Anonyymiys nimimerkin suojissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anonyymi

Vieras
Tällä palstallahan on aika paljon porukkaa, jotka ovat ihan avoimesti itsestään faktoja, näyttäneet kuvansa yms, eli eivät tunnistamisesta välitä, tämä kirjoitus ei ole siis teille osoitettu, huomautettakoon heti aluksi ;)

Alkoi vain ihmetyttämään yksi asia. Täällä pyörii jatkuvasti ketjuja (eräskin päivä yhden saman harmaan nimimerkin aloittamia ties kuinka monta) joissa tiedustellaan kotikaupunkia, nimeä, asunnon kokoa ym kaikenlaisia "tunnistetietoja". Välillä oikein tuntuu, että näillä kyselyillä yritetään täältä jotain tiettyä ihmistä metsästää.. Näihin sitten kirjoittajat vastaavat tyytyväisinä kaiken mahdollisen faktatiedon lapsuudenperheestään lemmikkieläimiin, ja seuraavana päivänä kaikki yksityiskohdat itsestään kertonut nikki kirjoittaa jotain "salaisia tunnustuksia, joita ei voi kertoa kenellekään irl".

Sama juttu kuin sen tissiketjun aikaan monille tuntui tulevan yllätyksenä, että palstaa tosiaan seuraavat monetkin sellaiset, jotka eivät tänne edes kirjoita mitään.

Hetki sitten yksi kirjoittaja kertoi pettäneensä miestään, ja kirjoitti vielä erinäisiä yksityiskohtia tapauksesta. Miehelleen "ei tietenkään" aikonut tästä kertoa, vaan halusi jakaa tekonsa vain tällä palstalla.. nimimerkin suojissa..
Hetken päästä toisessa ketjussa paljasti asuinpaikkansa ja toisessa nimensä, eli tulipa tunnistettua yksi samassa kylässä asuva.. :) Ei sillä, että itseä kiinnostaisi pätkääkään kenenkään pettämisjuttuja yms juoruilla eteenpäin, mutta aika paljon on ihmisiä, joita kyllä se juoruilu kiinnostaa. Eli jos noin kovasti haluaa jonkun asian salata, miksi se pitää täällä palstalla yksityiskohtaisesti kailottaa. Lähinnä tässä mun pointtina on se, kuinka sinisilmäisiä ihmisiä vaan tuntuu riittävän. Ei muuta tällä kertaa :)

Ihan samaa minäkin olen ihmetellyt.
Liekö sitten, että joukossa tyhmyys tiivistyy?

Kerrankin joku yritti saada ihmisiä sanomaan nimensä Rot13 kielellä. Se tyssäsi vain siihen, että joku meni sanomaan, että sieltä rot:n sivuilta saisi jonkun haittaohjelman koneelle. Muutoin kaikki olisivat kertoneet nimensä, koska senhän saa käännettyä samaisella sivustolla takaisin suomeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja joku kertoi abortistaan ja joku erostaan ja joku hullusta miesystävästään, ja ihan kasvokuva profiilissa näkyvillä. En ymmärrä.

tämänkin mä vielä "ymmärrän" tietyllä tapaa, vaikkei moni varmaan noistakaan ajattele kelle kaikille tietonsa julkistaa.

mutta tosiaan enemmän ihmetyttää noi tyypit, jotka LUULEE olevansa anonyymejä.

No juu jos yhtenä päivänä kysytään äitin nimi ja anopin sukunimi ja seuraavana jotain muuta niin äkkiä sieltä varmasti saa riittävästi tietoa jotta pystyy tunnistamaan ihmisen kirjoitusten takaa jos tietää jo sekin mistä päin on.

Kukaan ei varmaan kuitenkaan pysty samaan kuin meikäläinen...

Minua ei uskoakseni kukaan tunnista, mutta vaikka tunnistaisikin, ei se olisi maailmanloppu, sillä yhtä salaisuutta lukuunottamatta en ole mitään selliasta itsestäni kertonut, joka saattaisi kääntyä minua vastaan joskus.

Tuo ko salaisuus olikin sitten valitettavasti sellainen, joka saattaisi hajoittaa koko elämäni ja niin siinä sitten oli käydäkin.

Minut nimittäin tunnistettiin tuon salaisuuteni kertomisen jälkeen. Salaisuus koski sitä, että olin ollut miestäni kohtaan uskoton ja tuon tunnustuksen (jonka kerroin varoittaakseni ihmisiä siitä, miten se lopulta voiskin olla turhan raskas taakka kantaa salaisuutena, mutta kun kertoakaan ei uskalla, sillä silloin voi menettää kaiken) luki kukas muukaan kuin oma mieheni, joka ei uskoakseni ennen sitä kertaa ollut koskaan kiinnostunut tästä palstasta.

Hän laski yhteen 1+1 ja koska sivutin tarinassani myös sisareni kokemusta samasta asiasta (josta mies tiesi) ei siinä ollut kysettäkään, etteikö kyse ollut minusta.

Jäin siis uskottomuudesta miehelleni kiinni, koska kerroin siitä tällä foorumilla. Enpä ole kuullut kenellekään muulle näin käyneen ainakaan sitä kautta, että mies sen sieltä suoraan lukee ilman kenenkään antamaa vihjettä.

Loppu hyvin kaikki hyvin, tuosta salaisuuden paljastamisesta taitaa olla jo vuodenpäivät aikaa, ellei enemmänkin ja saimme suhteemme hyvin nopeasti kuntoon. Nykyään mies tietää millä nikillä kirjoittelen ja minun puolestani saa rauhassa tekstejäni seurailla, joskaan tuskin häntä se kiinnostaa, sillä luottamuspuoli on kunnossa.

Joten sitä vaan, että kannattaa tosiaan miettiä mitä kertoo itsestään.

Minä en kirjoita tänne mitään "salaista", sellaista mitä en voisi avoimesti livenäkin sanoa jos joku kysyy. Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä ja jos joku sattuu minun naamani jossain kaupungilla joskus näkemään, niin mun maailma ei siihen kaadu :)

Jotkut vaan ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua ettei monikaan todellakaan kirjoita tänne suoraan syvimpiä ajatuksiani (palsta ei ole päiväkirjani) ja sitten ihmisillä on niin mielenkiintoiset diagnoosit ja näkemykset toisten elämästä ja luonteesta, kun näkyvillä on vain pintaraapaisu.

Mut on pari kaveria ja serkku täällä tunnistanut. Lisäksi oma ukko ja muita kavreita tietää nimimerkkini. Ihan vapaasti saa tulla lukemaan jos kiinnostaa. Niitä "salaisempia" juttuja en täällä kerro.

Palstalla on suurin osa aikuisia ihmisiä ja luulis kaikkien tietävän tämmöisten foorumien olevan avoimia kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Sef - onhan sullakin profiilissa tietoja, joista on helppo tunnistaa.

No jos noista tunnistaa, niin aika haka on :)

Ja tosiaan, ei se haittaa, jos joku tunnistaa, koska opin kerrasta, enää en mitään syvimpiä saloja kerro...joskin olen niin tylsä ettei niitä taida edes olla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minä en kirjoita tänne mitään "salaista", sellaista mitä en voisi avoimesti livenäkin sanoa jos joku kysyy. Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä ja jos joku sattuu minun naamani jossain kaupungilla joskus näkemään, niin mun maailma ei siihen kaadu :)

Jotkut vaan ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua ettei monikaan todellakaan kirjoita tänne suoraan syvimpiä ajatuksiani (palsta ei ole päiväkirjani) ja sitten ihmisillä on niin mielenkiintoiset diagnoosit ja näkemykset toisten elämästä ja luonteesta, kun näkyvillä on vain pintaraapaisu.

öh.. luitko tekstiäni ollenkaan? taisin siinä jo todeta, minkä kaltaisia kirjoittajia ihmettelen. et kuulu tähän joukkoon.

ja toisekseen: selvien faktojen kirjoittaminen tänne, ei edellytä lukijoilta minkään diagnoosin tekoa tai näkemyksellistä pohdintaa.

Jos joku on pettänyt miestään, niin sitten on, ei siitä mitään sen kummempaa analyysiä tarvitse tehdä voidakseen juoruta asiasta eteenpäin tälle petetylle.

Ymmärsitkö??

Kuinka moni teistä, jotka tänne omilla kasvoillanne kirjoitatte kaikki seksimieltymyksenne ja persepanonne, halveksii tukiaisia ja sievisiä, julkkiksia, jotka kertovat kaikki noloimmatkin juttunsa lehdissä? Toki palsta on palsta ja seiska seiska, mutta silti periaate on sama.

Alkuperäinen kirjoittaja kivat gallupit:
Joo laitetaas ketju missä saa kertoa henkilötunnuksen, tietty kokonaan ja sitte ketju pankkitilinnumerolle jne jne.

Oikeesti ihmiset :O

Myös oman kodin turvajärjestelyt kannattaa kertoa, ja heti perään tietenkin mainita ajat jolloin koko perhe on esim viikon lomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kivat gallupit:
Joo laitetaas ketju missä saa kertoa henkilötunnuksen, tietty kokonaan ja sitte ketju pankkitilinnumerolle jne jne.

Oikeesti ihmiset :O

Myös oman kodin turvajärjestelyt kannattaa kertoa, ja heti perään tietenkin mainita ajat jolloin koko perhe on esim viikon lomalla.

Joo kannatetaan :)