Annatteko muiden käyttää pankkikorttianne?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Annan, annoin jo silloinkin, kun ei ollut sitä tunnuslukujuttua ja piti kirjoittaa nimikirjoitus. Eikä nykyään kysytä enää missään sitä henkilöllisyystodistusta niin kuin aiemmin saatettiin joskus kysyä kaikista ostoksista.
 
Mä antasin pojan maksaa mun kortilla paikassa, jossa on sirukorttilkija, mutta se on näköjään niin hyvin koulutettu, että pistää mut aina laittaan rahaa tililleen, että voi maksaa omalla kortillaan :) Mutta noissa lukijoissa on aika paljon toimintahäiriöitä ja jos sellainen tulee, kassa on velvoitettu tarkistaan henkilöllisyyden, niin turhahan sitä on sitten rutista, jos ei ole oma kortti matkassa. Kannattaa pitää perheenjäsenten kans tilit samassa pankissa, niin voi siirtää niin että näkyy heti tilillä.
 
Mä antasin pojan maksaa mun kortilla paikassa, jossa on sirukorttilkija, mutta se on näköjään niin hyvin koulutettu, että pistää mut aina laittaan rahaa tililleen, että voi maksaa omalla kortillaan :) Mutta noissa lukijoissa on aika paljon toimintahäiriöitä ja jos sellainen tulee, kassa on velvoitettu tarkistaan henkilöllisyyden, niin turhahan sitä on sitten rutista, jos ei ole oma kortti matkassa. Kannattaa pitää perheenjäsenten kans tilit samassa pankissa, niin voi siirtää niin että näkyy heti tilillä.
Ei minulla ainakaan ole aina henkilöllisyystodistusta mukana. Lisäksi niitä häiriöitäkin on tullut, esimerkiksi vähän aikaa sitten ei Lidlissä toiminut Visa Electron -kortti, kun sillä yritin maksaa, eikä myyjä kyllä pyytänyt sitä korttia itselleen. Eikä pyytänyt Citymarketin myyjäkään, kun kerran olin unohtanut, ettei kortilla ole rahaa niin se maksu tyssäsi siihen, jouduin sitten maksamaan rahalla sen kerran, muttei pyytänyt mitään henkilöllisyystodistusta.
 
Ei minulla ainakaan ole aina henkilöllisyystodistusta mukana. Lisäksi niitä häiriöitäkin on tullut, esimerkiksi vähän aikaa sitten ei Lidlissä toiminut Visa Electron -kortti, kun sillä yritin maksaa, eikä myyjä kyllä pyytänyt sitä korttia itselleen. Eikä pyytänyt Citymarketin myyjäkään, kun kerran olin unohtanut, ettei kortilla ole rahaa niin se maksu tyssäsi siihen, jouduin sitten maksamaan rahalla sen kerran, muttei pyytänyt mitään henkilöllisyystodistusta.
Jos maksat häiriötilanteessa jollain muulla kuin kortilla tai esim vaihdat korttia, niin ei tarvi todistella kuka oot. Mutta jos esim unohdat pin-koodin tai se ei vaan jostain syystä toimi, niin kassan pitää tarkistaa, että sun henkilöllisyys vastaa korttia. Jos siis pystyt sillä kortilla muuten maksamaan... onpa vaikee selittää tähän aikaan yöstä!
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
minä,
Annatko miehesi, ystäväsi tai lastesi maksaa ostoksiasi omalla pankkikortillasi? Esim. joku muu käy ostamassa sinulle jotain mitä haluat ja ottaa korttisi mukaan, ja näpyttelee tunnuslukusi?

Ulkomailla maksan aina mieheni kortilla, siksi tämä tuli mieleen.
Opettele korttisi tunnusluku ulkoa ja hävitä pankista saamasi tunnuslukukirje. Älä merkitse tunnuslukua korttiin tai muualle. Älä koskaan paljasta tunnuslukua toiselle - edes pankki tai viranomaiset eivät tarvitse sitä missään tilanteissa.
Säilytä korttiasi yhtä huolellisesti kuin käteistä rahaa. Varmista aika ajoin, että korttisi on tallessa.
Älä jätä korttiasi valvomattomaan paikkaan, esimerkiksi autoon, hotellihuoneeseen tai ravintolan pöytään. Jos säilytät korttiasi huolimattomasti, vastaat sen väärinkäytöstä.
Älä koskaan luovuta korttiasi toisen käyttöön.
 
"vieras"
Paitsi jos jonkun vikatilanteen vuoksi täytyy, niin silloin läks.
Sit mä sanon, että sori en nyt maksakaan. Mä en lopeta toisen kortilla maksamista siksi, että ehkä joskus sattuu käymään niin huono tuuri, että kortinlukija lopettaa toimintansa juuri minun kohdallani ja juuri silloin on niin virkaintoinen myyjä, että se ehtii repiä sen kortin käteensä ja tarkistaa kenelle se kuuluu ennen kun saan sanottua, että en haluakaan maksaa sillä. Jos joskus käy näin niin se on sitten paska tuuri. Monia tilanteita kuitenkin helpottaa sen verran toisen kortin käyttäminen että en sen pienen todennäköisyyden vuoksi, että näin tulee käymään aio lopettaa tätä toimintaa.
 
minä,
[QUOTE="vieras";27391869]Sit mä sanon, että sori en nyt maksakaan. Mä en lopeta toisen kortilla maksamista siksi, että ehkä joskus sattuu käymään niin huono tuuri, että kortinlukija lopettaa toimintansa juuri minun kohdallani ja juuri silloin on niin virkaintoinen myyjä, että se ehtii repiä sen kortin käteensä ja tarkistaa kenelle se kuuluu ennen kun saan sanottua, että en haluakaan maksaa sillä. Jos joskus käy näin niin se on sitten paska tuuri. Monia tilanteita kuitenkin helpottaa sen verran toisen kortin käyttäminen että en sen pienen todennäköisyyden vuoksi, että näin tulee käymään aio lopettaa tätä toimintaa.[/QUOTE] Mutta sinä olet sit vastuussa siitä jos joku varastaa sen esim.
 
lucifer
mieheni, veljeni ja äitini käyttävät korttiani tarvittaessa. ja parasystäväni saa käyttää jos on tilanne etten itse kerkiä maksamaan hänen ostoksiaan niin anna kortin hänelle jos ei pysty siirtämään rahaa suoraan hänen tililleen. en siis ole konetta saataville tmv syy.
 
Tiesittekös, että myyjä saa siitä sen palkkion, kun ottaa asiakkaalta toisen ihmisen kortin pois. Olin joskus ärrällä töissä opiskelun ohella ja ne olivat ihan kivoja lisiä - lähemmäs 100 euroa per kortti, kun niitä toimitteli pankkiin :)

En anna muiden maksaa kortillani, mutta mies saa kyllä nostaa automaatilta rahaa. Harvemmin sellaisia tilanteita kyllä on. Mies on meillä se työssäkäyvä, niin useimmiten hänen tilillään on enemmän rahaa kuin minun tililläni :D
 
"vieras"
Mun miehellä on mun kortti, jolla yleensä vaan nostaa rahaa, ei siis maksa. Rahat tilillä ovat yhteisiä mutta tili on vain mun nimissä kun ei olla ehditty pankkiin laittamaan myös miestäni siihen haltijaksi.
 
"hhh"
Ei tietenkään! Eikä pitäisi kenenkään antaa toiselle korttiaan ja tunnuslukuaan, ei edes omalle miehelle tai lapselle!!! En minäkään saa muiden korteilla ostella. Tili tyhjenee ihan kiitettävästi omilla ostoksillakin. Järki käteen ihmiset!
 
lucifer
[QUOTE="hhh";27392616]Ei tietenkään! Eikä pitäisi kenenkään antaa toiselle korttiaan ja tunnuslukuaan, ei edes omalle miehelle tai lapselle!!! En minäkään saa muiden korteilla ostella. Tili tyhjenee ihan kiitettävästi omilla ostoksillakin. Järki käteen ihmiset![/QUOTE]:O
 
Tiesittekös, että myyjä saa siitä sen palkkion, kun ottaa asiakkaalta toisen ihmisen kortin pois. Olin joskus ärrällä töissä opiskelun ohella ja ne olivat ihan kivoja lisiä - lähemmäs 100 euroa per kortti, kun niitä toimitteli pankkiin :)

En anna muiden maksaa kortillani, mutta mies saa kyllä nostaa automaatilta rahaa. Harvemmin sellaisia tilanteita kyllä on. Mies on meillä se työssäkäyvä, niin useimmiten hänen tilillään on enemmän rahaa kuin minun tililläni :D
Tiedän tuosta palkkiosta. Täällä kaupat kuitenkaan eivät käytä tuota hyväkseen vaan saattavat korkeintana huomauttaa että "oikeastaan enää ei saisi toisen kortilla maksaa".

:)
 

Yhteistyössä