Annoin huonolle kummitädille vielä mahdollisuuden, mutta hän pilasi sen... Vai mitä mieltä olette hänen käytöksestään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummiin pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pakkoko siihen naiseen on sen kummemmin suhtautua kuin muihinkaan lapsen setiin ja täteihin, ja ei mulle ainakaan tulisi mieleenkään ketään kieltää ettei saa katsomassa käydä. Paikanpäällä sitten kun lapsi on isompi voisin asettaa rajaa kielenkäytölle ja asetankin, meillä ei kiroilla.

Alkuperäinen kirjoittaja kummiin pettynyt:
Lapsemme yksi kummi ei ole pahemmin ollut kiinnostunut kummilapsensa asioista. Tai ensin vaatimalla vaati päästä kummiksi ja aikoi ostaa lapselle sitä ja tätä (ei olla MITÄÄN vaadittu).

No, ei meinannut ristiäisiin tulla -lopulta miehen pyynnöstä tuli, mutta ilman lahjaa.

Aikoi tuoda lahjan myöhemmin.

Siis oikein leveili sillä asialla, että on "huono kummi" ja rahansa juonut eikä ole varaa ostaa lahjaa... Ja ei ole lahjaa näkynyt (vaikkei tietysti ole pääasia).

varmaan olisi voinut juoda synttäreitä edeltävänä iltana hillitymmin ja säästää jonkun kaljapullon hinnan lahjaan...
(

Lahja lahja lahjat lahjat ei lahjoja yhyy yhyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kummin velvollisuushan on, siis ihan se alkuperäinen velvollisuus ja tarkoitus, on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Jos kummi siitä kieltäytyy, niin jo siinä on hyvä syy jättää huono kummi huomiotta ja antaa vapautus muistakin velvollisuuksista tai oikeuksista.

Tätä juuri sanoin tuolla kummille -mutten mitenkään painostanut, että hänen pitäisi alkaa opettamaan niitä asioita tms... Heti alkoi kiroillen valittaa, ettei hän ainakaan ala sellaiseen.... :( Kiva jos myöhemminkin lapsen jo ymmärtäessä puhuu tuohon sävyyn...

No tuota, siis liittyi kirkkoon vain päästäkseen kummiksi, niinkö? En itse pitäisi sellaista ihmistä oikeana valintana kristillisen kasvattajan rooliin -mistä itsekään olisi oppinut kun ei ole kirkkoon kuulunut?

No, mun mielipide vain. Meillä ei kummeja ole kun ei kirkkoon kuuluta, mutta tosiaan, kristillisen kasvattajan hommat ne minunkin kuulemani mukaan ovat kummin tehtävät.

No en nyt varsinaisesti ajatellutkaan, että tämä kummi alkaisi lapsellemme uskosta puhumaan... mutta mainitsin asiasta, että sehän se ois se kummin velvollisuus.... niin siihen sitten töykeästi vastasi.

Siis on aikoinaan kuulunut kirkkoon, sitten eronnut, liittyi taas kummiuden takia, erosi taas... :(

Ja tosiaankin: valittiin kummiksi vain, koska on miehen sisko... vaikka huono peruste sekin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Seko Seko:
Yritytkö kenties muuttaa tarinaa jottei sinua tunnistettaisi? Oliko kyseessä sittekin joku veljesi tyttökaveri tms kun veljestäsi puhuit??

eikun siis sekosin siinä, että mieheni on tälle kummitädille veli...

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Alkuperäinen kirjoittaja kummiin pettynyt:
Lapsemme yksi kummi ei ole pahemmin ollut kiinnostunut kummilapsensa asioista. Tai ensin vaatimalla vaati päästä kummiksi ja aikoi ostaa lapselle sitä ja tätä (ei olla MITÄÄN vaadittu).

No, ei meinannut ristiäisiin tulla -lopulta miehen pyynnöstä tuli, mutta ilman lahjaa.

Aikoi tuoda lahjan myöhemmin.

Siis oikein leveili sillä asialla, että on "huono kummi" ja rahansa juonut eikä ole varaa ostaa lahjaa... Ja ei ole lahjaa näkynyt (vaikkei tietysti ole pääasia).

varmaan olisi voinut juoda synttäreitä edeltävänä iltana hillitymmin ja säästää jonkun kaljapullon hinnan lahjaan...
(

Lahja lahja lahjat lahjat ei lahjoja yhyy yhyy.

Arvasin, että joku puuttuu tähän... mutta kun itse kummi on aikonut ostaa sitä ja tätä, eikä ostakaan. Eihän lapsi sitä vielä tajua, mutta myöhemmin saattaa pettyä tyhjiin lupauksiin :(

Yritytkö kenties muuttaa tarinaa jottei sinua tunnistettaisi? Oliko kyseessä sittekin joku veljesi tyttökaveri tms kun veljestäsi puhuit??

Ahaa... Ja minkä ikäinen tämä sisko on? kuulostaa joltain 16V?
Minä jättäisin ihan omaan arvoonsa koko ihmisen. Kyllä se sitten kypsyyttään osaa asiaan suhtautua normaalisti

Minä jättäisin ihan omaan arvoonsa koko ihmisen. Kyllä se sitten kypsyyttään osaa asiaan suhtautua normaalisti

eiku minua pari vuotta vanhempi, lähempänä 30v... ei uskois :(

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Jätä se kummiusasia ukkos hoidettavaks.

no näin ajattelinkin yhdessä vaiheessa. Ja kummi vieraili täällä silloin, kun veljensä (eli mieheni) oli paikalla. Ja minun ei kummin kanssa tarvinnut sen kummemmin olla tekemisissä...

Mutta nyt ei huvittais enää ollenkaan antaa sen olla lapsemme lähellä... :(

joo.. unohtaisin koko ihmisen ja koko homman. Kohtelisin vain mieheni siskona ja kaikki muut antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä lapsi sitten isompana voi tehdä omat mielipiteet kummitädistä. Tiedä vaikka siihen menessä olisi aikuistunut

joo.. unohtaisin koko ihmisen ja koko homman. Kohtelisin vain mieheni siskona ja kaikki muut antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä lapsi sitten isompana voi tehdä omat mielipiteet kummitädistä. Tiedä vaikka siihen menessä olisi aikuistunut

Pelottaa vaan, että kummi kääntää lapseni mua vastaan :( Kun nytkin on koko miehen suvun käynyt läpi kertoillen miten kaamea akka olen ja riistän häneltä kummilapsen jne...

En usko että pystyy tulemaan sinun ja lapsesi väliin. Teillä varmasti niin vahva side toisiinne lapsesi kanssa. Mutta jos sitä kummi alkaa yrittämään niin sitten ei enää asiaa teille sano siihen miehes mitä tahansa. Pidä vaan sä ohjat käsissäs.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
En usko että pystyy tulemaan sinun ja lapsesi väliin. Teillä varmasti niin vahva side toisiinne lapsesi kanssa. Mutta jos sitä kummi alkaa yrittämään niin sitten ei enää asiaa teille sano siihen miehes mitä tahansa. Pidä vaan sä ohjat käsissäs.

toivotaan parasta, pelätään pahinta...

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mä en ainakaan alkais ryömiin tollasen edessä. Jos lastakin haukkuu eikä muutenkaan asia kiinnosta, en pyytäis kylään, en kutsuis juhliin jne.

Aina kun alan ajattelemaan, millainen hän on ollut minua ja lasta kohtaan, tuntuu, etten halua olla missään tekemisissä koko ihmisen kanssa... Mutta toisinaan, kun mies sanoo, että pitäisi unohtaa menneet, alkaa tuntua, että olenko liian pikkumainen ja ärsyynnyn turhista ja pitäis antaa anteeksi jne...

...mutta kun kummitädin käytös ei näytä muutuvan... :(

Yhteistyössä