Annatteko huutonetissä palautteen joka kerta vaikka ostos olisi ihan pieni?

  • Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti
Ärsyttävää
Mä olen ostanut huutonetin kautta joitakin keräilykortteja joiden hinta on ollut 30-40 senttiä+postimerkin hinta. Ei isoja summia, mutta itse olen näistä aina laittanut positiivisen palautteen.

No itse en ole nyt sitten saanut neljästä kortista palautetta vaikka maksoin summat tilille nopeasti ja ilmoitin sähköpostilla, että maksettu on kuten pyydettiin tekemään.

Ottaa päähän tuollainen kun ne palautteet olisi mulle varsinkin tässä vaiheessa tärkeitä kun olen ollut huutonetissä vasta niin vähän aikaa niin ei ole kauppoja ehtinyt olla kovin montaa ja siksi palautteitakin on vain muutama.
 
"MÄÄm"
Kyllä annan palautteen vaikka ostaisin viiden sentin paperinpalan. Haluan myös itsekin saada palautteet kaikista kaupoista--> pistearvo nousee. Ärsyttää välinpitämättömät idiottit jotka ei noudata sääntöjä ja jättää palautteet antamatta. se on osa kauppaa.
 
viera.s
En käytä koko Huutonettiä tuon ärsyttävän palautesysteemin takia. Minusta palautetta annetaan kun siihen on erityistä aihetta, ei mistään normaalisti sujuineista pienistä tai suuremmistakaan ostoksista.
 
vierass
Annan. Korttien ostajalta olen joskus saanut palautteet tosi myöhään, mutta ovat tulleet kuitenkin. Jos kaupoista ei ole kuukausia aikaa, niin älä hätäile. Nykyään palautteet tulee useammin, kun huutis ilmoittaa antamattomista palautteista. Ennen jäi paljon saamatta, mutta pääasiahan on, ettei tule huonoja palautteita :D
 
vierass
En käytä koko Huutonettiä tuon ärsyttävän palautesysteemin takia. Minusta palautetta annetaan kun siihen on erityistä aihetta, ei mistään normaalisti sujuineista pienistä tai suuremmistakaan ostoksista.
Minä taas käytän sitä juuri tuon palautesysteemin takia. Ei sinne ole edes pakko mitään kirjoitella, riittää, että pistää täpän paikoilleen. Käytännössä skaala on

positiivinen - kaikki on sujunut hyvin
neutraali - joku on vähän tökkinyt
negatiivinen - joku on mennyt pieleen, itse olen antanut silloin, kun joku on huutanut, muttei ole maksanut, eikä mitenkään reagoinut yhteydenottoihin

Pistesaldo osoittaa ainakin jollain lailla myyjän luotettavuutta, yleensä ostokset maksetaan etukäteen, jotta myyjä lähettäisi ostoksen. Tieten jollain korttiostoksilla saa halvalla kerättyä sitä pistesaldoa, jos huijarin uraa haluaa pedata.
 
Annan aina palautetta. Itseäni kismittää kanssa, kun huusin tuotteen ja maksoin samoin tein. Muutaman viikon päästä sain myyjältä todella epäkohteliaan viestin, jossa väitti minun jättäneen tuotteen maksamatta ja kyseli mikä meni metsään ostoksessa. Lähetin myyjälle todisteet maksusta ja kehoitin tutkimaan uudestaan tiliänsä tai ottamaan yhteyttä omaan pankkiinsa, sillä omalta tililtäni suoritus oli lähtenyt ja tilinumerot sekä muut tiedot olivat oikein.

Myyjä ei ikinä antanut itselleni palautetta (kai siksi, että häntä hävetti oma käytöksensä?). Moiseen pikkusieluisuuteen en itse kuitenkaan viitsinyt ryhtyä ja annoin todenmukaisen palautteen tuotteesta, joka oli todella hyväkuntoinen ja saapui nopeasti.
 
viera.s
Minä taas käytän sitä juuri tuon palautesysteemin takia. Ei sinne ole edes pakko mitään kirjoitella, riittää, että pistää täpän paikoilleen. Käytännössä skaala on

positiivinen - kaikki on sujunut hyvin
neutraali - joku on vähän tökkinyt
negatiivinen - joku on mennyt pieleen, itse olen antanut silloin, kun joku on huutanut, muttei ole maksanut, eikä mitenkään reagoinut yhteydenottoihin

Pistesaldo osoittaa ainakin jollain lailla myyjän luotettavuutta, yleensä ostokset maksetaan etukäteen, jotta myyjä lähettäisi ostoksen. Tieten jollain korttiostoksilla saa halvalla kerättyä sitä pistesaldoa, jos huijarin uraa haluaa pedata.
Olkoon vaan joku täpän laittaminen, ei minua kiinnosta tehdä sitäkään. Toisekseen ärsyttää vääristynyt arvostelu. Vaikka en ole siis ole Huutonettiä käyttänyt, olen kuullut ja nähdyt että odotetaan ja vaaditaan joskus agressiivisestikin, että pitää antaa positiivinen palaute vaikka sille ei olisi aihetta.

Minusta neutraali tarkoittaa sitä, että kaikki meni ihan ok, mutta ei vaan mitenkään poikkeuksellisen hyvin. Jos ostan Prismasta maitoa ja se on tuoretta ja kassahenkilö tervehtii, suhtautumiseni asiaan on neutraali. En ajattele, että olipa hieno juttu kun maito oli sellaista kun sen pitääkin olla ja maksutapahtumakin sujui ihan ok ja ryntää antamaan positiivista palautetta Prismalle. Jos maito olisi poikkeuksellisen halpaa ja/tai kassatäti erityisen aurinkoinen ja ystävällinen, suhtautumiseni olisi positiivinen ja voisin antaa positiivista palautetta, jos se helposti onnistuisi. Mutta silloinkaan en näkisi asian eteen vaivaa. Jos maito olisi pilaantunutta tai kassatäti ei tervehtisi, suhtautuisin asiaan negatiivisesti eikä suhtautumiseni muuttuisi positiiviseksi eikä todennäköisesti edes neutraaliksi, vaikka saisin rahani takaisin tai uuden maidon pilaantuneen tilalle.

Huutonetissä on ihan toiset, normaaliajattelulle vieraat säännöt palautteessa. Joskus olin ostamassa ihan kivijalkaliikkeestä tuotetta, mutta sattumalta ajauduin tutustumaan myyjän tarjontaan ja palautteisiin Huutonetissä. Jätin ostamatta tuotteen perinteiseen tapaan, en siksi, että myyjällä oli Huutonetissä joitain negatiivisiä palautteita. Sehän on ihan normaalia, ei kaikkia asiakkaita voi aina miellyttää ja virheitä sattuu. Mutta sen sijaan unohdin tuon kauppiaan enkä osta liikkeestä enää koskaan mitään, koska suhtautuminen palautteeseen oli epäasiallista, varmaan ihan Huutonet-tyylistä, eli törkeää. Jos asiakas antaa negatiivisen palautteen, hyvään asiakaspalveluun kuuluu että sitten pahoitellaan ja koitetaan toimia seuraavalla kerralla paremmin. Mutta Huutonetissä sen sijaan haukutaan asiakas ja vaaditaan muuttamaan palaute.
 

Yhteistyössä