"vieras"
Kyttäättekö muuten mitä kaverukset keskenään tekevät? Itse haluaisin antaa lasten itse päättää, ja kas vain: pleikkarilla pelaavat yleensä. Onneksi ei aina.
Sama periaate meilläkin. Tuntuu olevan harvinaista.Kun on vieraita, sillon leikitään vieraiden kanssa eikä tuijoteta telkkaa/pelata.
No meillä ei kyllä pleikkaa tai x-boxia ole, mutta Wii on.Kun on vieraita, sillon leikitään vieraiden kanssa eikä tuijoteta telkkaa/pelata.
Komppaan täysin. Meillä vanhin on vasta 7v ja olen todella ylättynyt miten paljon lapset saavat viettää nykyään aikaa pelaten tai telkun ääressä. Ongelmaa ei ole yhtään liioiteltu.Kas kummaa kun jos tulee pelikielto viikoksi niin jo alkavat lapset keksiä tekemistä. Tämä on niiiiiiiin tuttu juttu kaveripiirissä että ei ole tosikaan. Ero on uskomaton.
Oletko koskaan seurannut läheltä lapsien leikkimistä vaikkapa autoilla ja pelaamista? Siinä on todella iso ero. Toisessa käytetään mielikuvitusta, toisessa on on ennalta määrätyt jutut joita tehdään. Jos kysyt jotain lapselta joka leikkii autolla, saat takuuvarmasti vastauksen. Teepä sama pelaavalle lapselle, niin harvemmin saat. Pelaaminen - jos joku - vie täysin mukanaan ja laamannuttaa oma-aloitteisuuden täysin. Eikä ole oma huomioni pelkästään.ja sitten vielä kun mietin, että niin onhan noita pelejä osteltu, että miksi niitä sitten rajoittamaan.enhän rajoita esim .pikkuautoillakaan leikkimistä.
Näin, eiköhän tueksi löydy aikalailla tutkittua tietoa Ihan sama kuin antaisi lapsen katsoa määrättömästi telkkaria.Oletko koskaan seurannut läheltä lapsien leikkimistä vaikkapa autoilla ja pelaamista? Siinä on todella iso ero. Toisessa käytetään mielikuvitusta, toisessa on on ennalta määrätyt jutut joita tehdään. Jos kysyt jotain lapselta joka leikkii autolla, saat takuuvarmasti vastauksen. Teepä sama pelaavalle lapselle, niin harvemmin saat. Pelaaminen - jos joku - vie täysin mukanaan ja laamannuttaa oma-aloitteisuuden täysin. Eikä ole oma huomioni pelkästään.
niin,tiedä sitten.Oletko koskaan seurannut läheltä lapsien leikkimistä vaikkapa autoilla ja pelaamista? Siinä on todella iso ero. Toisessa käytetään mielikuvitusta, toisessa on on ennalta määrätyt jutut joita tehdään. Jos kysyt jotain lapselta joka leikkii autolla, saat takuuvarmasti vastauksen. Teepä sama pelaavalle lapselle, niin harvemmin saat. Pelaaminen - jos joku - vie täysin mukanaan ja laamannuttaa oma-aloitteisuuden täysin. Eikä ole oma huomioni pelkästään.
En tiedä. Itse olen huomannut että vaikka sitä konsolipelien pelaamista ei olisi millään tavalla kielletty, niin silti se vetää puoleensa kuin magneetti.niin,tiedä sitten.
onhan peleissäkin eroja.jotkut kehittävät ongelmanratkaisukykyä ,tarvitaan hoksottimia tajuamaan joitakin juttuja jne. ja onhan se hemmetin kivaakin yhdessäin pelata.meillä on little big planet nyt suurin in.
joskus vain mietin, että miten tähän on tultu, että niistä konsoleista ja pelaamisesta ylipäänsä on tullut niin iso mörkö mitä se on nykyään.ruokkiiko se meidän aikuisten rajoittaminen ja konsoleilla kiristäminen/lahjonta ( et saa pelata,jos ei hoidu se ja se tai saat pelata jos teet sen ja sen.. jne.. ) sitä hohtoa ja himoa niihin ? ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa ?
Eli 2 tuntia tv:n katselua per päivä on sinulla rajana?miksi jotkut lapset sitten katsoo "Määrättömästi telkkua" ? sekin mua kiinnostaa. mulla on vanhin muksu pian 8-v eikä ole koskaan tuijottanut teeveetä liiaksi. totuuden nimissä toki on ollut päiviä kun se maaginen 2tuntia on ylittynyt, mutta noin muuten se ei ole mitenkään ongelma tai jokapäiväinen raamattu jota pitäs katsoa.
ei ole meillä rajana, kun koen että ei meillä tarvita rajoja tässä asiassa - joskus katsoo enempi,joskus vähempi. tuo kaksi tuntiahan - johon viittasin - on vain se yleinen "suositus" teeveetä ja konsoleita päivässä yhteensä.Eli 2 tuntia tv:n katselua per päivä on sinulla rajana?
Minusta se on aika ylärajoilla, oikeastaan jo liikaa.
meillä myös pelataan lautapelejä .minusta kun ne ( konsolipelit ja lautapelit ) eivät sulje toisiaan pois mitenkään.En tiedä. Itse olen huomannut että vaikka sitä konsolipelien pelaamista ei olisi millään tavalla kielletty, niin silti se vetää puoleensa kuin magneetti.
Minusta esimerkiksi lautapelien pelaaminen yhdessä on huomattavasti mukavampaa ja kehittävämpää kuin konsolipelien. Ainoa aidosti kehittävä sähköinen peli mitä tiedän on Ekapeli verkossa.