Annatko teiniesi elää kesälomalla kuin pellossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä puutu nukkumisiin enkä valvomisiin, mutta aika "koulurytmiä" tuo tuntuu noudattavan eli harvoin valvoo yli puolen yön ja yleensä heräilee ysin jälkeen. Nyt kun kesätyöt loppui, sovittiin että tytön hommiin kuuluu imurointi ja tiskikoneen täyttö/tyhjennys ettei meidän tartte alkaa siivoamaan kun tullaan töistä. Lisäksi tyttö lukee kirjoituksiin.

Kaksi vanhinta asuu omillaan ja saavat elää just niinkuin haluavat

[QUOTE="vieras";28748788]Ei tarvi valvoa kun eivät ole addikteja makeisten suhteen, käyvät kyllä itse ostamassa ja heillä on rahaa. Mikä sairaus lapsellasi on kun pitää ihan jo karkinostoa rajoittaa?[/QUOTE]

:headwall: Vähänks oot idiootti

Periaatteessa ei ole mitään sitä vastaan, mutta... koska tunnen poikani, niin en anna valvoa/nukkua miten huvittaa. Jos hän nukkuisi puolille päivin tai ylikin, niin olisi aivan raivopää koko päivän. Tämä on muutamaan kertaan todettu. Viimeistään 23 nukkumaan ja ysiltä ylös. Näin säilyy rauha maassa ja poika on hyväntuulinen. Hän myöntää kyllä itsekin, että kovin myöhäinen rytmi aiheuttaa vain huonotuulisuutta, mutta silti usein joutuu patistelemaan nukkumaan. Lapsen parhaaksi näin.

[QUOTE="sipsi";28748839]Annan :) Nyt kun kesätyöt on loppuneet. Syksyllä koulun alkaessa on asia toinen :)[/QUOTE]

meilläpäin ainkin koulu alkaa jo reilun kahden viikon pääsät että ei se nyt kovin sykssä ole. 8.8.

En mä puutu nukkumisiin enkä valvomisiin, mutta aika "koulurytmiä" tuo tuntuu noudattavan eli harvoin valvoo yli puolen yön ja yleensä heräilee ysin jälkeen. Nyt kun kesätyöt loppui, sovittiin että tytön hommiin kuuluu imurointi ja tiskikoneen täyttö/tyhjennys ettei meidän tartte alkaa siivoamaan kun tullaan töistä. Lisäksi tyttö lukee kirjoituksiin.

Kaksi vanhinta asuu omillaan ja saavat elää just niinkuin haluavat

no tuo 18v saa mennä nukkuman miten tahtoo, muta kyllä tuokin on yleensä viimiestään klo 24 nukkumana mennyt. Ei tykkää valvomisesta.

Annan, koska 15v elää nyt viimeisiä lomiaan 'vapaana' ja huolettomana. Ensi kesä menee kesätöitä painaessa. Syksyllä alkaa ammattiin kouluttautuminen, joten antaa pojan nyt nauttia elostaan. :)

[QUOTE="vieras";28749071]Mistä sinä tiedät kun ei se asu kotona[/QUOTE]

kyllä meidän 18v asuu kotona vielä. ei ole muuttanut vielä pois. Mutta tuo 19v varman valvoo pitkän kun lukee kirjoituksia varten.

en ole antanut, mäkätän koko ajan jostain, taidan olla tiukkis, ja luulin olevani tosi kiva äiti...

tällaisesta tiennytkän, että muut teinit saavat olla pellossa. Voi lapsiparkaa.

esikoisen osa on kovin, varmaan sitten kuopuksen kanssa on taas eri ääni kellossa.

esikoisen kanssa oli myös aikoinaan kaupassa tiukkaa, koskaan ei mitän ylimääräistä paitsi ruokaa, kuopuksen kanssa toinen ääni kellossa.

13-vee on vielä lapsi. Toki kavereita on silloin useinkin yökylässä.
Oma aikuinen kuopukseni 18 heräilee samoihin aikoihin, kun tulen töistä. Ei saanut kesätöitä. Valvoo aamupuolelle ja nukkuu päivät.
Pian aletaan opetella uutta rytmiä opiskelua varten taas.

meilläpäin ainkin koulu alkaa jo reilun kahden viikon pääsät että ei se nyt kovin sykssä ole. 8.8.

Meillä alkaa 12.8. Joo, elokuu oli minulla entisessä työssä yleisimmin KESÄlomakuukausi - mutta minulla on tapana sanoa "syksyllä kun koulu alkaa" - ei "kesällä kun koulu alkaa."

Jos nyt oikein käydään hiuksia halkomaan (ja tähän ketjun kysymykseen asia ei liity sitten niin millään lailla :) )

[QUOTE="näin täällä";28749125]13-vee on vielä lapsi. Toki kavereita on silloin useinkin yökylässä.
Oma aikuinen kuopukseni 18 heräilee samoihin aikoihin, kun tulen töistä. Ei saanut kesätöitä. Valvoo aamupuolelle ja nukkuu päivät.
Pian aletaan opetella uutta rytmiä opiskelua varten taas.[/QUOTE] ei mun 18v myäskän töissä ole mutta hänen kaverinsakin ovat sellaisia että eivät valvo aj tyttäystäväkin onaamunvirkku joka ei osaa nukkua pitkään joten en ymmärrä tätä miksi kaikkien pitäisi olla yökukkujia,. jos ei kertakaikkiaan halua valvoa

[QUOTE="sipsi";28749131]Meillä alkaa 12.8. Joo, elokuu oli minulla entisessä työssä yleisimmin KESÄlomakuukausi - mutta minulla on tapana sanoa "syksyllä kun koulu alkaa" - ei "kesällä kun koulu alkaa."

Jos nyt oikein käydään hiuksia halkomaan (ja tähän ketjun kysymykseen asia ei liity sitten niin millään lailla :) )[/QUOTE]

minusta ainkin nyt on jo aika viimeistään alettava koulurytmiin jos on tapana kesällä kukkua. varisnkin jos koulu alkaa kahden viikon pästä

Kunhan huolehtii että on töissä ajoissa ja joskus etes tiskaa ja imuroi, ja hoitaa ruohonleikkuun niin muuten saa elellä miten tykkää. ja se on aina pellossa , asumme siellä :D

mä en osaisi edesnukkua noin pitkään. Jos nukun seitsemään se tuntuu jo ikuisuudelta. aamuna aika paras. rauhassa lueskella ja juoda kahvia ja syödä aamupalaa...

Minäkin tykkään juoda aamukahvin rauhassa ja lukea yksiksein. Onneksi tuo nuori àikuinen`nukkuu myöhään. Nousen ehkä kymmeneltä viikonlopulla ja lomilla.
Lasten ollessa pieniä nousin aina aikaisin, saadakseni aamuhetkeni. Hekin heräsivät seitsemän maissa kun menivät illalla ajoissa nukkumaan ja silloin oli minulla toinen omahetki.

[QUOTE="näin täällä";28749154]Minäkin tykkään juoda aamukahvin rauhassa ja lukea yksiksein. Onneksi tuo nuori àikuinen`nukkuu myöhään. Nousen ehkä kymmeneltä viikonlopulla ja lomilla.
Lasten ollessa pieniä nousin aina aikaisin, saadakseni aamuhetkeni. Hekin heräsivät seitsemän maissa kun menivät illalla ajoissa nukkumaan ja silloin oli minulla toinen omahetki.[/QUOTE]

muta onko mun pakko. mun sisäinne kello herätä van aikaisin, olen aamunvirkku ja tykkään herätä aikaisin =)

ei mun 18v myäskän töissä ole mutta hänen kaverinsakin ovat sellaisia että eivät valvo aj tyttäystäväkin onaamunvirkku joka ei osaa nukkua pitkään joten en ymmärrä tätä miksi kaikkien pitäisi olla yökukkujia,. jos ei kertakaikkiaan halua valvoa

Ei tietenkään kaikkien tarvitse olla yökukkujia. Vanhin isoista pojistani on ollut aina illantorkku ja käy edelleen ajoissa kuulemma nukkumaan, kuten koko perheensä. Itse olen iltavirkku ja kolme lapsistani perinyt saman rytmin. Kaikki silti osdaavat herätä aamulla aikaisin kellonsa soittoon. Kuopuksellakin alkaa taas työharjoittelu 1.8 ja siellä oltava aamuisin 7.00. Ei tuota ongelmaa' M>inua nyt vanhempana ahdistaa aikainen herätys näin huonounisena, vaikka heräänkin melkein ennen kellon pirahdusta 05.00 arkena,

Yhteistyössä