Anopin "kasvunvarat"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhkäys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhkäys

Vieras
Joo,on varmaan vähän turha valitus,mutta..Mua vähän nyppii,kun anoppi ostelee meidän tytöille vaatteita,jotka on todellakin aivan liian isoja!Kuulemma kasvunvaraa pitää olla ja niinhän se onkin,mutta kun vaatteet on niin isoja,ettei niitä voi ihan heti pitää vaan menevät kaappiin odottamaan(ja pahimmassa tapauksessa unohtuvat sinne).Keskimmäinen tätytti 3v.ja sai lahjaksi ihanan takin,110cm.Aivan liian ISO!Olisi voinut isosisko käyttää,mutta kun hän on jo kokoa 122 niin eipä juuri..Enkä oikein ymmärrä,miksi sitä kasvunvaraa pitää olla niin paljon,kun kuitnekin on pienimmäinenkin tulossa vaatteille käyttäjäksi..
Harmittaa vaan,kun ois ollut niin ihana jo nyt kayttää alhajavaatteita,mut menevät kaappiin,kun roikkuvat päällä..Enkä anopille saa sanottua asiasta,kun oon liiankin hienovarainen ja tyytyväinen kuitenkin siihen,että lahjoja tuo..

onneksi ei ole liian pieniä isoja vaatteita voi aina tulevaisuudessa käyttää. Laita laatikoihin joihin kirjoitat sentit niin eivät jää pyörimään tai unohdu.

Tai sitten kerrot mummolle että minkä kokoisia vaatteita toivotte.

Meillä vähän sama homma. Ei siinä muuta ongelmaa ookkaan ku just se, että se sitte unohtuu sinne kaapinperukoille vähän turhanki pitkäks aikaa. Sitte joskus löydän sen kun on jo liian pieni :snotty:

Isojen vaatteiden saamisessa on se vaara, että esim. talvitakki onkin sopivan kokoinen kesällä!
Kysy anopilta, mistä on takin ostanut, sitten kaikessa hiljaisuudessa käyt vaihtamassa sen. Vaihto kyllä yleensä onnistuu, jos laput on kiinni ja sanot, että saitte lahjaksi väärää kokoa.
Ja sitten voisit ottaa tavaksi tehdä anopille jonkunlaisen muistikortin vaikka puolivuosittain.
Esim. ihan vain lasten nimissä. Päälle kirjoitat: Näin me kasvamme.
Sitten lasten kuvat ja kuvien alle mitat.
Ja uusi kortti taas, kun kasvavat sen verran, että vaatekoko muuttuu.

Minusta on ihana, kun äiti ostaa aivan liian isoja vaatteita. Näin eivät ole koskaan turhia. Jos saan yöpaidan lapselle tai paitoja, jotka sopivat vuoden tai kahden päästä, ei tarvitse itse ostaa.
Jos taas saan juuri tällä hetkellä sopivia, niitä voi olla jo tarpeeksi muutenkin ostettuna.

Parempi noin päin, mun kuopus sai toissa jouluna 110 cm liivihameen anopilta ja tyttö käytti silloin ekaluokalla 128 - 134 cm vaatteita....No tänä jouluna tuli sitten 130 cm juhlahame. Annoin nuoremmalle sukulaistytölle molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta on ihana, kun äiti ostaa aivan liian isoja vaatteita. Näin eivät ole koskaan turhia. Jos saan yöpaidan lapselle tai paitoja, jotka sopivat vuoden tai kahden päästä, ei tarvitse itse ostaa.
Jos taas saan juuri tällä hetkellä sopivia, niitä voi olla jo tarpeeksi muutenkin ostettuna.

Meilläkin kaksi lasta, ja aina jommalle kummalle sopii jossain vaiheessa, tai löydän kaapista, kun ei liikaa ostele itse. Jos joku unohtuu, niin so what.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Ei kai se haittaa vaikka jonkun aikaa odottavat kaapissa? :o Uusiahan ne ovat vielä sittenkin kun niitä voi käyttää.
No mites sitte, jos esim. talvitakki onkin sopiva kesällä ja seuraavana talvena jo pieni?

Kyllä mä koettaisin anopille jotenkin vihjailla lasten oikeat vaatekoot. Tai mä kyllä pystyn sanomaan anopille ihan suoraankin.
Ap vois vaikka pukea vaatteita anopin nähden, sovittaa heti, ja todeta, että onpas paljon kasvunvaraa, harmi, olis ollu kiva saada heti käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Ei kai se haittaa vaikka jonkun aikaa odottavat kaapissa? :o Uusiahan ne ovat vielä sittenkin kun niitä voi käyttää.
No mites sitte, jos esim. talvitakki onkin sopiva kesällä ja seuraavana talvena jo pieni?

Kyllä mä koettaisin anopille jotenkin vihjailla lasten oikeat vaatekoot. Tai mä kyllä pystyn sanomaan anopille ihan suoraankin.
Ap vois vaikka pukea vaatteita anopin nähden, sovittaa heti, ja todeta, että onpas paljon kasvunvaraa, harmi, olis ollu kiva saada heti käyttöön.

Anopin tuntien sanoo siihen,että:Noh,ei se haittaa,kyllähän tuota voi jo pitää(vaikka takki roikkuu polvissa asti):/

meillä sama ongelma mutta noppi ei ymmärrä vaikka ollaan sanottu.
Se on varmaan sitä kun ei voi ostaa muita kun tupla-alennettuja vaatteita niin ne koot on mitä on. selitetään sitten kasvuvaroiksi

sama juttu meilläkin. periaatteessahan se on hyvä, että on liian iso mieluummin kuin pieni. mutta monet itkut on meillä itketty esim. jouluna, kun paketista paljastuu ihana röyhelömekkounelma, joka on 3 numeroa liian iso. lapsi tahtoisi tietysti heti käyttöön uuden vaatteen, mutta se pitääkin laittaa pariksi vuodeksi kaappiin odottamaan. ja parin vuoden päästä se prinsessaikä onkin jo ohi ja arvatkaa kelpaako mekko enää silloin... eli hukkaan menee lahja ja aiheuttaa vielä pahaa mieltä lisäksi. :(

Joo, ymmärrän hyvin, että harmittaa. Meillä vasta vauva, 4 kk, ja sille anoppi innoissaan osti vaatteita, tosi isoja "ettei mee heti pieneksi". Niin, kasvaahan se vauva nopeesti, niin nopeesti, että nuo lämpimät vaattet on varmaan sopivimmillaan juhannuksena. Kun talvivauvalle osti tietenkin lämpimiä vaatteita. Ja asiasta sanottiin ihan suoraan. Jouluna saikin vauva taas lahjaksi niitä samaa isoa kokoa olevia vaatteita. Että ei paljon sanomiset auttaneet.

Meilläkin sai 116cm kokoa käyttävä tyttö joululahjaks 150cm pyjaman :xmas: Meillä on 130cm samanlainen jo käytössä ja sekin on sopiva varmaan parin vuoden päästä, eli toi saattaa "hetken" joutua odotteleen. Tosi kiva...

No meillä sai kuopus mun sedältä ja hänen vaimoltaan lahjaksi potkari+paita+pikkarit oiskos ollut 56cm ja neiti oli silloin kun paketti tuli varmaan jo 3-4kk eli arvaa vaan sopiko noista vaatteista yksikään. No kohteliaasti vaan kiittelin ja kehuin et nätit olivat vaatteet, olivat paketin lähettäjät jo sen verran iäkkäitä etten viittinyt epäsopivista vaatteista sen suurempaa numeroa nostaa.

Yhteistyössä