Anoppi ja ruokailut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies lähti lasten kanssa sunnuntaina mummulaan ja tulevat perjantaina. Pieneen aikaan ei ole ollut näin pitkiä vierailuja. On menty perjantai-iltana ja lähdetty sunnuntaiaamuna. Näillä vierailulla on jo pänninyt, ettei anoppi nykyisin tee ruokaa eikä myöskään sovi, että mä tekisin. Tää on nyt jotenkin mennyt, kun yks ruokailu silloin tällöin ulkona ihan ok eikä taloutta kaada. Mä ja mies jotenkin tyhmästi ajateltiin, että kun on näin pitkä vierailu, anoppilassakin tehtäisiin ruokaa. Mutta ei. Anopin ajatus on, että joka päivä käydään ravintolassa syömässä. Mikään pikaruokapaikka ei käy ja meidän kuuluu maksaa kaikki ruoat.

Anoppi erosi muutama vuosi sitten. Ennen eroa teki väliin ruokaa ja silloin oli pari pidempää vierailua, jolloin tehtiin anoppilassa ruokaa. Eron jälkeen muutti hetkeksi yksiöön, jolloin ei tilan puutteen vuoksi voinut tehdä ruokaa. Nyt on iso asunto ja kunnon keittiö, mutta kun ruoanlaitto on tylsää ja ulkona on paljon mukavampi syödä, näin on kertonut.

Mua ärsyttää nyt suunnattomasti järjetön rahanmeno. Noihin ravintolaruokailuihin menee useampi satanen. Tietääpähän ainakin, ettei enää toistenkin pitkää vierailua tehdä. Viikonloppu riittää mainiosti.

No sanotte suoraa, ettei ole varaa, että pakko tehdä asunnossa. Otatte jotakin helposti valmistettavaa kaupasta mukaan, ei siis mitään sipuli-kala-tuntien kokkaus- aromeja asuntoon, jotka voivat ärsyttää.

Mies sitten rynnistäköön kauppaan ja alkakoon tekemään ruokaa anoppilassa. Jos anoppia laiskottaa, niin saahan häin näinkin ruuan ilman sen laittamista. Monta kertaa lapset vielä syövät kaksi lämmintä ateriaa päivässä, jolloin tänään tehdystä päivällisestä riittää vielä huomisen lounaaksi.

Täytyy ens kerralla olla tiukempi ja tehdä itse ruoat. Tää loma meni nyt näin, kun ajateltiin, että huomenna sitten ei enää ravintolaan ja kun huominen tuli, niin anoppi oli tehnyt selväksi, että ravintolaan syömään. En tiedä, miksi kroisoksiksi anoppi meitä luulee.

Eikö mies osaa sanoa äitilleen asiasta? Mies vaan ostamaan ite ruokaa ja valmistaa sen anoppilassa, ihan kuin kotona olisi? Vai mikä on ogelma, mies ei osaa tehdä? (käsitin siis että itse et ole siellä mukana).

Siinäpä oiva idea. Kun perhe ryykäsee yksinasuvan luo, niin helpostihan sitä tulee keski-ikäisen naisen syötettyä koko lutuuna, monta kertaa, sitten on ihan poikki ja sitäpaitsi vielä köyhtynyt. Mutta kun jonkun vuoden antaa niiden aina syöttää sekä emäntä että itsensä ravintolassa, niin eiköhän miniä edes hoksaa tulla kaksplussalle kysymään neuvoa - ja saakin neuvon: viekää sinne ruokaa ja tehkää sitä itse.

Täytyy pistää korvan taa.

Minusta se olisi miehesi homma ensisijaisesti puhua äitisi kanssa. En oikein ymmärrä sitä periaatetta, että vieraat kustantavat kaikki ruoat, syötiin sitten ulkona tai kotona.

Mutta jos anoppisi on vähävarainen tms., niin toki voitte viedä perusruokatarpeet ja tehdä itse ruoat. En voi ymmärtää, että pitää suostua noin älyttömään rahanmenoon anopin mieliksi.

Helpommalla ja ravintolaa halvemmalla pääsee kun ottaa anoppilaan mennessä ison pinon mikroaterioita ja syö niitä. Eipä ne niin herkkua ole ku ravintolaruoka, mutta kyllä niillä viikonkin pärjää.

No johan on kumma. Miksei siellä saa tehdä ruokaa? Ei edes keittää puuroa, kahvia? Minä ehdottaisin anopille, että tuotaisiin ruokatarvikkeet ja niistä tehtäisiin ruoat yksin tai yhdessä. Jos se ei kävis niin ei kyllä tulis käyntejä anoppilaan kuin hyvin harvoin. Ei normaalituloisella ole rahaa joka päivä ravintolaan. Tai sitten majoitutte leirintäalueelle, siellähän on aina keittiö kokkailla. Tulis halvemmaksi. :)

Siinäpä oiva idea. Kun perhe ryykäsee yksinasuvan luo, niin helpostihan sitä tulee keski-ikäisen naisen syötettyä koko lutuuna, monta kertaa, sitten on ihan poikki ja sitäpaitsi vielä köyhtynyt. Mutta kun jonkun vuoden antaa niiden aina syöttää sekä emäntä että itsensä ravintolassa, niin eiköhän miniä edes hoksaa tulla kaksplussalle kysymään neuvoa - ja saakin neuvon: viekää sinne ruokaa ja tehkää sitä itse.

Täytyy pistää korvan taa.

ok. Jos mun lapset joskus perheen perustavat ja muutaman kerran vuodessa käyvät, niin ainoa tapa jolla voin heille ja lapsenlapsille osoittaa välittämistä heistä, on laittaa heille edes ateria päivässä jos käyvät.

eri asia jos vieressä asuvat ja jatkuvasti käyvät.

tietty, jos oikeasti näen nälkää eikä rahaa ole niin eri asia, harvemminpa se vaan näin on. ja sairasta olettaa että oma poika on joku miljonääri, kysymättä asiaa.

Siksi mies ei ole siellä laittanut ruokaa, kun anoppi ei halua. Suuttuu, jos siellä alkaa tekemään ruokaa, kokeiltu on. Kun anoppi ei oikein pidä ruoanlaitosta ja tykkää syödä ulkona, niin olen vähän puheista päätellyt, että pitää tätä helppona tapana päästä ulos syömään. Eikä ehkä tajua, kuinka kallista se on, kun jos yksinään käy, maksaa vain oman ruokansa, mutta mies maksaa nyt kahden aikuisen ja kahden lapsen ruoat.

Siksi mies ei ole siellä laittanut ruokaa, kun anoppi ei halua. Suuttuu, jos siellä alkaa tekemään ruokaa, kokeiltu on. Kun anoppi ei oikein pidä ruoanlaitosta ja tykkää syödä ulkona, niin olen vähän puheista päätellyt, että pitää tätä helppona tapana päästä ulos syömään. Eikä ehkä tajua, kuinka kallista se on, kun jos yksinään käy, maksaa vain oman ruokansa, mutta mies maksaa nyt kahden aikuisen ja kahden lapsen ruoat.

no kai se laskea osaa. ihmetyyppi. tosi itsekäs.

Minusta se olisi miehesi homma ensisijaisesti puhua äitisi kanssa. En oikein ymmärrä sitä periaatetta, että vieraat kustantavat kaikki ruoat, syötiin sitten ulkona tai kotona.

Mutta jos anoppisi on vähävarainen tms., niin toki voitte viedä perusruokatarpeet ja tehdä itse ruoat. En voi ymmärtää, että pitää suostua noin älyttömään rahanmenoon anopin mieliksi.

Moni yksinelävä anoppi on vähävarainen, yksi tienaamassa. Siihen kun rykäsee 3-5 henkeä viikoksi/viikonlopuksi, on se kova rahanmeno pienistä tuloista. Entäs jos vielä työtön?
Onhan myös tiski valtava ellei kukaan muu mitään tee.
Röyhkeää tulla perheenä viikonlopuksikin täyshoitoon. Lapset tarvisevat kaksi ateria ja siihen pääelle aamu-vali-ja iltapalat.

Moni yksinelävä anoppi on vähävarainen, yksi tienaamassa. Siihen kun rykäsee 3-5 henkeä viikoksi/viikonlopuksi, on se kova rahanmeno pienistä tuloista. Entäs jos vielä työtön?
Onhan myös tiski valtava ellei kukaan muu mitään tee.
Röyhkeää tulla perheenä viikonlopuksikin täyshoitoon. Lapset tarvisevat kaksi ateria ja siihen pääelle aamu-vali-ja iltapalat.

Aika lahjakkaasti olet ymmärtänyt kaiken väärin.

Yhteistyössä