Annatko teiniesi elää kesälomalla kuin pellossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ajattelin vaan, kun mun 13v pojalla on ollut täällä kaveri muutaman päivän kylässä ja ne heräsivät tänään yöuniltaan vasta kolmelta päivällä.
Eli, söivät "aamupalakseen" päiväruoan.
Sitten ovat lojuneet vaan ja pelanneet tietsikkapelejä, nyt ne lähtivät käymään uimassa. Valvovatkin varmaan kolmeen- neljään joka yö.
Enkä mä jaksa heräillä yöllä patistamaan niitä maate, olenko liian löysis?

Annan. Ison työn nuokin on koulun kanssa tehneet ja lomansa ansainneet. Nukkukoon ja löhötköön ihan niin paljon kuin huvittaa. :) Pian alkaa arki taas, toisella ammattikouluopinnot ja toisella yliopisto-opinnot, niin ihan saa sitten tarpeeksi taas päntätä ja elää arkea.

No meilläkin joutuu kyllä nukkumaan nykyisin ajoissa ellei oo kavereita yökylässä, koska me halutaan miehen kanssa aina iltaisin omaksi tää alakerta ja yhteistä aikaa. Nukkuvat silti aika pitkään. Epäilen että isompi lapsi lukee öisin tai kuuntelee musiikkia.

Koppihoitoa ja remmiä perseelle. Sehän se on ollut helluntalaisten kasvatusmetodi iät ja ajat. Älä nyt vaan lipsu perisstteistasi!

[QUOTE="vieras";28748378]Eikö ne osaa itse ostaa?[/QUOTE]

No osaavat tietenkin, mut niiden annetaan ostaa nyt kesällä useammin. Etkö sä yhtään valvo lastes karkkien ostoa? Ei meillä ainakaan saa karkkia käydä ostamassa silloin kun huvittaa, vaikka lapslla onkin paljon omaa rahaa

No saa tuo valvoa ja nukkua vähän miten lystää. Aika vähän on kyllä himassa, reissuja riittää. MUtta tyttäreni on kyllä ansainnut rennon lomailun, koulussa puurtaa sitten yli ysin keskiarvon edestä.

Periaatteessa annan, mutta käytännössä joudun pikkaisen patisteleen nukkuun. Toinen, kun joutuu herään kesätöihinsä ja molemmilla on treenejä neljä kertaa viikossa kesäisinkin, jotka kumminkin rytmittävät tuota päivänkulkua osaltansa. Muuten kyllä saisivat elää kuin pellossa, sehän kesässä just onkin ihanaa. Itsekin heräsin tossa pari päivää sitten vasta vähän ennen yhtä iltapäivällä, kun työarkena joutuu heräämään jo ennen viittä. :) :)

Periaatteessa annan, mutta käytännössä joudun pikkaisen patisteleen nukkuun. Toinen, kun joutuu herään kesätöihinsä ja molemmilla on treenejä neljä kertaa viikossa kesäisinkin, jotka kumminkin rytmittävät tuota päivänkulkua osaltansa. Muuten kyllä saisivat elää kuin pellossa, sehän kesässä just onkin ihanaa. Itsekin heräsin tossa pari päivää sitten vasta vähän ennen yhtä iltapäivällä, kun työarkena joutuu heräämään jo ennen viittä. :) :)

Annan toki.Miksi edes nipottaisin kesälomalla? Saavat nukkua kun nukuttuaa ja valvoa niin pitkään kuin haluavat.Ennen opintojen alkua kuitenkin on aina löytynyt se normaali rytmi ja löytyy vastedeskin :)

No ei tod valvota ja eletä kuin pellossa. Teini menee arkisin viim 23 ja viikonloppuisin viim 24 nukkumaan ja arkena herää joskus 9. Sen verran olen myöntynyt, kotiintuloaika on vasta 22 arkena ja 23 vkl. Meillä on 14 v poika. Ja kotitöihin on kesäksi lisätty peri hommaa/viikko.

Se että saa "elellä ku pellossa" taitaa olla suhteellinen käsite. Mun mielestä muutamissa perheissä lapset saa aina "elää ku pellossa" oli koulua tai ei. No meillä saa lomalla löysäillä, jotain rajaa pidetään kuitenkin mm. pelaamisen määrässä.

mä en osaisi edesnukkua noin pitkään. Jos nukun seitsemään se tuntuu jo ikuisuudelta. aamuna aika paras. rauhassa lueskella ja juoda kahvia ja syödä aamupalaa...

No osaavat tietenkin, mut niiden annetaan ostaa nyt kesällä useammin. Etkö sä yhtään valvo lastes karkkien ostoa? Ei meillä ainakaan saa karkkia käydä ostamassa silloin kun huvittaa, vaikka lapslla onkin paljon omaa rahaa

Ei tarvi valvoa kun eivät ole addikteja makeisten suhteen, käyvät kyllä itse ostamassa ja heillä on rahaa. Mikä sairaus lapsellasi on kun pitää ihan jo karkinostoa rajoittaa?

Omat lapset ei vielä tuossa iässä, mutta noin me elettiin itse teineinä :). Rakastin lukea ja kirjoitella valoisina kesäöinä kun oli ihanan rauhallista, mutta kun nukkuakin pitää niin se oli sitten iltapäivään...ja nyt aikuisena olen aamuvirkku jolle 7 tuntia unta yössä on ihan passeli :).

Yhteistyössä