Annatteko lastenne juoda KAHVIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä voisin antaa tilkkasen maistella, itekin jo yksivuotiaana sain vähäsen isän kupista.

Ja OT, mua naurattaa jotenkin ihan loputtomasti se että miten jotkut voi olla kofeiiniherkkiä, lasillinen kolaa valvottaa tms. Hassua :laugh: Ehkä just sen takia ois hyvä opetella ainakin vähän sietämään sitä kofeiinia niin ei tarvia tommosia kärsiä...

Nimim. voin juoda kaksi tölkkiä Batterya ja mennä heti yöunille, nukkuen sikeää unta :D

Kyllä juovat pieniä määriä maidon kanssa. Samoin olen itse saanut juoda ja olen ympäristön mielestä täysipäinen ja muutenkin terve. Terveysfasistit taas asialla.

4- ja 2v ovat saaneet maistaa, pienempi tykkää kovasti suklaisesta erikoiskahvista mitä yleensä juon ja annankin sitä pari teelusikallista. 9v saa juoda kupillisen reilulla maidolla päiväaikaan jos haluaa, iltakuuden jälkeen ei ollenkaan. Energiajuomia ei ole lupa ostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Batteryyyy:
Kyllä mä voisin antaa tilkkasen maistella, itekin jo yksivuotiaana sain vähäsen isän kupista.

Ja OT, mua naurattaa jotenkin ihan loputtomasti se että miten jotkut voi olla kofeiiniherkkiä, lasillinen kolaa valvottaa tms. Hassua :laugh: Ehkä just sen takia ois hyvä opetella ainakin vähän sietämään sitä kofeiinia niin ei tarvia tommosia kärsiä...

Nimim. voin juoda kaksi tölkkiä Batterya ja mennä heti yöunille, nukkuen sikeää unta :D

Kofeiini ei ole välttämätön ravintoaine. Ilman sitäkin elää.

No, ei todellakaan saa! Eivätkä kyllä tytöt 1,2v. ja 3,5 v. ole halunneetkaan, muuta kuin joskus vähän maistaa. Ja haistaessaan kahvin eivät ole sitten edes maistaneet. Meillä ei muuten koiratkaan tykkää kahvista tai sen hajusta, kun eivät edes maista. Minusta tuntuu äärimmäisen kummalliselta, että joku antaa lapselleen kahvia päivittäin.. Ja ei, meillä ei lapset juo myöskään kokista tai energiajuomia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Alkuperäinen kirjoittaja Batteryyyy:

Minusta se taas on osoitus siitä, että sinun elimistösi on tottunut kofeiiniin ihan kuin joidenkin keho tottuu alkoholiin. Kuitenkin nämä aineet aiheuttavat myös haitallisia asioita kehossa eli mielestäni se ei ole yksiselitteisesti hyvä tai ainakaan ylpeyden aihe... Ja kyllä, juon itse kahvia päivittäin eikä se minunkaan yöuniani vie, mutta liiallisesta kahvista tulee kyllä muuten huono olo.

Mä taas en ymmärrä, miksi lapsi pitäisi tieten tahtoen totuttaa siihen kahvin makuun noilla pieni tilkka kahvia mukilliseen maitoa-kikkailuilla. Jos kahvia tekee mieli, niin antaisin kyllä maistaa ja vähän juodakin, mutta en siitä mitään "lasten versiota" alkaisi tehdä. Jos ei siitä kahvista sitten tykkää niin sen parempi, ei sitä tarvitse totutella juomaan varsinkaan lapsena.

Poika täyttää 3, eikä ole edes saanut maistaa kahvia saatika kokista.
En pidä itseäni nipona, mutta ko. juomat eivät mielestäni sovi pikkulapsille.
Eikä muuten ole tainnut maistaa teetäkään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, siis kyllä munkin mielestä maistaa saa (mut en silti vielä 2-vuotiaalle antais), mut ihmettelen kuka lapsi tykkää kahvin mausta ellei siihen vartavasten opeteta?

Yllättävän moni lapsi! Ihmeellistä minun mielestä, kun eihän se sinänsä ole mitään "hyvää". Mutta omat on saaneet muutaman kerran taaperoina MAISTAA lusikasta kahvia. Haluaisivat lisää, mutta juotavaksi en ole antanut. Muutaman kerran vuodessa ehkä.

Mutta on tietoa tuttujen lapsista ym. kun on juteltu niin tosiaan moni lapsi on tykännyt kuin noin saanut maistella

Ok, tunnustan, olen sitten älypää ja sairaan nipo, mut kiinnostaa tietää mikä on yleinen mielipide.
En minäkään lapsille tarkotuksella juottaa vaan meidän 12v ei tykkää mut maistelee joskus en koe että edes pienet lapset tarviis kahvia mihkään muuten kun maistella saa eti makui mut miks pitäs totuttaa jos ei itseäään lasta kiinnosta?❤️pidä kiinni omasta linjasta!

Oon 12.v otan harvoin yhen kupin (siis hirmusella maito ja sokeri määrällä, ehkä jotain 40% kahvia ja 60% maitoa.) Äiti ei oo kieltäny mut sanonu et en saa ainakaa joka päivä kuppia vetää. Esim nyt leirillä oon ottanu kerran kahvia

Yhteistyössä