Anoppi ahdistaa

Ärsyttää, kun vaikka kuinka monta kertaa ollaan sanottu, että älä roikota sitä kuukauden ikäistä keskosta. Mummo siihen sitten vaan, että ei se rikki mene -.-

Nyt ollaan ostamassa vaunuja, ja olin päättänyt, etten enää osta käytettyjä. Sanoin sen anopin kuullen ihan selvästi, mutta kas, kuinka ollakaan, heti ollaan huutonetistä selailemassa satasen vaunuja. Mieskin totta kai on innostunut halvoista vaunuista, mutta mikä ilo on vaunuista, joita ei kehtaa edes itse katsella saati ihmisten ilmoille viedä? Takuuhan noissa vaunuissa on tasan niin pitkä, että vaunut vaihtavat omistajaa. Edelliset vaunut ehtivät olla käytössä 2 kertaa, ja 3. kerralla sanoivat sopimuksen irti. Ei siis hirveästi kiinnosta ostaa halpoja vaunuja.

Vittu joo.
 
Muista, että anoppisi tietää parhaiten ja ellet anna hänen kontrolloida sinun ja lapsesi elämää, hän ei koskaan hoida lastasi, eikä lapsellasi tule olemaan suhdetta isovanhempaansa. Jos pidät puolesi ja päätösvallan omasta elämästäsi, olet vittumainen miniä ja pilaat lapsesi elämän. Palstalta opittua.
 
"vieras"
Osta itse sellaiset vaunut kuin haluat, niin ei kukaan tyrkytä muuta.

tuskin se sitä vauvaa roikottaa. Kantaa parhaan ymmärryksensä mukaan. Sä olet vaan yliherkkä, niin kuin tietty moni nuori äiti. Kukaan muu ei osaa hoitaa vauvaani kuin vain minä, ajatellaan. Vaikkei se tietenkään ole totta.
 
"diipadaapa"
No tuohon vaunuasiaan vaan sen verta, että itse ostin huutonetistä käytettynä ihan kivan näköiset yhdistelmät ja itse olen niitä nyt vielä kahdella lapsella käyttänyt ja kunnossa ovat.
Muuten tietysti ihan kait tuo on oma asiasi mitä ostat, mutta jos anoppi esim. luvannut ostaa vaunut niin eihän niitä voi silloin uutena ostattaa kokonaan hänellä
 
[QUOTE="vieras";24244005]Osta itse sellaiset vaunut kuin haluat, niin ei kukaan tyrkytä muuta.

tuskin se sitä vauvaa roikottaa. Kantaa parhaan ymmärryksensä mukaan. Sä olet vaan yliherkkä, niin kuin tietty moni nuori äiti. Kukaan muu ei osaa hoitaa vauvaani kuin vain minä, ajatellaan. Vaikkei se tietenkään ole totta.[/QUOTE]

Osastolla ollessa nimenomaan kiellettiin roikotus, eikä ole suuri asia käsitellä sitä lasta roikottamatta.Muuten kyllä varmaan osaa testata maidon lämmön ja katsoa että vaippa on hyvin kiinni, mutta tuo roikotus.
 
[QUOTE="diipadaapa";24244011]No tuohon vaunuasiaan vaan sen verta, että itse ostin huutonetistä käytettynä ihan kivan näköiset yhdistelmät ja itse olen niitä nyt vielä kahdella lapsella käyttänyt ja kunnossa ovat.
Muuten tietysti ihan kait tuo on oma asiasi mitä ostat, mutta jos anoppi esim. luvannut ostaa vaunut niin eihän niitä voi silloin uutena ostattaa kokonaan hänellä[/QUOTE]

En ole anopilta pyytänyt senttiäkään vaunuihin, mutta eipä hän olekkaan kysellyt, olisiko kenties säästöjä, joillaa ne meinasimme hankkia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24244005]
tuskin se sitä vauvaa roikottaa. Kantaa parhaan ymmärryksensä mukaan. Sä olet vaan yliherkkä, niin kuin tietty moni nuori äiti. Kukaan muu ei osaa hoitaa vauvaani kuin vain minä, ajatellaan. Vaikkei se tietenkään ole totta.[/QUOTE]

Ikävä tuottaa sulle pettymys mutta kyllä tosiaan on olemassa anoppeja joilla se paraskaan ymmärrys ei ole riittävän hyvä lapsen kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: asenneongelmia
Kettuska
Vaikuttaa tunkeilevalta anopilta, jollaisen itsekin sain.
Pidä todella varasi ja ole tarkkana rajojesi kanssa.
Yritin itse olla diplomaattinen tunkeilevan ja epäsensitiivisen, kaikkea hyvää tarkoittavan anopin kanssa. Seitsemän vuoden jälkeen koin totaaliromahduksen anopin suhteen.

Pidä siis varasi! Et ole liian herkkä. Sinä päätät, miten lastasi kannetaan ja mitkä vaubnut haluat. Rajaa anoppisi nyt riittävän vahvasti.
 
  • Tykkää
Reactions: asenneongelmia
Jos on kielletty sairaalassa 'roikottamasta' siten, niin sitten suutut ellei se mene jakeluun.

Vaunut saat ostaa ihan sellaiset kuin haluat, mutta älä turhaan nostata verenpainetta sen vuoksi että anoppi selaa huutonettiä. Jos anoppi ostaa vaunut, hän ne ostaa- kärrytelkööt sitten niillä vauvaa tai vaikka ostoksiaan, mutta jos sä haluat ostaa uudet niin sittenhän ostat.
Pidät siis jyrkästi kiinni suunnitelmasta a.
 
"Mie vaan"
Hyvät ihmiset keskosille on omia hoito ohjeita joita ei tarvitse toteuttaa normivauvojen kanssa. Keskoset nyt kuitenkin on hauraampia ja herkempiä. Kyllä ne siellä sairaalass aanta aihan pätevät ohjeet ja jokaikisen anopin tulisi myös niitä noudattaa. Itse en antaisi kyllä lasta ollenkaan ihmiselle syliin jos ei viitsi tehdä kunten ohjeistettu.

Aikoinaan tappelin apen kanssa käsienpesusta. Hän kun olisi tullut ovesta sisään ja vauvaa lääppimään vaikka juuri oltiin kotiuduttu tehohoidon jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: asenneongelmia
[QUOTE="Mie vaan";24244145]Tonnilla saat jo laadukkaat vaunut. Itsekin aikoinaan tuon summan varasin ja melkein käytinkin :O ;D[/QUOTE]

Niin ajattelinkin :) Ei tarvitse miettiä, millaisiin rahat riittää, kun voi ostaa sellaiset kun tuntuvat ja näyttävät hyviltä ilman että miettii rahojen riittävyyttä. Kun ostaa kerralla hyvät, ne riittävät sitten seuraavillekin lapsilleni :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24244079:
Jos on kielletty sairaalassa 'roikottamasta' siten, niin sitten suutut ellei se mene jakeluun.

Vaunut saat ostaa ihan sellaiset kuin haluat, mutta älä turhaan nostata verenpainetta sen vuoksi että anoppi selaa huutonettiä. Jos anoppi ostaa vaunut, hän ne ostaa- kärrytelkööt sitten niillä vauvaa tai vaikka ostoksiaan, mutta jos sä haluat ostaa uudet niin sittenhän ostat.
Pidät siis jyrkästi kiinni suunnitelmasta a.
Niin, pitäisi ensikerralla näyttää oikeat otteet kädestäpitäen. Varmaan anoppi on hieman hämmentynyt, kun ei osaakkaan pitää vauvaa muka "oikein" vaikka kaksi poikaa on jo melkein aikuisiksi kasvattanut.

Tuntuu, että kun miehen sukulaisten kanssa pidän "jyrkästi kiinni suunnitelmasta" lopputulos on vain riita. Viimeksi riitelin miehen äitipuolen kanssa, saako niitä kuvia lauittaa nettiin vai ei -.-
 
"viiraska"
Varmaan anoppi oikein yrittää esittää, kuinka rennosti ja kokeneesti hän osaa vauvaa pitää. Ja pitää sinua ymmärtämättömän tuhlaavaisena, kun halvalla saa IHAN HYVIÄ käytettyjä.

Vaunuista sinun ei tarvitse edes keskustella. Syliin ei tarvitse antaa jos anoppi ei ota ohjeita vastaan. Sanot vaan, että lasta täytyy keskosuuden takia käsitellä tietyillä otteilla, joten häntä ei voi antaa syliin ennen kuin silloin-ja-silloin.
 

Yhteistyössä