Annatteko aamulla maidon vai puuron eka (9-10kk)

Niin tässä sitä mietin, että tulisko selkeämmäksi tämä rytmi, jos antais ensin aamulla puuron ja sitten vasta imettäis. Kun tähän asti olen imettänyt tuossa 6-7 aikaan ja joskus kasilta ollaan syöty puuroa. Joskus nukahtaa uudestaan aamuimetyksen jälkeen ja olen sillä ostanut itselleni vähän lisäunta. Mut oisko parempi nyt jo alkaa antaa puuro ensin, kun tuntuu ettei puuro sitten oikein maistu kun on massu täynnä maitoa.

Miten muut tekee?

Te jotka imetätte, miten usein teillä vielä ollaan rinnalla?
 
Yeb
Meillä syödään aamulla ensin puuro.

Meillä ei vieläkään kiinteitä paljoa mene (5 kertaa päivässä kyllä, mutta vähän kerrallaan) ja imetän öisin vähintään 2 kertaa, nukutaan perhepedissä niin ei tarkkaa muistikuvaa :) Imetän ennen molemmille päikkäreille menoa, lounaan jälkeen, päivällisen jälkeen ja ennen yöunia. Myös tarpeen tullen muita kertoja jos tytöllä on paha mieli tai kiukku :) Eli päivän aikana vähintään 5 kertaa ja sitten vielä yösyönnit päälle.

Olipa hyvä että laskin kun on välillä huolettanut että syökö tarpeeksi, mutta onhan tossa noita kertoja vuorokaudessa!
 
Meillä tisutellaan ensin (poika 9kk) eli aika samoihin aikoihin kuin teillä inhorealisti. Ostan myös itselleni hieman lisäaikaa unille. Joskus noustaan heti tisuttelun jälkeen, joskus nukutaan vielä tunti lisää. Puuro maittaa joka tapauksessa tisuttelun jälkeenkin, jos väliä vähintään puolesta tunnista tuntiin.
Seuraavan kerran tisutellaan lounaan jälkeen, sillä muuten ei lounas mene alas eli siinä vaiheessa alkaa olla masu täysi, jos ollaan tisuteltu puuron molemmin puolin.
Seuraavan kerran tisulla ollaan unien jälkeen ja taas uudelleen ennen seuraavia unia. Viimeisen kerran ennen yöunia, joten imetyskertoja tulee päivästä riippuen 5-6, yösyötöt ovat jääneet jo 6kk ikäisenä, kun iltapuuroon siirryttiin.
 
Meillä tyttö vajaan kahden viikon päästä 9kk... Aamulla kun herää niin otan viereen ja imetän. Toivoisin, että nukahtaisi vielä tissille (koska herää jo kuudelta ja minua vielä nukuttaisi ) , mutta toiveeksi tosiaan jää. Noustaan siis ylös ja aamupuuro siinä seitsemän kieppeillä. Tämä järjestys on mielestäni hyvä, koska viikonloppuisin aamuimetyksen jälkeen mies voi vuorollaan ottaa tytön hoitoonsa ja lähteä puuron keittoon ja minä saan jäädä nukkumaan -unikin tulee helposti, kun en ole ollut vielä jalkeilla.

Imetän päivässä viisi kertaa. Kiinteitä menee tosi hyvin ja tyttö ei enää jaksakaan olla rinnalla kovin pitkää aikaa -paitsi joskus illalla ennen nukkumaan menoa.
 

Yhteistyössä