Joo, nyt tulee vähän off topic, koska ymmärrrän hyvin alkuperäistä kirjoittajaa, mutta kommentoin nyt lähinnä edellistä. Ymmärrän hyvin "ei mummia", ja uskonkin, että imetyksestä on tullut jotenkin arempi asia nykyään tai siis siitä asti kun täysimetyksestä on alettu paasaamaan vähän liiankin tarmokkaasti joka tuutista. On luotu hirveä paine koko imetyksen ympärille, ja jos se ei sitten syystä tai toisesta sujukaan kaavaillun mukaisesti, niin koetaan kauheaa syyllisyyttä ja epäonnistumista koko äitiydessä.
Mullakaan ei imetys onnistunut ollenkaan niin kuin olin toivonut ja kuvitellut, ja aluksi tuntuikin kiusalliselta joutua "selittelemään" arkaa asiaa tutuille ja puolitutuille. Nyttemmin sitten kun olen törmännyt tarpeeksi useaan imetysfanaatikkoon, olen kai saanut jotain suhteellisuudentajua koko hommaan, ja nyt ei enää kuin harmita vähän koko imetysfiasko. Täytyy vaan seuraavan kohdalla yrittää paremmalla onnella.
Mun mielestä yleisesti ottaen nykypäivän äidit ottaa vähän liian hanakasti itseensä ja kritiikkinä, useimmiten ihan suotta, monet äitiyteen liittyvät kommentit ja huomiot. Luen kyllä itseni tähän samaan kastiin, mutta ehkä juuri tässä imetysasiassa olen tullut jotakuinkin järkiini. Eli siis summa summarum, imetys ON nykyään arka aihe ja sitä kannattaa välttää. Meidän äitien taas kannattaisi muistaa, ettei kaikki vauvaan liittyvä kysely ole välttämättä aina tarkoitettu hyökkäykseksi, vaan usein ihan hyväntahtoiseksi "kunhan nyt jotain kohteliaisuudesta aiheeseen liittyen kysyn"-heitoksi.