataakohan tänään ja perään kyllä teidän täytyis käydä kaupassa koska mä join teidän maidot ja söin juuston niin ja kahvikin on loppu.
Viestii koko ajan että jokni asia ei ole kuten hän haluaa, eli jatkuvaa kitinää ja perään toteamus "mutta kai sen voi noinkin hoitaa jos pakko on".

Rötvää jossain ponchossa sohvalla tai notkuu keittiönpöydän ääressä, ei ole viikkoon käynyt ulko-ovea pidemmällä.

Ripustaa vaatteitansa kuivumaan olkkarin tuoleille ja kirjahyllyn reunoihin, vaikka meillä on olemassa kuivaustelineet niin sisällä kuin ulkonakin.

Koittaa muuttaa meidän perheen toimintatavat omiinsa. Koittaa määrätä koska lapsi menee nukkumaan ja milloin mun ja vaimon olisi hyvä mennä nukkumaan jotta "ollaan virkeitä aamulla" (meidän iät 31 ja 34). Siirtelee keittiössä tavaroita laatikosta toiseen, koska on tottunut toisenlaiseen järjestykseen. Ja melkein pakkosyöttää lasta / tuputtaa ruokaa melkein koko ajan. Ja sitä vettä. Sitä täytyisi lapsen jouda ainakin 2l + mehut ja maidot.

Puoliso ja anoppi katselevat illat pitkät jotain naistenleffoja jostain avalta tms. ja valtaavat telkun koko illaksi. Kumpikaan ei hievahda telkun edestä minnekkään. Sitten hihittelevät yhdessä jollekkin jätkälle joka maksaa jollekkin siitä et se nussuttaa jonkun vaimoa.

Ilmoittaa koska hän haluaa mennä saunaan (puulämmitys), ja pitää itsestään selvyytenä että minä hoidan lämmityksen aina kun hän haluaa.

Ei maksa ruoasta, ei maksa oleilusta vaan vastineeksi lupasi vahtia meidän 3v lasta joka otettiin kesätarhasta hänen pyyntönsä takia pois.
Lapsi piirsi kuulakärkikynällä valkoiseen sohvaan ja olkkarin tapettiin suuria kuvioita sekä kiipeili keittiön pöydälle ja pudotti siletä vaasin, kun anoppi teki jotain.
Nämä siis yhden perkeleen päivän aikana. Muutenkin koko huusholli on kuin sotatanner kun menen kotiin, leluja joka paikassa ja lehdet ja eväät levällään.
Tähän mennessä "vahingossa" rikkoutuneisiin tavaroihin menee vaasin lisäksi mm. kaukosäädin, pelikonsolin ohjain, leluja joita on paiskittu / hakattu päivän aikana jne. jne.

Kaiken tämän jälkeen vaimo vielä ihmettelee miksi viihdyn töissä nykyisin tunnin tai kaksi ylimääräistä ja miksi seksi ei kiinnosta kotona.
Viikon loppuna koko kuvio v*tutti ja harmitti siinä määrin että ei silloinkaan onnistunut.

Puhuminen ei auta, kun anoppi kulma loukkaantuu verisesti, lasta ei saa enää kesätarhaan koska hoitosopimus kesäajalta on peruttu (tämän totesin itse soittamalla tarhaan ja ksysymällä asiaa) ja kotihoitaja on liian kallis.

En tiedä enää mitä tehdä.
Totean kohta, että pitäkää vittu palapelinne minä menen leikkimään muualle.

Yhteistyössä