S
"sipsi"
Vieras
minäkään en ymmärtänyt tuota aikaisemmin, kun omat lapset olivat pienempiä.
Sama vika
Voi että osaan nyt arvostaa näitä yhteisiä pitkiä aamu-unia
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
minäkään en ymmärtänyt tuota aikaisemmin, kun omat lapset olivat pienempiä.
Meillä osaa kyllä teinit itse lämmittää ruokansa jos eivät ole paikalla silloin kun ruoka on tarjolla...
ei meille kylään tulla siihen aikaan. Mutta mahdolliset yökyläläiset eivät kyllä välttämättä nuku vielä tuohon aikaan.Kieltämättä joskus ärsyttää, kun kyläänkin voidaan tulla esim klo 2 yöllä. Ei mitään eroa yöllä ja päivällä ole kesällä.
En halua, että perhe jakaantuu kahdeksi joukkueeksi kesäisin eli me aikuiset ja sitten lapset. Ei ole kyse siitä, etteivätkö osaisi mikroa käyttää tai nauttia lomasta. Perheen yhteiset ruokahetket ovat opetustuokio hyvien tapojen osalta samoin kuin kuulumisten vaihtamista ja yhdessäoloa. Tänäänkin Data laittoi ruokaa yhdessä lasten kanssa, viime sunnuntaina oli grillausta saaressa. Aika paljosta jää paitsi, jos unirytmit menevät aivan eri tahtiin.
Koen myös, että nuorten elämää tulee seurata siinä, että ketä tapaavat, mitä duunaavat jne. Se ei onnistu, jos lapset nukkuvat aikuisten ollessa valveilla ja päinvastoin. Lapset nukkuvat noin klo 22.30-8.30, voivat nukkua jo aiemmin ja herätäkin aiemmin tosin. Sängyissä oltava viimeistään kymmeneltä näin kesällä.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28752474:juu, totta tuokin, mut koska meillä ukko lähtee ma-pe töihin klo4:30 ja mä 6 jälkeen, en näe mitään merkitystä sillä monelta noi lapset herää..ei niiden tarvitse olla kasilta ylhäällä, tai vielä kymmeneltäkään, koska jos haluamme ruokailla yhdessä se on kuitenkin mahdollista vasta 16 jälkeen.
jos meillä on vapaata, kuten esim tänään, noustaan yleensä kaikki suht samoihin aikoihin, ja silloin vietetään yhteistä aikaa.Tänään olen ollut tyttöjen kans shoppailemassa ja tehtiin miesväelle ruokaa kun tultiin kotiin (me käytiin hesessä itse syömässä =) )
huomenna taas kun ollaan töissä ja nuorimmainen on kaverillaan yökylässä, saa teini mun puolesta nukkua ihan niin pitkään kuin sitä huvittaa.
En minäkään koe olevani kahtena joukkueena, ainakaan siten, että joukkueena olisi aikuiset ja lapset. Mutta jos tältä teineimmältä kysytään, pyrkii hän kyllä osaksi irrotautumaankin omaksi " joukkuekseen " ( kaverit) ja välillä se jopa kirpaisee, mutta minusta se on silti aika väistämätöntä ja välttämätöntäkin.
Vaikka vielä enemmän kirpaisee se, että jos lapsella ei olekaan sitä muuta joukkuetta kuin perhe. Lapsista yhdellä on vähän kaverittomuusongelmaa.
Meille tullaan, mutta on sen verran fiksua porukkaa lasteni kaverit, että eivät herätä minua kesken unieni.ei meille kylään tulla siihen aikaan. Mutta mahdolliset yökyläläiset eivät kyllä välttämättä nuku vielä tuohon aikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28752588:Meille tullaan, mutta on sen verran fiksua porukkaa lasteni kaverit, että eivät herätä minua kesken unieni.
Meillä nuo opetustuokiot oli jo kauan ennen teini-ikää. Ja erilaisista vuorokausirytmeistä huolimatta olen aina tiennyt, keitä meillä on. Ts lasteni kaverit ovat tulleet oikein hyvin tutuiksi, vaikka en olekaan istunut lasteni olkapäillä jokaista sekuntia vahtimassa. Enemmän minusta kersat pääsee tekemään mitä lystäävät silloin, kun olen ollut pois kotoa (= töissä) kuin öiseen aikaan. Kyllä mä kuitenkin herään, jos talon sytyttävät tuleen.En halua, että perhe jakaantuu kahdeksi joukkueeksi kesäisin eli me aikuiset ja sitten lapset. Ei ole kyse siitä, etteivätkö osaisi mikroa käyttää tai nauttia lomasta. Perheen yhteiset ruokahetket ovat opetustuokio hyvien tapojen osalta samoin kuin kuulumisten vaihtamista ja yhdessäoloa. Tänäänkin Data laittoi ruokaa yhdessä lasten kanssa, viime sunnuntaina oli grillausta saaressa. Aika paljosta jää paitsi, jos unirytmit menevät aivan eri tahtiin.
Koen myös, että nuorten elämää tulee seurata siinä, että ketä tapaavat, mitä duunaavat jne. Se ei onnistu, jos lapset nukkuvat aikuisten ollessa valveilla ja päinvastoin. Lapset nukkuvat noin klo 22.30-8.30, voivat nukkua jo aiemmin ja herätäkin aiemmin tosin. Sängyissä oltava viimeistään kymmeneltä näin kesällä.