Anoppi on ihan ok mutta välimatkaa haluaisin....Moraalinen ongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miniä"

Vieras
Mulla on tosi kiva anoppi,jo 10 vuotta tunnettu. Tykkää hirveästi lapsenlasistaan,ja auttaa meitä AINA jos tulee rahahuolia tai tarvitsen esim.siivousapua. En tosin ole kovin herkästi apuja edes kyselemässä,puhutaan kerrasta tai kahdesta per vuosi.
Me vuorostaan autellaan autonhuoltojen kanssa,tietokoneongelmissa ym.

Ja ihan hyvät välit on,ei siinä mitään.Hän on kuitenkin sellainen hössöttäjä että välimatka olisi ihan ok. Meillä kun saattaa olla suunniteltuna viettää päivä perheenkesken rauhoittuen (ADHD-lapsi), saattaa anoppi pelmahtaa paikalle ja viettää koko päivän meillä. Joskus hitusen raskasta,kun meillä on loppujen lopuksi niin vähän aikaa olla koko perheen voimin.Molemmat käydään töissä,vanhin lapsi koulussa jne.
Tämä on tosiaan ihan kausiluontoista,anopilla on mielenterveysongelmia ja yleensä tilanteen ollessa pahempi, hän käy ylikierroksilla ja silloin ollaan yhteyksissä väh.4 kertaa viikossa.

Nyt tuli sitten ongelma;Mulla on toimitilat kotona (olen siis yrittäjä) ja meillä on koko ajan tässä toiminnan laajentuminen menossa.Ollut jo vuosia eli pikkuhiljaa koko ajan laajennetaan niin että mies saattaa parin vuoden päästä myös työllistyä yritykseen.
Anoppi sitten eilen ilmoitti että hän hommaa ´vehkeet´ja ottaa osan noista tiloista itselleen. Rupeaa siis yrittäjäksi omalle alalleen (tai tekee pimeänä,en tiedä).Alkaa olla kuitenkin jo eläkeiässä.
Sanoin kyllä että ei onnistu, me tarvitaan niitä tähän laajennukseen,on siis tosiaan kaikki jo valmiiksi suunniteltuna meillä.Anoppi sitten meinasi että meidän laajennuskäyttöön olisi parempi yksi toinen tila. Eikä sitten kuunnellut kyllä yhtään kun yritin selitttää että siellä on jo täyttä.
Anopin tarvitsema tila ei olisi iso,mutta kuitenkin vähän hankalasti toteutettavissa.
Mahdollista kyllä,jos itse vähän vaatimattomammin laajennetaan omaa toimintaa.

Ollako siis itsekäs vai auttaa anoppi alkuun yrittäjän uralla? Hän ei töitä varmasti koskaan saa mistään ja tosiaan eläke painaa pikkuhiljaa päälle,varmaan vaan tekemistä kaipaa...ja ehkä nuo mielenterveysongelmat tässä nyt nostivat tuon yritysidea esille,on niin ylipirteä että..

Jos anoppi tilansa tästä saa,ei meidän perheellä kyllä mitään rauhaa ole enää koskaan.Nuoremmat lapset nukkuvat vielä päiväunia ja kyllä se arkea hankaloittaa,kun anoppi juoksee talon ja työtilojen välissä.Eilinenkin meni ihan harakoille kun anoppi tässä istuskeli sen 8 h.
Luultavasti hän vaan haluaa olla meidän kanssa,koska nuo tarvitsemansa tilat hän kyllä saisin saisi järjestettyä paremmaltakin paikalta!Me siis asutaan ihan korvessa eikä täällä asiakkaita hirveästi olisi.Hänen oman kotinsa on paremmalla paikalla ja tilat ovat melkein yhtä hyvät,miinuksena se että hänellä on vanha talo eikä ehkä asiakkaiden mielestä ole ´riittävän siisti´.Vaikea selittää..

Asialla on kiire! Anoppi tämän liikeidean keksi perjantaina ja on ensi viikolla jo lähdössä niitä vehkeitään ostelemaan.hemmetti..

Kai sä nyt itekin tajuat,että teillä on kohta suursota ja välit poikki jos annat periksi?

Toisekseen,mun mielestä voi kyllä ihan hyvin pyytää poistumaan jos on perheen omaa aikaa.

Siis anoppi asuu itse kokonaan toisella tontilla ja meinasi teidän "kotiin" pistää oman firmansa pystyyn.

Sanot vaan että haluatte oman perheen rauhan ilman ketään ulkopuolista siihen hääräämään.

Yhteistyössä