Anopin karmeat lahja-astiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anoppi osti meille tosi karseet juhla-astiaston lautaset viime jouluna. Ei minkään merkkiset, oikein äklöromanttiset kantikkaat kuvotukset. Nyt se jaksaa tivata pojaltaan hädissään että ollaanko käytetty niitä vai olenko antanut ne pois?! Tuolla ne kaapissa pölyttyy, vituttaa jo nyt että miehen mielestä pakko kai ne on ottaa käyttöön nimenantojuhlassa ... Hyi hel...
Olen kerännyt itse tiettyä Arabian sarjaa jo muutaman vuoden, olisi voinut edes kysyä ennen kun raahasi nuo mauttomat hirvitykset tänne. Ja miksi pitää vielä kysellä perään... Urpoa! Olisiko tosi törkeää käyttää ihan muita astioita juhlassa? Ja jos anoppi vielä kyselee niin käskeä viemään mukanansa jos on niin ikävä?

[QUOTE="vieras";25170528]Laitat ne astiat mitkä haluat. Jos kyselee perään niin vastaat, että ne ovat kaapissa.[/QUOTE]

Näin. En tykkää kun anoppi tyrkyttää kaikenlaista tavaraa, jota emme tarvi ja joka ei meille sovi. Onneksi itse kertoo heti jos ei pidä jostain lahjastamme, joten olen yrittänyt opetella samaa tyyliä muina miehinä (tosin hienotunteisemmin).

[QUOTE="Lissu";25170519]...jospa sanot anopille että ajattelit säästää ne lapsille, kun teillä on jo toinen sarja kerättynä... :D[/QUOTE]

Ja seuraavalla kerralla anoppi tuo niitä lisää, kun ovat niin mieluisia, että oikein lapsenlapsille säästetään.

[QUOTE="Noo";25170552]Ja seuraavalla kerralla anoppi tuo niitä lisää, kun ovat niin mieluisia, että oikein lapsenlapsille säästetään.[/QUOTE]

No ties vaikka lapsi ihan mieluusti ottaisikin ne vastaan muuttaessaan siihen ekaan opiskelija-asuntoonsa... voihan ne sitten hiljaisuudessa hävittää, kun on varaa ostaa nätimpiä. :)

[quote="vieras";25170488]anoppi osti meille tosi karseet juhla-astiaston lautaset viime jouluna. Ei minkään merkkiset, oikein äklöromanttiset kantikkaat kuvotukset. Nyt se jaksaa tivata pojaltaan hädissään että ollaanko käytetty niitä vai olenko antanut ne pois?! Tuolla ne kaapissa pölyttyy, vituttaa jo nyt että miehen mielestä pakko kai ne on ottaa käyttöön nimenantojuhlassa ... Hyi hel...
Olen kerännyt itse tiettyä arabian sarjaa jo muutaman vuoden, olisi voinut edes kysyä ennen kun raahasi nuo mauttomat hirvitykset tänne. Ja miksi pitää vielä kysellä perään... Urpoa! Olisiko tosi törkeää käyttää ihan muita astioita juhlassa? Ja jos anoppi vielä kyselee niin käskeä viemään mukanansa jos on niin ikävä?[/quote]

ja sekö arabia sarja on a.ja.o,katso toisella silmällä niitä hirvityksiä,jos kuvittelet että ne on antanut joku muu.niin ne voivat olla tosi kauniita.

Miksi sinun mitään pitää selittää kenellekkään. Sä elät omaa elämää ja laitat ne omat astiat. Sanot että nää on meidän juhla-astiasto. Käytät niitä toisia sitten muissa juhlissa.

Ei Arabiassa se merkki ole se juttu vaan se että siihen saa kerättyä lisää astioita.
Noi anopilta saadut on jostain postimyynnistä eikä niihin ole kuppeja. Ja siis törkeän näköiset!

Eniten risoo se kun anopin pitää pojalta tivata onko astiat käytössä vai annettu pois ja ei sitten voinut yhtään selvittää mitä me oikeasti oltaisiin toivottu. Noi astiat oli vieläpä sikahintaiset ja anoppi on koko ajan mankumassa rahaa. Eli ollaan siis varmaan ihan itse nuokin rojut kustannettu.

Jospa ne astiat ihan vahingossa tippuisi lattialle :D hylly romahti tms. (myy kirppiksellä)
Mikään muu ei ole ärsyttävämpää kuin se että mennään ostamaan jotain sekundaa halpahallista tai hobbyhallista ja kehutaan kuinka kauniit on.
Usein ne onkin kauniita mutta sitten sen kestävyyden kanssa niin ja näin,saako laittaa tiskikoneeseen ja ihan kokemuksesta voin kertoa että enemmän iittala arabia mukikin kestää kolhuja kuin se erittäin ohut posliinikippo.

Mun anoppi ei toivottavasti muista mitä kaikkea on meille lahjoittanut, kun ei todellakaan kaikki ole käytössä :)
Mä sanoin viime jouluna miehelleni, et pitäiskö kysyä kuittia jos vaihdettais lahja mieleiseen kun ostettu lahja oli tosi kallis, mieheni mielestä se on suuri loukkaus, joten tuollahan keittiön kaapissa laite nyt pölyttyy...

Minun anoppipahan se repäisikin oikein kunnolla yhtenä jouluna.
Toivoi joululahjaksi erästä kirjaa joka oli siis juuri ilmestynyt kauppoihin
(joten minä joka en kirjoja niin välitä ja maksoin siitä melkein 30e oli minusta kallis)
No ei siinä,joulu tuli ja anoppi sai kirjan jota toivoi :)
Vaan mitä tekee anoppi :O
-Voih, ostin saman kirjan jo itse kirjakerhosta ja en kehtaa sitä enään palauttaa vaikka onkin avaamaton.
-Ei siinä,minulla on kuitti tuosta tallessa joten palautetaan tuo ja otetaan sinulle toinen kirja jonka haluasit tilalle :) Vastaan minä
-Ei tätä nyt mihinkään palauttamaan tai vaihtamaan aleta, annan tämän marttapöydän arpapalkinnoiksi
-Minä en kyllä ajatellut että se menisi ihan siihen tarkoitukseen, vastasin minä
-No mutta meillä on aina pulaa hyvistä palkinnoista
-Mutta jos silti palautetaan kirja kun se ei mikään ihan halvinkaan ollut ja otetaan sinulle joku toinen kun varmasti siellä on joku jonka haluat,vastaan minä
-EI, usko jo että en anna sitä se on niin hyvä arpapalkinto,vastaa anoppi jo suuttuneena

Meninkin samantien mieheni seuraksi parvekkeelle ja ihan "pikkasen" avauduin ja niin kyllä savu nousi miehenikin korvista..
Hitto,
me olimme etsimällä etsineet kyseistä kirjaa kun sitä vartavasten pyydetään ja sitten saammekin kuulla kuinka se meneekin johonkin marttayhdistyksen pöydälle :O

Joten jos meille anoppi toisi jonkun hirvitys astiasarjan sanoisin suhteellisen samalla tavalla, vien tämän lapsen koulun arpapalkinnoksi siellä ollaan tosi onnellisia hyvistä palkinnoista :)

Toinen on kuitenkin hyvää hyvyyttään ne teille ostanut. Ei hän tiennyt että keräillet sarjaa, tai jos tiesi niin ajatteli että hänpä ostaa kerralla koko sarjan niin ei tarvitse enää keräillä. Hän ei ymmärrä/nää eroa designtavaran ja halpahallitavaran välillä, vaan on onnellinen että saa tavaran halvalla. Hän sattuu pitämään ällöromanttisesta tyylistä ja jotenkin vain oletti että tekin pitäisitte.

Joo, musta ei ole mitää syytä lähteä haukkumaan anoppia tästä hyväntahdoneleestä. Hän vaan ei tajunnut että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin hän. En loukkaisi missään nimessä anoppia vaan koittaisin keksiä kaikkia miellyttävän ratkaisun.

Esim. juuri tuo että ovat niin hienot että säästellään niitä. Ja sitten vaikka kutsutte appivanhemmat syämään ja tarjoatte aterian niistä lautasista. Tai kun tulevat kahville niin kaivatte ne esiin ja samalla selität että tälleen pikkuporukalla uskallat ottaan astiaston käyttöön mutta suurissa juhlissa et, ettei mene rikki. Tai voihan se astiasto olla sen Arabian rinnalla (varsinkin jos siihen kuuluu tarjoiluastioita) juhlissa. Sekoittuu mukavasti eikä teidän tyyli tai anopin itsetunto kärsi, ja sinä saat hyvän mielen. Muista että hyvällä hän ne teille osti.

Yhteistyössä