ANOPIT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdin vain

Vieras
Olisko jollakulla ideoita, kuinka oppia ymmärtämään anoppiani?

Kyseessä on ihminen, joka osaa olla halutessaan fiksu ja huomioonottava. Anoppi muistaa lastamme isolla lahjamäärällä aina kun hänet näkee. MUTTA. Tämä näkeminen tapahtuu n. 4-5 kertaa vuodessa... Anoppi ei tule käymään kutsuista huolimatta, ja joskus meidänkin kyläily anoppilaan päin on torpedoitu jollakin hätäisesti keksityllä verukkeella.

Anopilla on selvästi vaikeaa suhtautua minuun. Meillä on asialliset, mutta viileät välit. Kun mies ei kuule, hän toisinaan naljailee minulle aika alhaisestikin (esim. raskauskiloistani, jotka kyllä karistin puolessa vuodessa kertoen kaaaaikista tietämistään naisista, jotka eivät lihonneet juuri ollenkaan raskauden aikana). Ja tämä tapahtuu aina niin, että mies ei kuule. Ihan aina.
Kun olemme anoppilassa kylässä, anoppi palvelee miestäni aivan uskomattomalla antaumuksella, mutta ei ota minua oikein huomioon. Hän saattaa esimerkiksi kysyä kaikilta muilta, haluavatko he kahvia paitsi minulta jne. Ja tämä toistuu koko ajan. Kuitenkin, anoppi muisti KOKO perhettämme lapsemme synnyttyä aika huomattavalla tavalla. Eli otti aika epäsuhtaisen hienosti muuhun käytökseensä nähden minuakin huomioon.
Usein käy niin, että olen ajatellut, että nyt välit anopin kanssa ovat viiimein lämmenneet, mutta sitten hän taas sanoo jotakin hirmuisen inhottavaa. Ja tämä sanominen tulee aivan puun takaa.
Lahjoista huolimatta olen huomannut, että anoppi ei pyri niin paljon lapsemme lähelle häntä tavatessaan, eli ei leiki, juttele tai lepertele lapselle kuin hyvin vähän. Lapsi ikäänkuin on vain siinä, eikä hän ole todellakaan mikään huomion keskipiste harvojen vierailujen aikana.
Onko niin, että anopin on vaikea suhtautua lapseen minun takiani? Ja hän ei siksi halua lasta kovin usein nähdä? Jos hän ei olisi lapsesta kuin pakosta kiinnostunut, miksi hän haluaisi upottaa hänet lahjoihin?
On niin surullista, että meidän miniä-anoppi -suhteemme ei toimi, ja surku että lapsemme ei pysty muodostamaan läheistä sidettä toisiin isovanhempiinsa... Anoppi on pois työelämästä ja pitkästynyt, joten aikaa hänellä kyllä riittäisi.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisiko mahdollisesti Aspergerin ihminen?

Oletko jutellut miehesi kanssa asiasta ja huomaako esim. hän tällaisen poikkeavan käytöksen sinun kohdallasi? Tai huomaako kukaan muu? Joskushan me ihmiset huomaamme sellaista mitä ei olekaan..

Kaikkihan eivät lapsia oikein jaksa, vaikka olisivat kuinka isovanhempia - oma äitini oli sellainen, vaikka herttainen ihminen muuten olikin. Mieheni mamma taas ei suoraan sanoen pitänyt lapsista, ei aikanaan omasta pojastaan eikä myöhemmin lapsenlapsistaan tai muistakaan lapsista. Kalliita lahjoja ja rahaa antoi näille eläessään. Lapsen huomaamattomuus voi siis olla muutakin kuin johtua sinusta.

Toisaalta siskoni anoppi ei halua enää nähdä vajaa parivuotiasta pojantyttöään siskoni eli miniänsä takia. Ei, vaikka voisi nähdä tyttöä ilman äitiään. Siskoni ja anoppinsa ovat molemmat voimakastahtoisia ihmisiä, mutta mitään pahaa he eivät sinällään ole toisilleen tehneet/sanoneet. Nyt vain anoppi on päättänyt ettei halua nähdä koko perhettä, koska ei jaksa siskoani.

Toivottavasti teillä asia muuttuu ja välinne tulevat lämpimiksi!

Lataa täydellä teholla takaisin, ja tietysti myös niin ettei miehesi kuule. Aloittaa voit vaikka siitä kuinka jotkut ihmiset kehtaavat vain venyä ja vanua kotonaan tekemättä mitään (tällä tarkoitat tietysti anoppiasi) tai kuinka joku voi kuvitella ostavansa rakkautta rahalla (niin kuin anoppisi perhettäsi kohtaan). Anna anoppisi huomata että jos sulle tulee v*ttuilemaan niin jää ite kakkoseksi. Onnea yritykselle :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Lataa täydellä teholla takaisin, ja tietysti myös niin ettei miehesi kuule. Aloittaa voit vaikka siitä kuinka jotkut ihmiset kehtaavat vain venyä ja vanua kotonaan tekemättä mitään (tällä tarkoitat tietysti anoppiasi) tai kuinka joku voi kuvitella ostavansa rakkautta rahalla (niin kuin anoppisi perhettäsi kohtaan). Anna anoppisi huomata että jos sulle tulee v*ttuilemaan niin jää ite kakkoseksi. Onnea yritykselle :flower:

Olen harkinnut tuota, mutta en viitsi pahentaa enää tilannetta entisestään. Välillä on tosi vaikeaa hillitä itsensä, mutta ajattelen että asetan itseni anopin yläpuolelle olemalla huomioimatta näitä hänen pikku ilkeyksiään. Kyllä oikeasti tekisi mieli joskus sanoa hänelle ihan suoraan että haista (tiedätte kyllä mikä)...
Jos alan hänen kanssaan avoimeen sotaan, silloin voi kyllä unohtaa nämä harvoinkin tapahtuvat vierailut, ja lapsen välit toisii n isovanhempiin katkeaa kokonaan. Sitäpaitsi, en halua sitä miehen isänkään takia, koska hän on supermukava ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisiko mahdollisesti Aspergerin ihminen?

Oletko jutellut miehesi kanssa asiasta ja huomaako esim. hän tällaisen poikkeavan käytöksen sinun kohdallasi? Tai huomaako kukaan muu? Joskushan me ihmiset huomaamme sellaista mitä ei olekaan..

Kaikkihan eivät lapsia oikein jaksa, vaikka olisivat kuinka isovanhempia - oma äitini oli sellainen, vaikka herttainen ihminen muuten olikin. Mieheni mamma taas ei suoraan sanoen pitänyt lapsista, ei aikanaan omasta pojastaan eikä myöhemmin lapsenlapsistaan tai muistakaan lapsista. Kalliita lahjoja ja rahaa antoi näille eläessään. Lapsen huomaamattomuus voi siis olla muutakin kuin johtua sinusta.

Toisaalta siskoni anoppi ei halua enää nähdä vajaa parivuotiasta pojantyttöään siskoni eli miniänsä takia. Ei, vaikka voisi nähdä tyttöä ilman äitiään. Siskoni ja anoppinsa ovat molemmat voimakastahtoisia ihmisiä, mutta mitään pahaa he eivät sinällään ole toisilleen tehneet/sanoneet. Nyt vain anoppi on päättänyt ettei halua nähdä koko perhettä, koska ei jaksa siskoani.

Toivottavasti teillä asia muuttuu ja välinne tulevat lämpimiksi!

Mies ei halua huomata tätä asiaa, mutta olen hänelle joskus asiasta maininnut ja tällöin hän on myöntänyt ongelman olemassaolon. Heräsin asiaan oikeastaan kunnolla vasta lapsemme ristiäisten jälkeen, jolloin kolme henkilöä kyseli minulta, mikä anoppiani riivaa. Jostakin syystä siellä ristiäisissä tai paikalliseen lastensuojeluviranomaiseen hänen oli hyvin vaikeaa olla ihmisiksi.
Mikä se Aspergerin syndrooma muuten oikein on? Olen siitä kuulut joskus...
Mielenkiintoista muuten kuulla, että lapsellinen ihminen ei välttämättä pidäkään lapsista!

Onnistuisiko sitten niin että välttelet anopin kanssa kahden jäämistä jos ei muiden kuullen ilkeä sulle päätä aukoa? Ja sinuna minä antaisin miehen ja lasten hoitaa iteksensä vierailut mut tilanteita on tietysti monenlaisia.

Onnistuisiko sitten niin että välttelet anopin kanssa kahden jäämistä jos ei muiden kuullen ilkeä sulle päätä aukoa? Ja sinuna minä antaisin miehen ja lasten hoitaa iteksensä vierailut mut tilanteita on tietysti monenlaisia.

Toi on hyvä idea:)!! Ja sen voin sanoa suoraan miehelle (joka kuitenkin pakottaa mut muukaan matkaan), että en suostu jäämään kaksin anopin kanssa. Saa anoppi oppia pitämään mölyt mahassaan ja shown pyörimässä:)
Alan meinaan jo uskoa pikkuhiljaa, että ei tosta meidän miniä-anoppisuhteesta toimivaa tehdä...

Kyllä anoppisi käytös sitten on valikoivaa, jos muutkin sen huomaavat. Kurjaa! Oletko harkinnut ottavasi asian puheeksi anoppisi kanssa? Kysyisit, mikä vaivaa tms.?

Aspergerin syndroomaa sairastava ihminen ei välttämättä omaa sosiaalisia taitoja, mutta töksäyttelyt tulevat silloin kyllä kenelle vain. Tuskin anoppisi siis sairastaa sitä.

Mieheni mamman käytöksestä olen tietysti lähinnä kuullut muilta, sillä en ehtinyt tuntea pitkään. Anoppini mukaan hän mm. nipisti syliinsä pyrkinyttä sukulaislasta vatsaan, jotta ei tulisi toiste liian lähelle.. Päästeli myös suustaan melkoisia sammkoita - näitä tosin sekä aikuisille että lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Toi on hyvä idea:)!! Ja sen voin sanoa suoraan miehelle (joka kuitenkin pakottaa mut muukaan matkaan), että en suostu jäämään kaksin anopin kanssa. Saa anoppi oppia pitämään mölyt mahassaan ja shown pyörimässä:)
Alan meinaan jo uskoa pikkuhiljaa, että ei tosta meidän miniä-anoppisuhteesta toimivaa tehdä...

Niin, valitettava tosiasia on että kaikkien kanssa ei vaan voi tulla toimeen vaikka kuinka itse haluaisi :( Mutta toivon sinulle kaikkea hyvää :hug:

Yhteistyössä