Annatteko koiran (oman tai vieraiden) nuolla vauvan kasvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä ei nuolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Että kolme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse terveydenhoitoalan ammattilaisena ja äitinä ja koiranomistajana en todellakaan anna koiran nuolla kasvoja.

Onpas sulla meriittejä tähän keskusteluun ; )

Minä myös entisenä ylä-asteen tukioppilaana, taloyhtiön hallituksen varajäsenenä sekä nykyisenä joka paikan höylänä olen sitä mieltä että minun puolesta lastani saa nuolla niin koirat, hevoset kuin lehmätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja eu:
En kyllä antaisi koiran nuolla vauvan kasvoja (jos vahingossa sattuisi nuolaisemaan, niin ei se maailmaa kaataisi) :/ Eihän ihmisetkään nuole toistensa (tai koiran:D) naamoja... Jotenkin ällöä, jos tullaan nuolemaan naamaa...oli kyse sitten koirasta tai ihmisestä!

peesi, yksittäinen lipaisu on ok, (mutten sitä nyt tavoittele) mutta toivon että omistajat pitää vähän hajurakoa vauvaan. Oma koira on varmaan kaikkia lapsia lipassut aina joskus, muttei sen enempää innostu onneksi koko naamaa nuolemaan.

Mummulan koirat mielellään ohimennessään nuolaisevat lapsen korvaa (erityisesti silloin kun oli korvatulehdus päällä) ja saattavat sormiakin lipaista jos niissä tuoksuu ruoka. Tiedän että koirat ovat hyvin madotettuja ja hoidettuja joten olen vaan koettanut vähän pitää silmällä etteivät ihan suoraan vehkeiden nuolemisen tai pepun haistelun jälkeen mene muksun kimppuun. Ennen kuin muksu lähti omatoimisesti liikkeelle ja lattioita "nuohoamaan" pidin kyllä huolta että eivät kovin käy nuoleksimassa, haisteleminen ei kyllä haitannut tietenkään. Eivätkä kyllä ikinä koko naamaa nuole, yök.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perheellinen eläinlääkäri, jolla oli myös koiria, sanoi tv:ssä ettei koskaan anna koirien nuolla lasten kasvoja, koska siinä on suolinkaisloistartunta-riski.

Just näin! Koiran nuolee oman peräaukkonsa monta kertaa päivässä jos ne vaan pääsee ne nuolee toistenki koirien pehvat ja omat muutki elimet. Ei oikeesti tulis edes mieleen antaa koiran nuolla naamaa mun omaa tai lapsen sekä vielä vähemmän vauvan.

Mun 5 koirasta 1 pesee itseään usein, mutta muiden en ole nähnyt itseään pesevän ja tuo yksi nyt ei ainakaan ikinä pese itseään, joten ei kaikki koirat sitä tee.

Toisekseen meillä koirat eivät ole mitään kauheita nuolijoita, mutta jos silloin tällöin lipovat, niin ei siinä mitään pahaa ole ja meidän koirilla ei noita suolinkaisia ole, kun saavat loishäädöt säännöllisesti, joten en niitäkään pelkää.
Siskollani on noita lipojia, ja niitä on pitänyt vähän kieltää, kun tuppaa menemään överiksi, lipasta saa mutta ei sitä naamaa tarvi puhki nuolla.

Yhteistyössä