Anoppi haluaa tahallaan kuulla/ymmärtää asiat väärin :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Ollaan puhuttu dysfaatikon ens kesän rippikoulusta, ja minä olen kertonut että todennäköisesti menee samalle rippikoululeirille kuin isoveljensä.
Anoppi useampaan kertaan sanonut että ois korrektia jos poika saisi opetusta omassa seurakunnassa. Nyt se sit soitti, että poikaa ei pidä laittaa mihinkään kehitysvammaisten rippikoululeiriin. Mä siihen että samaan rippikoulueiriin se ehkä on menossa kuin isoveljensä (eli ihan tavalliseen).. Anoppi sitä että mä olin sanonut että se menee kehitysvammaisten rippikoululeirille, ja pälpätti niin etten kerinnyt korjata sen luuloja. Ja sit taas että pojan pitää mennä lukioon, kyllä se pärjää.. kirjoittaa ainakin 4 ainetta.
Omia pelkoja ja toiveitaan työntää toisten päähän, myös pojan :/ Poika on aika lapsellinen jossain asioissa, ja todennäköisesti se ei tule pärjään lukiossa. Opiskelussa se pärjää jotenkin niin kauan kun on käytännöllisistä aineista kyse, mutta esim uskonto, abstrakti matikka ja kielet ovat tosi vaikeita jo nyt hänelle. Mielellänihän mä pidän pojan kotona peruskoulun jälkeen, koska muuten se joutuisi lähteen vähintään 100km päähän opiskeleen. Mutta mietin jos se ei pärjää lukiossa ni kuinka se syö itsetuntoa ja opiskeluahaluja.
Sit se pelkää että adhd-poika joutuu poikakotiin, koska tältä paikkakunnalta ennenkin joitakin joutunut (heidän vanhemmat oli kyllä molemmat alkoholisteja)
ja tuosta sanonut mulle ja varmasti myös pojalle.

Yhdellä pojalla on dysfasia, toisella adhd +lukihäiriö
Anoppi on tunnettu siitä että se sanoo mitä mieltä on, on itse ylpeä siitä. ja loukannut varmaan puolia tän kunnan asukkaista vuosien saatossa.

Muuttakaa. Muuttakaa etäämmäs anopista ja muuttakaa paikkaan, jossa voitte olla perheenä yhdessä ja lapset voivat käydä paremmin kouluja ja saada erityisohjausta tarvittaessa. Muutetaan sitä pienemmistäkin syistä. Siskoni perhe muuttaa, sillä nykyinen asuinkunta ei pysty tarjomaan vakavasti jääkiekkoilevalle pojalle riittävän tasokasta seuraa ja treenimahdollisuuksia. Muuttavat kyetäkseen tarjoamaan lapselle riittävät kehittymismahdollisuuden siinä missä hän on todella hyvä ilman, että perheen pitäisi jäädä eri paikkakunnalle. Jos olisin teidän housuissa muuttaisin myös. Lapset ennen kaikkea.

Yhteistyössä