Annatteko lastenvaattenne toisille lainaan jos aijotte vielä itse käyttää niitä tulevilla lapsillanne?

Ehkä oon outo, mutta mä en haluu että toiset kuluttaa puhki mun ostamat ja lahjaksi saadut vauvan vaatteet. Meidän baby siis kasvanut yli noista vauvannutuista ja nyt kaveri pyytää oman lapsensa käyttöön niitä.. Koitin sanoa, että aijon säästää ne seuraaville lapsilleni, mutta ei tainnut käsittää.. Kohta se tarttee tietty muitakin tarvikkeita, huoh..

Se vaan tokas, että mehän voidaan kierrättää niitä! Joo, kierrätetään vaan MUN ostamia vaatteita.

Musta olis kiva että ne on käyttökelvollisia vielä seuraavilla mukuloillakin..
 
"vieras"
En mä lainaan anna. Annan kyllä pienet pois jos tiedän ettei käytettyä tule. Takasin en enää ala kinuaan. Nytkin kaveri kyseli lenkkareita, en halunnu antaa kun ne menee seuraavaksi omalle.
 
Olen antanut lainaksi hyvälle ystävälle. Mutta en niitä kaikkein hienoimpia ja rakkaimpia. JA ihan hyvänä ovat säilyneet nuokin joita olen lainannut. Mutta ystäväni on myös lainannut omien lastensa vaatteita. Heidän vaatteet tosiaan jo alunperin huonompikuntoisia. Ja vähemmän niitä käytettiin meillä just sen takia.
 
En, ts. säästän/oon säästänyt ne kivoimmat ja rakkaimmat. Meille ei varmaan enää lapsia tule mut säästän kuitenkin jonkin verran lapsille, saavat sitten aikoinaan ne toivottavasti omilleen pukea.:D
En myöskään lainaisi kaukaloa tai vaunuja, itsekästä varmaan joo mutta näin minä toimin.
 
..
yhelle kaverille annoin tytön vaateita lainaan, sanoin että jos hajoaa tai tahriintuu niin laittaa roskiin. jotain rakkaimpia säästin, mutta empä oo kovin montaa vaatetta uutena ostanu ja ei oo muutenkaan kauheen syvää tunnesidettä niihin kehittyny, joten menköön lainaan. tämä kaveri on antanut meille pojan vaatteita lainaan kunniitä niillä taas on ylenmäärin ja minusta ihan hyvä diili.
 
mitää lainaa
Miksi pitäisi mitään lainata/antaa vaan siksi, että toinen pyytää. Ihme touhua. En mä lainaa mitään muutakaan, edes kirjoja. Jaksa sitä sitten, kun ei palaudu tai jos palautuukin niin ei tiedä, missä kunnossa.
 
"Piika-äiti"
Annan. Tietty on muutamia sukumekkoja, joita lainaan kavereille esim. viikoksi joidenkin juhlien aikana, mutta muuten annan kyllä kaikki surutta eteenpäin ja pidettäväksi. Vaatteitahan ne vain on.
 
"vieras"
Oon surutta antanut vaatteita eteenpäin kavereille. Takaisin en niitä halua. Paremmat vaatteet olen aikoinaan jättänyt seuraavalle. Arkivaatteet kuluu käytössä niin paljon, että jos haluaa niitä seuraavalla pitää, en näe mitään järkeä lainata niitä muille siinä välissä.
Vauvatavaroita olen lainannut. Sillä seurauksella, että sitterin kangas meni jo niin huonoon kuntoon, ettei enää meidän toisella lapsella voinut käyttää. Pinnasänkyä oon lainannut, se ei mene miksikään.

Mun mielestä ap:n kannattaa suoraan sanoaoa kaverille, ette halua kierrrättää vaatteita tms.
 
"annan"
annan eteenpäin, en tiedä tarvitaanko enää mutta jos tarvitaan niin eiköhän niitä takaisinkin päin tule. Ollaan 95% vaatteista saatu käytettynä ja käytössä ovat olleet ja ne siis lähtee eteenpäin. Tärkeimmät olen säästänyt ja annan joskus ihan omalle siskolle jos saa vauvan jos ei meille tule enää käyttöön :)
 
***
mä en ainakaan edes ottaisi lainaan, koska kyllähän ne kuluu. sain yhdellä lapsella käytössä olleita vaatteita itse sukulaiselta (ihan omaksi) ja eipä niitä voisi enää takaisin antaa, ovat kumppareita lukuunottamatta kyllä kuluneet ja nukkaantuneet niin paljon.

sano suoraan että ei ne vaatteet kestä useammalla kuin kahdella. kyl sen täytyy tajuta.
 
dsadsa
En, ts. säästän/oon säästänyt ne kivoimmat ja rakkaimmat. Meille ei varmaan enää lapsia tule mut säästän kuitenkin jonkin verran lapsille, saavat sitten aikoinaan ne toivottavasti omilleen pukea.:D
En myöskään lainaisi kaukaloa tai vaunuja, itsekästä varmaan joo mutta näin minä toimin.
no kaukaloa ei kauheen kauan kannata säästellä, vaikka olis ollu kuinka vähällä käytöllä siis tyyliin yhdellä lapsella sen 9 kk, niin jos oma seuraava sattuukin syntymään vasta 4 vuoden päästä niin olisi kuitenkin ostettava uusi kaukalo. kaukaloiden käyttöikä kun on viitisen vuotta kunnosta huolimatta, koska se muovi haurastuu jne.

siksi kyllä ihmettelen suuresti sellasia jotka yrittää myydä käytettyä kaukaloa netissä...siis sellaista että ollut vaikkapa kahdella omalla lapsella kun sehän tietää että kaukalo on sitten vähintään sen 3 vuotta vanha jo. Eikä sitä tietysti muutenkaan voi suositella käyteten kaukalon ostoa kellekkään.
 
Lainaan voi antaa, jos ei ole väliä tuleeko tavara takaisin (tai että sen voi sitten korvata). Jos vaatteilla on tunnearvoa, niin en anna lainaan. Koska lastenvaatteiden tapauksessa ei ole mitään takeita, että vaate tulee kunnossa takaisin (huonolla pesulla kakkatahrat pinttyy, pienemmillä tulee ruokatahroja ja isompien vaatteet eivät todellakaan kestä...)

Ei ole mitään pahaa kysyä tavaroita, mutta toki ei niitä tartte antaa. En lainaa niitä vaatteita, jotka haluan säästää muistona poitsun vauva-ajasta.
 
"..."
Kerran annoin ja en koskaan saanut niitä takaisin. Välit meni siihen kaveriin poikki ja kun kyselin vaatteita sanoi myyneensä ja kertoi myös että ei meinaa maksaa niistä mulle mitään :)
Oli eka ja vika kerta!
 
"palma"
Alkuperäinen kirjoittaja mitää lainaa;23626372:
Miksi pitäisi mitään lainata/antaa vaan siksi, että toinen pyytää. Ihme touhua. En mä lainaa mitään muutakaan, edes kirjoja. Jaksa sitä sitten, kun ei palaudu tai jos palautuukin niin ei tiedä, missä kunnossa.
Jos haluu saada on pakko antaa. Samalla säästää luontoa ja selvää rahaa, kun tavara kiertää. Järjetöntä haalia kaikki omaksi ja omiin nurkkiin riesaksi, mutta materian perään olevat ihmiset toki niin voivat tehdä. Mulle lasten vaatteet ovat käyttötavaraa, joita en taatusti mieti enää viiden vuoden kuluttua. Miksi siis repiä stressiä jostain normaalista kulumisesta?
 
"vieras"
Kyllä mulla on paljon sellaista mitä voisin antaa vaikka ilmaiseksi, mutta myös sellaista, jota en anna kenenkään käyttöön. Parhaat pistän huuto.nettiin ja saan niistä itselleni rahaa. Niillä rahoilla ostan omille lapsille taas uusia vaatteita. Ei mulla muuten olisi varaa ostaa esim. kunnon ulkovaatteita, jos entiset hyvät menisi ilmaiseksi jonnekin ja saisin ne siinä kunnossa, että jälleenmyyntiarvo olisi mitätön.
 
"vieras"
[QUOTE="palma";23626813]Jos haluu saada on pakko antaa. Samalla säästää luontoa ja selvää rahaa, kun tavara kiertää. Järjetöntä haalia kaikki omaksi ja omiin nurkkiin riesaksi, mutta materian perään olevat ihmiset toki niin voivat tehdä. Mulle lasten vaatteet ovat käyttötavaraa, joita en taatusti mieti enää viiden vuoden kuluttua. Miksi siis repiä stressiä jostain normaalista kulumisesta?[/QUOTE]

No mä en ole niin rikas, että mulla olisi varaa antaa ilmaiseksi hyväkuntoista tavaraa kenellekään ja ostaa sitten taas omille kasvaville lapsille uutta kovalla rahalla, kun ei kukaan minulle ole antamassa mitään. Onneksi kierrättää voi kirpputorillakin ja huutiksessa. :)
 
En lainaa. Olen antanut suurimman osan vauvanvaatteista eteenpäin ja säästänyt vain sellaiset joista en raaski luopua. Niitä ei ole kovin paljoa.

Oonkin miettinyt että miten pitkään uskaltaa säilytellä jotain kaukaloakin tarpeettomana, ilman että sen turvallisuus kärsii? Vai kärsiikö se edes?
 
en
en aio antaa ennen kun tiedän 100 varmudella ettei itellä oo enään vaatteille käyttöä. säästäny pitkän pennin kun oon meidän kahdella tytöllä samoja vaatteita pitänyt,nyt kolmas tulossa ja jos tyttö saa taas kierrättää.vaatteita sen verran paljon ettei oo hirveesti edes kulunut.
 
"vieras"
En anna, kierrätän omilla ensin ja kyllä ne kahden jälkeen on sellasia ettei niistä kolmannelle apljon iloa ole ja vanhaa muotiakin. Kakkoselle ostetut laitan serkun plikalle eteenpäin, ne on ihan hyviä vielä. Reimatecit yms. myyn huutiksessa, en viitti kalliita vaatteita ilman antaa, jos niistä vielä kerran jotain rahaa saa.
 
"xxx"
En lainaa. Tietty joku juhlamekko yksiin juhliin voi olla poikkeus. Mutta muuten en lainaa mitään vauvatavaroita tai mitään muutakaan suuremmin.

Omaksi kyllä olen antanut säkkikaupalla. Mutta niitä en haluakkaan takaisin.

Lainaaminen on aina vähän mitä on, sellaista säheltämistä. Saako takaisin ja missä kunnossa.
 
"määvaan"
olen lainannut luotettavalle ystävälleni,jonka tiedän varmasti pitävän vaatteita kuin omiaankin. Pesee tarkasti tummat ja vaaleat erikseen yms. Sainkin juuri ison lastin lainattuja vaatteita takaisin puhtaina ja silitettyinä! eli voin siirtää ne suoraan kaappiin dodottamaan 1 kk ikäisen vauvan syntymää. Lisäksi hän antoi omat nb-vaatteet meidän vauvalle lainaan. Ekologista!
On minulla käynyt myös niin, että alinasin yhdelle veljistäni ison läjän vaatteita ja hänen avokki oli sitten myynyt ne kirpparilla.Oli kuulemma unohtanut, että haluan ne takaisin...kyllä korpesi!!
 

Yhteistyössä