Annatteko lapselle aamupalan ennen päiväkotiin menoa?

  • Viestiketjun aloittaja miten muilla
  • Ensimmäinen viesti
"minela"
Hoidossa syövät. Tänään kysyin eskarilaiselta, haluaako syödä kotona, kun aikaa olisi ollut. Vastaus oli, että eskarissa, koska siellä on niin hyvää puuroa.

Olen niin helpolla päässyt, kun lapset tykkää puurosta :)
 
"vierastus"
En anna, oppii syömään sitä mitä on tarjolla, kotonahan on vain sitä mistä tykkää. Enkä tahtoisi herättää yhtään aikaisemmin kuin tarpeellista tai kiireellä syöttää aamupalaa.
 
"moi"
meillä syyää muroja aamulla sillä lähetään liikkeelle kotoa jo ennen klo 7. sitten syö jos on nälkä klo 8 päiväkodissa.
meillä on kakan panttaaja tyttö joten levolaccia joka päivä, näin sanoi lääkäri ja neuvola täti että sitä voi antaa koko ajan
 
Esikoiselle annoin, koska hän inhosi (ja inhoaa edelleen) puuroa, ja täällä päiväkodissa aamupala on pelkkää puuroa ja näkkäriä. Minusta on epäinhimillistä pakottaa ketään syömään joka ainoa päivä inhokkiruokaansa.

Kuopukselle annan aamupalan kotona siksi, että koululaiset joka tapauksessa syövät aamupalan kotona, enkä viitsi pienimmältä kieltää aamupalapöytään tulemista. Annan myös jotain pientä aamupalaa silloin kun kuopus menee puoli seitsemään hoitoon (ja koululaiset nukkuvat vielä), sillä kahdeksalta tarjottavaa aamupalaa on pitkä aika odotella jos on kuudelta herännyt.

Niin ja hampaat meillä pestään vasta aamupalan jälkeen. Olen kuullut ammattilaisen sanovan myös, että se on oikeasti ihan sama peseekö hampaat ennen vai jälkeen ruokailun, kunhan ne pestään. Ja olen ihan samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Todellakin syövät aamupalan päiväkodissa. Menevät kahdeksaksi ja tuntuisi suorastaan idioottimaiselta alkaa kotona antamaan aamupalaa kun päiväkodissa on terveellinen aamupala heti kun sinne menevät. Isompi syö hyvin mitä vaan, pienempi ei syö oikein mitään (ei syö kotonakaan). Jos annettaisiin kotona syömistä niin pitäisi herättää puoli tuntia aiemmin.

Mutta yllättävän monen lapsen vanhempi kuulemma ilmoittaa lapsen tuodessaan että on jo syönyt kotona (mies kertonut, itse olen jo töissä tuohon aikaan).
meilki saattaa herätä 5v klo 5-6. Todella pitkä aika odotella sinne 8 aamupalaa. Nälkä sillä on yön jäljiltä. Jaksaa sitte leikkiä hoidossa jos menee vaikka 7 hoitoon. Kyllä meilläkin töissä on niitä jotka ovat kotona syöneet, sen enempää ihmettele.
 
Turkilmas
Meillä poika on alle 5 tuntia päivässä hoidossa. Syö ainoastaan lounaan päiväkodissa. Menee yhdeksäksi, eli syö aamiaisen kotona. Ja kuulemma eivät saa antaa välipalaa päiväkodissa näille "osa-aikaisille", eli mukanani on aina välipala kun haen pojan hoidosta.
 
Muksu ei ehdi tarhaan aamiaiselle kun vien tarhaan vasta lähempänä klo 10. On huono syömään aamulla, yleensä annan bussissa myslipatukan tms helpon nakerreltavan. Sillä sit jaksaa tunnin tai puolitoista jolloin tarhassa on lounas.
 
"Kiraki"
Riippuu moneen menee, ennen 8 niin syö päiväkodissa ja jos menee 9 niin syö kotona. Päikyssäkin pääasiassa puuroa mutta antavat kyllä leipää jos ei syö. Ja jos ei antaisi niin sitten olis ilman, kyllä syö jos nälkä.
 
haloo
[QUOTE="mamma";27932990]Tuli tässä mieleen näistä aamupuuhista että harjaako teillä lapset hampaat aamulla? Hampaitahan ei saa happohyökkäyksen aikaan harjata kun kiille kuluu joten vasta 30 min syömisen jälkeen saisi harjata.[/QUOTE]

Hampaat kuuluu harjata ennen aamupalaa. Tämä on ihan virallinen suositus. Etkö ole sitä tiennyt?
 

Yhteistyössä