Anoppi oli syöttäny 1v:lle grillitassuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -a-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24164747]Voihan se olla. Tuskin musta koskaan niin aikuista tulee,että alkaisin piittaamattomaksi omasta ravinnostani. Ja todellakin opetan myös lapsilleni mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Mut vetele sä vaan grillitassuja ja hormoonipossunsuikaleita marinadissa =) Joo,olihan toi kura-sana aika nolo. Sanotaan sitten että huonoa ravintoa.[/QUOTE]

Ja käskinkö mä alkaa piittaamattomaksi?

Olenko sanonut että sellaisia vetelen?

Olihan se joo.

[QUOTE="Vieras";24164715]Vähän eri asia antaa jotain minkä tietää olevan niin myrkyllistä että henki voi lähteä, kuin se että antaa einesruokaa. Tiettävästi yksikään lapsi ei ole grillitassuun kuollut?

Lapsellinen vertaus.[/QUOTE]

Ei se koirakaan siihen yhteen suklaapalaan kuole. Mutta voi saada mahanpuruja ja tulla kipeäksi. Näin oli käsittääkseni käynyt myös ap:n lapselle. Okei,no sanotaan vaikka sit että jotain Mustinmakkaraa Tokmannin alelaarista punasella lapulla.

Mä en käsitä,miksi muilla ihmisillä on niin hirveä tarve kävellä tässä asiassa vanhempien yli? Onko se joku pakkomielle näyttää että missä kaappi seisoo tai että "ei se lapsi siihen kuole"? Kai nyt idioottikin tajuaa että ei kuole,mutta mikä PAKKO on antaa vastoin vanhempien tahtoa,kun kerta omatkin eväät olisivat olleet mukana,eikä lapsen syömisistä olisi koitunut mitään extravaivaa?

Jos lapsen äiti pyytää laittamaan pikku-pirkolle punaiset sukat,niin ajatteletteko te että hähhähähää,en varmaan laita,laitan ihan vittuillakseni SINISET!

[QUOTE="vieras";24164770]Ja käskinkö mä alkaa piittaamattomaksi?

Olenko sanonut että sellaisia vetelen?

Olihan se joo.[/QUOTE]

Et.

Oli luettavissa rivien välistä.

Niin.

tässä ei ole kyse koululaisesta, vaan yksivuotiaasta. Haloo.
Moni vanhempi ei vaan tahdo antaa vielä noin pienelle lisäaineita, karkkia, mehua tms. Ja kyllä isovanhempien pitäs tätä kunnioittaa.

Vastahan täällä haukutitin marinoidut kansuikaleet ihan huonoksi evääksi, sitten grillitassut onkin ihan OK? Ahaha :D

Kyllä se on semmonen juttu että kun mulle lapset tuodaan niin minä hoidan niitä miten ite tykkään,ihan sama miten kaverit kotona hoitaa. Meillä syödään meidän ruokaa ja ruvetaan nukkumaan meidän aikaan,jos ei kelpaa niin voi kaverit hoitaa kakaransa ite. Ja minä päätän mitä niillä on päällä sillon kun ne on meillä. Yhellä oli kerran niin ruma paita että heitin roskiin ja kävin kirppikseltä uuden tilalle.

[QUOTE="vieras";24164785]Et.

Oli luettavissa rivien välistä.

Niin.[/QUOTE]

Ei, sä vaan halusit olettaa niin jotta saisit jollain nostettua itsesi jalustalle erihyvine ruokavalioines. Itse olen maistanut grillitassua viimeksi ehkä 10 vuotiaana, nyt olen 24. Ja lihaa en syö ollenkaan. Kyllä itsekin tiedän ettei grillitassut mikään ihanteellinen valinta ole, mutta ei mun lapset mene mitenkään päin pilalle jos anoppilassa niitä on ruoaksi. Puhumattakaan että siitä oppisivat huonot ruokailutottumukset, eihän ne siellä joka päivä syö!

[QUOTE="vieras";24164846]Ei, sä vaan halusit olettaa niin jotta saisit jollain nostettua itsesi jalustalle erihyvine ruokavalioines. Itse olen maistanut grillitassua viimeksi ehkä 10 vuotiaana, nyt olen 24. Ja lihaa en syö ollenkaan. Kyllä itsekin tiedän ettei grillitassut mikään ihanteellinen valinta ole, mutta ei mun lapset mene mitenkään päin pilalle jos anoppilassa niitä on ruoaksi. Puhumattakaan että siitä oppisivat huonot ruokailutottumukset, eihän ne siellä joka päivä syö![/QUOTE]

Eli on ok laittaa suuhun mitä vaan,jos sitä ei syö joka päivä? Miksi mun tarvitsee nostaa itseni jalustalle? Syön normaalia ja terveellistä ruokaa. Tuntuu että ne eineksiä ostavat taas sitävastoin tuntevat syömisistään huonommuutta ja yrittävät puolustella valintojaan just noilla tyhjillä "ei siihen kuole" -lauseilla.

[QUOTE="vieras";24164866]Eli on ok laittaa suuhun mitä vaan,jos sitä ei syö joka päivä? ..[/QUOTE]

Just näin se menee - tahdoit tai et. Keskustele seuraavaksi asiasta lääkärissä vaikka. Saattaa muuten tulla mielenkiintoinen juttutuokio.

kuinka te jotkut oikein pärjäätte elämässä? kamalaa jos lapsi ei syö sitä ruokaa mitä äiti on varannut tai anoppi ottaa hetkeksi arskoja lapsen silmiltä pois..huii!!

oikeesti, ehkä teidän fanaatikkojen kannattaisi lukittautua sisälle ja sulkea ulkopuoliset pois elämästänne.

[QUOTE="vieras";24164866]Eli on ok laittaa suuhun mitä vaan,jos sitä ei syö joka päivä? Miksi mun tarvitsee nostaa itseni jalustalle? Syön normaalia ja terveellistä ruokaa. Tuntuu että ne eineksiä ostavat taas sitävastoin tuntevat syömisistään huonommuutta ja yrittävät puolustella valintojaan just noilla tyhjillä "ei siihen kuole" -lauseilla.[/QUOTE]

se mikä syötäväksi kelpaa, on ok laittaa silloin tällöin suuhun.

karkit, suklaa, alkoholi, roskaruoka kaikki on epäterveellisiä päivittäin nautittuna, mutta harvoin noitakin voi kohtuudella nauttia, ilman, että kroppa menee pilalle. ja ihan kuule asiangtuntijatkin on samaa mieltä. ei kenenkään keho mene siitä pilalle jos vaikka 2-4kertaa vuodessa syö kaupan einestä.

[QUOTE="hohhoijaa";24164888]kuinka te jotkut oikein pärjäätte elämässä? kamalaa jos lapsi ei syö sitä ruokaa mitä äiti on varannut tai anoppi ottaa hetkeksi arskoja lapsen silmiltä pois..huii!!

oikeesti, ehkä teidän fanaatikkojen kannattaisi lukittautua sisälle ja sulkea ulkopuoliset pois elämästänne.[/QUOTE]

No katsos kun, elämästä tehdään tekemällä vaikeaa, että draamaa ei puutu. Saadaan jopa päteä sen hetken verran, ja voidaan taas ottaa joku kohde mitä mollata, eli anoppi

[QUOTE="vieras";24164866]Eli on ok laittaa suuhun mitä vaan,jos sitä ei syö joka päivä? Miksi mun tarvitsee nostaa itseni jalustalle? Syön normaalia ja terveellistä ruokaa. Tuntuu että ne eineksiä ostavat taas sitävastoin tuntevat syömisistään huonommuutta ja yrittävät puolustella valintojaan just noilla tyhjillä "ei siihen kuole" -lauseilla.[/QUOTE]

No miksi se ei olisi ok? Jos kerran kymmenessä vuodessa maistaa grillitassua? Jos kerran elämässään maistaa grillitassua?

Enkä muuten ymmärrä alkuunkaan kuka on sellainen äiti joka luulee voivansa päättää mitä lapsi saa MAISTAA ja mitä ei, kun kyse ei ole mistään pahaa allergiaa aiheuttavasta aineesta tai myrkystä. On se aika vinoutunutta että äidin täytyy kontrolloida lapsen maistamistakin. Kyllä meillä lapset saa maistaa ruokaa aina kun osoittavat siihen kiinnostusta. Mun mielestä on vaan tervettä opettaa lapselle että kaikkea saa ja kannattaa maistaa, totutella makuihin jne. kun sieltä kotipesästä lähtee niin on vaan hyvä että on oppinut syömään muutakin kuin niitä äiskän pöperöitä-

[QUOTE="vieras";24164913]No miksi se ei olisi ok? Jos kerran kymmenessä vuodessa maistaa grillitassua? Jos kerran elämässään maistaa grillitassua?

Enkä muuten ymmärrä alkuunkaan kuka on sellainen äiti joka luulee voivansa päättää mitä lapsi saa MAISTAA ja mitä ei, kun kyse ei ole mistään pahaa allergiaa aiheuttavasta aineesta tai myrkystä. On se aika vinoutunutta että äidin täytyy kontrolloida lapsen maistamistakin. Kyllä meillä lapset saa maistaa ruokaa aina kun osoittavat siihen kiinnostusta. Mun mielestä on vaan tervettä opettaa lapselle että kaikkea saa ja kannattaa maistaa, totutella makuihin jne. kun sieltä kotipesästä lähtee niin on vaan hyvä että on oppinut syömään muutakin kuin niitä äiskän pöperöitä-[/QUOTE]

Kusta? Paskaa? Kissanruokaa? Noi on verratavissa täysin grillitassuihin :laugh:

[QUOTE="vieras";24164938]Kusta? Paskaa? Kissanruokaa? Noi on verratavissa täysin grillitassuihin :laugh:[/QUOTE]

no jos sä kerran kusta,paskaa ja kissanruokaa suuhusi haluat laittaa niin miksi ei?

itse en kyllä eineksiä ihan ulosteisiin vertaisi.

[QUOTE="vieras";24164938]Kusta? Paskaa? Kissanruokaa? Noi on verratavissa täysin grillitassuihin :laugh:[/QUOTE]

Alkaa mennä kyllä jo ihan eskari-ikäisten jutuiksi nää kommentit.

[QUOTE="huhhuh";24165086]Alkaa mennä kyllä jo ihan eskari-ikäisten jutuiksi nää kommentit.[/QUOTE]

Kiva, että näillä ihmisillä on lapsia kotona ottamassa mallia äiteestä.

[QUOTE="vieras";24164913]No miksi se ei olisi ok? Jos kerran kymmenessä vuodessa maistaa grillitassua? Jos kerran elämässään maistaa grillitassua?

Enkä muuten ymmärrä alkuunkaan kuka on sellainen äiti joka luulee voivansa päättää mitä lapsi saa MAISTAA ja mitä ei, kun kyse ei ole mistään pahaa allergiaa aiheuttavasta aineesta tai myrkystä. On se aika vinoutunutta että äidin täytyy kontrolloida lapsen maistamistakin. Kyllä meillä lapset saa maistaa ruokaa aina kun osoittavat siihen kiinnostusta. Mun mielestä on vaan tervettä opettaa lapselle että kaikkea saa ja kannattaa maistaa, totutella makuihin jne. kun sieltä kotipesästä lähtee niin on vaan hyvä että on oppinut syömään muutakin kuin niitä äiskän pöperöitä-[/QUOTE]

Onhan tästä haloo noussut!

Ihmeellistä et mut haukutaan paskaminiäksi ja tiukkapipoksi jne jos en halua lapseni syövän tuollaisia ruokia.
Ja kuten jo aiemminkin mainitsin, lapsi saa MAISTAA, mutta en pidä siitä että normaali ruoka heitetään pois ja korvataan tuollaisella.
Ja en tiedä missä koohti on lukenut että laitan välit poikki anoppiin tämän takia. Ja kyllä mies on minun kanssani samoilla linjoilla.
Anopin kanssa keskusteltiin asiasta ihan ystävällisessä hengessä, mutta silti minua voi asia ärsyttää.

Muistelen että tälläkin palstalla on ollut eräskin aloitus aiheesta: pph syöttää lapsille nugetteja/kalapuikkoja tms tai siitä kun jossain tv ohjelmassa vanhemmat olivat antaneet lapsen syödä ranskalaisia lomalla jne jne.

Mun mielestä grillitassut eivät ole noin pienen lapsen ruokaa. Piste. Jokainen teistä saa syöttää omilleen ihan mitä tahtoo.

[QUOTE="aloittaja";24165100]Onhan tästä haloo noussut!

Ihmeellistä et mut haukutaan paskaminiäksi ja tiukkapipoksi jne jos en halua lapseni syövän tuollaisia ruokia.
Ja kuten jo aiemminkin mainitsin, lapsi saa MAISTAA, mutta en pidä siitä että normaali ruoka heitetään pois ja korvataan tuollaisella.
Ja en tiedä missä koohti on lukenut että laitan välit poikki anoppiin tämän takia. Ja kyllä mies on minun kanssani samoilla linjoilla.
Anopin kanssa keskusteltiin asiasta ihan ystävällisessä hengessä, mutta silti minua voi asia ärsyttää.

Muistelen että tälläkin palstalla on ollut eräskin aloitus aiheesta: pph syöttää lapsille nugetteja/kalapuikkoja tms tai siitä kun jossain tv ohjelmassa vanhemmat olivat antaneet lapsen syödä ranskalaisia lomalla jne jne.

Mun mielestä grillitassut eivät ole noin pienen lapsen ruokaa. Piste. Jokainen teistä saa syöttää omilleen ihan mitä tahtoo.[/QUOTE]

Eiköhän tässä ollut jo kyse muistakin kuin sinusta, kun täällä alettiin kertomaan että on evätty anopilta lastenhoito purkkiruoan takia.

Jokainen saa syöttää omilleen mitä tahtoo ja rajoittaa miten tahtoo, mutta jokaisella saa olla mielipide. Ja eikö tässä keskustelussa nyt ollut tarkoitus niitä jakaa? Kumma kun tehdään asiasta aloitus ja kun asiasta aletaan keskustella ja jakamaan mielipiteitä niin sitten otetaan asenne "mulle on ihan sama hei, pilkku piste lukko ÄÄHÄÄÄ ette voi enään sanoa mitään kun mä teen näin just!!!!1"

mitäs sitten kyselette jos niin hyvin tiedätte? :D

Mä kyllä ymmärrän ap:ta. Musta kyse ei ole siitä, että se on ollut just se grillitassu, vaan se, että jyrätään vanhempien tahto. Vanhemmilla on oikeus päättää, että mitä 1-vuotiaalle tarjoillaan ja sitä pitää kunnioittaa. Jos ap on oikein erikseen nähnyt vaivaa, että tehnyt omat eväät mukaan, niin en kyllä ymmärrä, että täytyy grillitassua tarjoilla, jossa ei ole juuri mitään ravintoarvoja. Enkä yhtään ihmettele, että on mennyt pieneltä vatsa sekaisin. Ressu. :(

Tää esimerkki toimis jos anoppi olis syöttänyt lapselle syanidia, katsost kun koira voi kuolla suklaaseen, mut en oo vielä kuullu kenenkään kuolleen grillitassuun.. :whistle:

Ja ei, ei mua haittaa jos koira saa nakkia tms. hoitopaikassaan, kaikkiruokainen sekin on.. :D

Joo mutta toiset koirat syövät vain koiranruokaa herkän vatsan vuoksi.. ja sitten kun mummulassa tai kyläpaikassa annetaan muuta "kun se niin halusi ja katsoa tapitti" jonka seurauksesta koira ripuloi kolme päivää niin EI todella ole kivaa.
Miksei voi vaan kunnioittaa annettuja ohjeita?

Eipä varmaan anoppikaan tykkäisi jos huusholli laitettaisiin hyrskynmyrkyn kun miniä vähän innoistui järjestelemään paikkoja.. kyllä silloin hakuttaisiin...

Yhteistyössä