Anopeista jälleen!

Olen lukenut mahtavia tekstejä karseista anopeista, mutta onneksi löytyy niitä mukaviakin! minun tunteet omaan anoppiini ovat ain olleet jokseenkin jännittyneet, mutta lapsemme syntymän jälkeen tuntui, että meille on syntymässä jonkinlainen side, siis hyvä sellainen! Nooh viime kevään aikana havaisin samanlaista nuivuutta, mitä oli mieheni ja minun seurustelun alkuvaiheessa. Ja varsinainen paskapläjäys tuli tuossa kesällä kun tehtiin yhteinen reissu...viikko sitä mainiota ihmistä nannaaa xO....noh arvostelua tuli minun ja hieman myös mieheni kasvatys tavoista, mutta pääasiassa hänen ärsytyksensä purkaantui minuun....ja sen jälkeenkin taas kotona ollessamme hän päätti soittaa ja haukkua minut puhelimessa, mutta taisi harakka ilmaan lennähtää, kun säikähti ettei se miniä mikään heittopussi ollutkaan....no tästä riidastahan on puolivuotta...ollaan käytysiellä kaikki ollut OK, mitä nyt pientä teeskentelyä ja nyt Piti sitten puolenvuoden jälkeen haukkua minut taas puhelimessa ja kun en alkanut riitelemään niin haukkumista jatkettiin tekstiviestein....Muunmuassa hän mainitsi seuraavaa: olen vienyt hänen poikansa, en anna hänen tavata lastamme(no eipä ole meillä käynnyt itsekkään), ja olen kieltänyt hänen mielestään miestäni tapaamasta sukulaisiaan....ja en ajattele että anopit ovat automaattisesti kusipäisiä kontrollifriikkejä, vaan minulle nyt vaan sattui tälläinen mainio tapaus :) Hieman vainoharhainen ja syyttää muita omista ongelmistaan. Pyrin suhtautumaan anoppiini enemmän tai vähemmän sarkastisesti.

No tuli pitkä teksti! Kiitos kuitenkin niille, jotka jaksoivat lukea!

Mitenkäs teidän anoppinne? Kylläpätuostakin kyseiseta hahmosta on tullut joillekkin hankala tapaus, mutta onneksi on myös anoppeja, joista on oikeasti tukeakin ja ovat mukavia :)

"aansku"
Pidä anoppi tarpeeksi etäällä. Jos puhelut ovat tuollaisia, älä vastaa lainkaan.
Jos laittaa tekstiviestejä, kerro, että teet ilomoituksen poliisille häirinnästä.
Älä ala kynnysmatoksi.
Jouluksi voit laittaa lukemista isovanhemmuudesta esim.
http://www.mindrepression.fi/JKK_IsovanhemmuusTK_pieni.pdf

humanisti
No mutta oikeassahan anoppiriepu on. Jos sinua ei olis, et olisi vienyt poikaakaan. Etkä tehny lapsenlastakaa... ..aargh... eiku mites tää ny meni??? Kai se pitäs vaan rassun valita, että olisko hän halunnu pitää pojan vai saada lapsenlapsen mieluummin. Vaan onhan se niinkin, että kun susta on kerta tehty iso paha susi, niin eihän siinä voi jälkikasvusta nauttia rauhassa kun sä olet läsnä. Ehkä se auttaa, jos lähetät ne sinne ja meet ite pitään hauskaa siksi aikaa.

Tarinan opetus: ihmiset helposti menee pois ittestään jos joutuvat viikoksi vieraaseen paikkaan yhdessä. Tulee primitiivireaktioita. Ja sitten voi käynnistyä joku jästipäinen ajatusmalli, ja alkava vainoharha rupee näkyyn. ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ ANOPIN KANSSA VIIKOKSI MIHINKÄÄN.

Vier
[QUOTE="Wieras";29220817]Mulla on kiva anoppi, mukava. Ei ole omia mielipiteitä mihinkään asiaan, myötäilee toisia. On ollut kotirouvana koko ikänsä johtuneeko tästä.[/QUOTE]

Hmm...mun äiti elämänsä kotiäiti ja silti vahvoja ja perusteltuja mielipiteitä.

No mutta oikeassahan anoppiriepu on. Jos sinua ei olis, et olisi vienyt poikaakaan. Etkä tehny lapsenlastakaa... ..aargh... eiku mites tää ny meni??? Kai se pitäs vaan rassun valita, että olisko hän halunnu pitää pojan vai saada lapsenlapsen mieluummin. Vaan onhan se niinkin, että kun susta on kerta tehty iso paha susi, niin eihän siinä voi jälkikasvusta nauttia rauhassa kun sä olet läsnä. Ehkä se auttaa, jos lähetät ne sinne ja meet ite pitään hauskaa siksi aikaa.

Tarinan opetus: ihmiset helposti menee pois ittestään jos joutuvat viikoksi vieraaseen paikkaan yhdessä. Tulee primitiivireaktioita. Ja sitten voi käynnistyä joku jästipäinen ajatusmalli, ja alkava vainoharha rupee näkyyn. ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ ANOPIN KANSSA VIIKOKSI MIHINKÄÄN.
Olen kyllä samaa mieltä tuosta primitiivi reaktiosta. Mieheni vaan muistaa sen miten äitinsä riiteli aina miehen isän kanssa joka ulkomaan matkalla. Anoppi on aina ollut hyvin riitaisa. Tässä vaan kävi erehdys anopin suhteen, kun oli näyttänyt siltä että muutaman vuoden oli mennyt hyvin ja vietimme mukavaa aikaa anopin kanssa. No ei sitä olisi heti arvannut, että hänen mukaan ottamisensa olisi ollut näin suuri virhe. Yhdessä siis ehdotimme anoppia mukaan! Oli minulla pientä jännitystä ilmassa, mutta ajattelimme että jokainen pääsee rentoutumaan. Mutta ei siis todellakaan oteta mukaan enään mihinkään! Kaipa luulimme että anoppi olisi jotenkin muuttunut. Nyt se viimeistään tuli selväksi että ei.

Tällä kyseisellä henkilöllä on siis paljon asioita, joita ei pysty itsensä kanssa selvittämään.

[QUOTE="aansku";29220829]Pidä anoppi tarpeeksi etäällä. Jos puhelut ovat tuollaisia, älä vastaa lainkaan.
Jos laittaa tekstiviestejä, kerro, että teet ilomoituksen poliisille häirinnästä.
Älä ala kynnysmatoksi.
http://www.mindrepression.fi/JKK_IsovanhemmuusTK_pieni.pdf[/QUOTE]

Juu kyllä olen senverran saanut itseäni kovetettua ja pystyn kyllä pistämään vastaan tarpeen vaatiessa. Olen onneksi pystynyt sanomaan asiat asiallisesti suoraan ja enkä lähtenyt riitaan mukaan, koska sitä hän haluaa...riidellä. Mieheni on kyllä ollut mahtavana tukena oikeastaan, joka asiassa kun anoppi on vähän yrittänyt pistää minua matalaksi. Mieheni äitinsä parhaiten tuntee ja on valitettavasti jo lapsesta asti joutunut näkemään tuota riidanhaluisuutta ja purki kaikki silloin mieheeni ja miehen isään...on yrittänyt siitä puhua, mutta anoppi ei kuuntele. Minäkin olen yrittänyt sanoa, että puhutaan asioista niin kuin aikuiset, mutta ei auta. Tämä asia on minua ahdistanut, mutta tuntuu, että tästä keskustelu palstasta on apua :)

[QUOTE="aansku";29220829]Pidä anoppi tarpeeksi etäällä. Jos puhelut ovat tuollaisia, älä vastaa lainkaan.
Älä ala kynnysmatoksi.
http://www.mindrepression.fi/JKK_IsovanhemmuusTK_pieni.pdf[/QUOTE]

Niin ja se piti vielä laittaa, että viime puhelun jälkeen päätin etten, kyllä taida vastailla. kiitos muuten tuosta lukemis vinkistä. Kyllä varmaan olisi "kiitollinen" joululukemisestaan :)

Yhteistyössä