Annatteko koiran (oman tai vieraiden) nuolla vauvan kasvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä ei nuolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Oikeesti, eikö muka koirasta leviä mitään bakteereita ihmiseen? Edes sairaasta koirasta?

Siis tämä on aivan viattoman hölmö kysymys ihmiseltä joka ihmettelee miksi koiran nuolaisussa ei ole mitään yökköä kun taas ihmisen limassa tuntuu olevan se kaikki pashka? (ainakin palstan mukaan... ) :o

Tottakai koirasta tarttuu ihmiseen bakteereja ja mikrobeja. Just näiden takia esim lapsi voi saada paremman vastustuskyvyn että myös suojaa allergioita vastaan.

Tai jos huonosti käy niin jonkun taudin?

Vaikken mä ole mikään bakteeri tai tauti kammonen niin en anna koiran nuolla. Enkä myöskään kissan.

Ei tuo allergioitten väheneminen ainakaan meidän pojan kohdalla ole pätenyt.
Meillä oli kaksi koiraa jo ennen pojan syntymää ja koirat ja poika pöyrivät samalla lattialla yms.
N.kaksi vuotiaana poika alkoi olemaan tukkoinen ja "nuhainen" jatkuvasti. Pikkuhiljaa pojan iholle alkoi ilmestymään punaisia läiskiä ja myöhemmin iho alkoi turpoamaan ja tuli pieniä "rakkuloita" .
Ei tarvinnut koirien kun märällä nenällään koskeä esim poskeen, niin pojan naama meni heti hirveään kuntoon. Pojalla todettiin paha koira allergia, joka vuosien saatossa on vain pahentunut.
Omista koirista jouduimme luopumaan, emmekä voi kyläillä missään paikoissa, joissa on koiria.
Poika saattaa joskus reagoida myös ihmisiin, joilla on koiria kotona (eli koira ei ole edes lähettyvillä )

Suurin ärsytys on kun esim. torilla tms.tapahtumissa ihmisillä on koiria mukana ja kehuvat niiden olevan kilttejä. Ei se kiltteys paljon auta, jos päästävät koiransa nuuhkimaan poikaani. Kerran jopa yks koiran omistaja sanoi mulle, että opetan poikani pelkäämään koiria, kun en päästä lähelle. Piti sitten vähän "valistaa" tuota naista.

Ja kun ei torilla tms. saa edes koiria olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Oikeesti, eikö muka koirasta leviä mitään bakteereita ihmiseen? Edes sairaasta koirasta?

Siis tämä on aivan viattoman hölmö kysymys ihmiseltä joka ihmettelee miksi koiran nuolaisussa ei ole mitään yökköä kun taas ihmisen limassa tuntuu olevan se kaikki pashka? (ainakin palstan mukaan... ) :o

Tottakai koirasta tarttuu ihmiseen bakteereja ja mikrobeja. Just näiden takia esim lapsi voi saada paremman vastustuskyvyn että myös suojaa allergioita vastaan.

Tai jos huonosti käy niin jonkun taudin?

Kyllä, niinkin voi käydä.

Meidän lapsia saa nuolla koirat, omat ja vieraat. Ja käy nuo katitkin välillä lipaisemassa.

Nuorimmaisen otsa ja päälaki tuli lipaistua hevosenkin toimesta, ennenkuin tyttö oli ihan vuorokauttakaan vanha.

Mutta en anna meidän elukoiden nuolla muiden vauvoja, jos ei siihen erikseen ole annettu lupaa. Tiedän, ettei kaikki elä ihan näin "pellossa"...

Omat koirat ovat saaneet nuolla omien vauvojen kasvojakin. Sii sellaisia lipaisuja, ei nyt kovin huolellista pesua missä aikuisenkin voi olla vaikea hengittää. Vieraiden vauvojen luokse olen hyin varovaisesti noita koiria päästänyt enkä anna silloin nuolla. Enkä ole omia vauvoja tunkenut vieraiden koirien nuoleskeltaviksi, mummolan koirat nyt ovat vähän eri juttu.

No, ei koiran flunssa tartu ihmiseen, esimerkiks. Kun taas ihmisten limasta kyl tarttuu. En tiedä mikä sairaus rokotetulla ja normaalilla kotikoiralla vois olla yleisenä joka tarttus ihmiseen. Koiralla voi olla tietynlaisia vaarallisiakin bakteereja suussa, jotka kuitenkin on tosi harvinaisia, ja tarttuvat ihmiseen haavan kautta, esim. todella syvälle lihakseen menevän koiranpureman kautta tai jopa äärimmäisen harvinaisesti tosin, mutta jos on pahoja (?) haavoja joita koira nuolee.

Omia lapsia ei ole, toisten lapsia en anna koiran nuolla, ei se nyt kovin kiva ole. Ei mustakaan olis kiva jos vieraat koirat tulis nuoleen mun naamaa. Ja vielä puolustuskyvytön vauva, joka ei oikein voi tahtoaan ilmaista, kun ehkä itkemällä. Mua mun oma koira nuolee naamasta joskus, yritän aina kieltää, mutta se on ihan hillitön nuolemishullu kaiken suhteen.

Meillä on kaksi koiraa, ja en mä usuta niitä nuolemaan, mutta jos ne nyt ohimennessä sattuu lipasemaan, niin en mä mitään kilareita siitä saa. Vieraita koiria meillä niin harvoin on vauvan kans tekemisissä, että ei ole vaaraa niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perheellinen eläinlääkäri, jolla oli myös koiria, sanoi tv:ssä ettei koskaan anna koirien nuolla lasten kasvoja, koska siinä on suolinkaisloistartunta-riski.

Just näin! Koiran nuolee oman peräaukkonsa monta kertaa päivässä jos ne vaan pääsee ne nuolee toistenki koirien pehvat ja omat muutki elimet. Ei oikeesti tulis edes mieleen antaa koiran nuolla naamaa mun omaa tai lapsen sekä vielä vähemmän vauvan.

Ei meillä koira nuoleksi ketään, ellei ihan ohi kulkiessaan kerran lipaise. Vähä yököttää kun ensin kuuntelet ku se oikein antaumuksella lutkuttaa hanuriinsa ja sit niin iloisena tulee kättä lipomaan.

Koira nuolee perheen kasvot mennen tullen, myös lapsen. On aina tehnyt niin. Ja myös vieraat "tutut" koirat saavat tehdä niin. Koira ei nuole kyllä kenenkään vieraan lapsen kasvoja enkä näe mitään syytä sitä tuputtaakaan...

Juuri taas muuten julkaistiin tutkimus, jossa kerrottiin koiran suojaavan tehokkaasti lasta allergioilta, jos koira on ollut perheessä ns. aina. Erityisen hyvä suoja tulee, jos koira saa oleskella lapsen makuuhuoneessa. Kissalla tätä efektiä ei ole. Joten olen taas pojan puolesta tosi onnellinen, että meillä on koira (ja toki muutenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perheellinen eläinlääkäri, jolla oli myös koiria, sanoi tv:ssä ettei koskaan anna koirien nuolla lasten kasvoja, koska siinä on suolinkaisloistartunta-riski.

Just näin! Koiran nuolee oman peräaukkonsa monta kertaa päivässä jos ne vaan pääsee ne nuolee toistenki koirien pehvat ja omat muutki elimet. Ei oikeesti tulis edes mieleen antaa koiran nuolla naamaa mun omaa tai lapsen sekä vielä vähemmän vauvan.

En ole muuten koskaan nähnyt oman koiran nuolevan peräaukkoaan, ja koiralla on ikää jo 7 vuotta...Eikä muuten nuole muidenkaan koirien.

meillä koira kyllä haisteli ja tutki vauvat heti kun ne tuli synnäriltä. Joskus nuoleskelikin ja nuolee edelleen lasten käsiä ja naamaa. Olen mopnesti ajatellut niin, että puhtaampi se koira on kuin monet ihmiset joita tuolla liikkuu.

Yhteistyössä