Anoppi oli tehnyt ruokaa mun kuukuppi-kattilassa... Haittaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli enpäs huomannut, kun tein kastikkeen ja kaikki valmiiksi että alkaisi niitä lämmittää vielä. Oli sitten siirtänyt ne kiposta kattilaan ja kiehauttanut siinä. Currykanakastiketta siis.

Lähinnä pohdin, että voinko vielä keittää kuukuppiani vai pilaako mahdolliset ruuanjääteet kuppini?

Jos teillä tiskataan noin huonosti, niin olisin huolissani ihan muista jutuista. Ei kannata uskoa tiettyjen henkilöiden pakkomiellehysterisointia kuukupin huollosta. Se on naurettavaa.

Siis mua mietityttää sekin kyllä, että olihan se sitte puhdas. Toki joo olen sen huuhdellut vedellä, mutta en ole tainnut tiskiaineella pestä edellisen kerran jälkeen kun en ole nähnyt siihen tarvetta. Mutta on siinä tietty vesi kiehunut 5min sen kupin kans ja kuppi toki pesty pesuaineella ennen keittämistä.

Mutta tuolla sivuillakin mainitaan kyllä, että tietyistä (?) ruoka-aineista voi jäädä jotain jäämiä kattilaan ( ei tarkoita sitä että kattilaa ei pestäisi) ja ne voi haurastuttaa kuppia.

" Kupille tulisi varata oma kattila – ei siksi, että ruoanlaittohygienia kärsisi pestyn kupin kiehuttamisesta, vaan siksi, että ruoanlaittokattiloissa saattaa olla kupille haitallisia ruoka-ainejäämiä. "

Kuukupin sivuilta. Ehkä hankkisin kupille uuden kattilan, vaikka joitain se naurattaa. Saisinpahan yhden kastikekattilan lisää

[QUOTE="vieras";24296557]" Kupille tulisi varata oma kattila – ei siksi, että ruoanlaittohygienia kärsisi pestyn kupin kiehuttamisesta, vaan siksi, että ruoanlaittokattiloissa saattaa olla kupille haitallisia ruoka-ainejäämiä. "

Kuukupin sivuilta. Ehkä hankkisin kupille uuden kattilan, vaikka joitain se naurattaa. Saisinpahan yhden kastikekattilan lisää[/QUOTE]
Kuukuppisivustolla niitä hysteerikkoja juuri on.

Tuskin kukaan siitä mitään saa jos olet kiehauttanut kuukupin siinä kattilassa. Siinähän ne pöpöt ovat samalla kuolleet kattilastakin.

Mutta kannattaa varmaan uusi kattila ostaa jos se haurastuttaa kuukuppia.

[QUOTE="vieras";24296576]Kuukuppisivustolla niitä hysteerikkoja juuri on.[/QUOTE]

Mä ennemminkin pelaan varman päälle. Ei mulle ole iso homma ostaa uutta pikkukattilaa.

[QUOTE="vieras";24296580]Mä ennemminkin pelaan varman päälle. Ei mulle ole iso homma ostaa uutta pikkukattilaa.[/QUOTE]
Miksi ihmeessä? Ei se mikään sukukalleus ole. Jos ympäristöystävällisyyttä ajattelet, niin ostat mieluummin uuden kuukupin yhden vuoden aiemmin. En silti usko ennenaikaisesti haurastuneisiin kuukuppeihin. Sen verran monia vuosia kokemusta omasta.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
No mua vituttaa kyllä suunnattomasti ostaa uus kattila, kun en tuota tarvitse ruuanlaittoon ja olen kaksi kertaa siinä kuukuppini kiehauttanut. Ostin sen siis juuri. En minä tiedä, että onko muille ihan se ja sama mihin aina rahansa laittaa ,mutta itse olen tarkempi. :/

[QUOTE="vieras";24296594]Miksi ihmeessä? Ei se mikään sukukalleus ole. Jos ympäristöystävällisyyttä ajattelet, niin ostat mieluummin uuden kuukupin yhden vuoden aiemmin. En silti usko ennenaikaisesti haurastuneisiin kuukuppeihin. Sen verran monia vuosia kokemusta omasta.[/QUOTE]
Toki minäkin haluan keittää erillisessä, mutta ihan muusta syistä kuin haurastumisen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24296581:
Mä en kyllä käsitä miten kattilassa voi tiskauksen (kunnollisen, ei hutaisun) jäljiltä olla mitään ruoka-ainejäämiä?

Sama täällä. Mä pesisin kattilan hyvin ja keittäisin siinä muutaman kerran pelkkää vettä sen 5 min. Luulisi, että jäämät siinä katoaisivat.

[QUOTE="alkup";24296598]No mua vituttaa kyllä suunnattomasti ostaa uus kattila, kun en tuota tarvitse ruuanlaittoon ja olen kaksi kertaa siinä kuukuppini kiehauttanut. Ostin sen siis juuri. En minä tiedä, että onko muille ihan se ja sama mihin aina rahansa laittaa ,mutta itse olen tarkempi. :/[/QUOTE]
Siis ei kai siihen mitään jäämiä jää, jos sen kunnolla puhdistat vaikka pyykinpesujauheella.

[QUOTE="tööt";24296620]Tää oli ehkä viikon paras porvoolainen tähän asti :D[/QUOTE]

No huonoja on sitten ollut ja mikä tässä edes on porvoolaista, kun ihan "virallisilla" asiaan vihkiytyneillä sivuilla tuosta asiasta mainitaan?

[QUOTE="alkup";24296630]No huonoja on sitten ollut ja mikä tässä edes on porvoolaista, kun ihan "virallisilla" asiaan vihkiytyneillä sivuilla tuosta asiasta mainitaan?[/QUOTE]
Mutta ei siihen tarvitse suhtautua kuin joku olisi sahannut sinulta moottorisahalla sormia irti.

Yhteistyössä