Annatko ryömimis/konttaus-ikäisesi vauvasi leikkiä maassa pihalla? annatko vauvasi/lapsesi syödä itse?...

• Viestiketjun aloittaja "mude"
  • Ensimmäinen viesti
mimmmmi
no eipä ole tuo 8kk ikäinen pahemmin möyriny maassa, keskustassa kun asutaan niin aika paljon on vaan rattaissa.
ja syönti, joskus saa sotkea oikein olan takaa es. puuron kans, mutta yleisesti syötän kyllä itse. maissinaksuja saa syödä itte mutta oon ylihysteerinen vielä tuon syömisen kans, siis en oikein uskalla vielä antaa vauvalle käteen leipää tms tukehtumisen pelon takia :(
ja ja ja. pylly paljaana on aina välliisä, enemmän ja vähemmän.

Lisäkysymys tähän saako lapsesi kontata asfaltilla?

Meillä siis saa möyriä maassa, syö itse kyllä mutta vaipatta ei ole. Miehen mielestä lapsi ei saa hetkeäkään kontata asfaltilla ("kävelytien" ylitys pihassa... )

E
Meidän mimmi oli tosi pienikokoinen ja syntynyt talvella, joten ei siitä konttaamisvaiheessa ulkona maassa olemisesta tullut yhtään mitään, kun oli toppapuvussaan niin michelin-ukko, ettei pystynyt liikkumaan kunnolla. Siksipä odottelimme kevättä ja ohuempia vaatteita ennen ulkona maahan menemistä, ja sitten keväämmällä se jo kävelikin itse.

Kaikkia muita on silti saanut tehdä niin paljon kuin haluaa. Itseasiassa on syönyt suurimman osan kaikesta ruuastaan itse, koska aloitimme ruokailun sormiruokana. Lähinnä puuroa olen lusikoinut siinä vaiheessa, kun ei oikein vielä hanskannut lusikan käyttöä, vaan veteli ruokansa haarukalla, ja puuroon se haarukka ei oikein toiminut. :)

meilläpä
[QUOTE="mude";22113493]Annatko vauvasi leikkiä/tutkia pihalla luontoa ym maassa,jos ei osaa vielä kävellä? pelkäätkö että tulee pöpöjä vai etkö jaksa katsoa perään jos syö esim kiviä...?
Annatko vauvasi/pienen lapsesi syödä itse? vai plkäätkö sotkua?
Annatko lapsesi olla ilman vaippaa vai pelkäätkö sotkua ja märkiä vaatteita/mattoja...?

tulipahan vaan mieleen kun tällaisiakin ihmisiä on paljon...[/QUOTE]

Eipä tullut pidettyä konttausiässä maassa koskaan.
Annoin syödä itse sitten kun osasi tehdä sen suuremmin sotkematta eikä meillä kyllä kannustettu lattialle kusemaankaan... :D
Ja hyvin avoin lapsi on hänestäkin kasvanut, osaa syödä ja tehdä pönttöön...

v
Annan konttailla pihalla ja puistossa, tottakai, mutten todellakaan anna syödä kiviä, hiekkaa, tupakantumppeja tai muuta paskaa. Annan olla ilman vaippoja välillä, luututaan sitten vaikka sitä pissaa ja kakkaa. Tuon itse syömisen kanssa taidan olla vaan laiska, kun mieluimmin syötän itse, kun en jaksa siivota sotkuja... Sama oli esikoisen kanssa, mutta hyvin oppi itsekin syömään, vaikkei vielä 1vuotiaana saanutkaan lusikkaa omaan käteensä.

"Hmm"
En anna meijän 6kk ryömii maassa, opettelee kovasti konttaamaan, mutta en anna sitäkään tehä ulkona maassa. On saanu soseita syödä itekseen ja samalla siinä sit syötän ite sitä :). Vaipatta saa olla, käärin vaan maton rullalle, jos pissaa niin yleensä luutun kanssa sen kohan putsaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22116029:
Lisäkysymys tähän saako lapsesi kontata asfaltilla?

Meillä siis saa möyriä maassa, syö itse kyllä mutta vaipatta ei ole. Miehen mielestä lapsi ei saa hetkeäkään kontata asfaltilla ("kävelytien" ylitys pihassa... )
Teki se sitäkin.

[QUOTE="mude";22113493]Annatko vauvasi leikkiä/tutkia pihalla luontoa ym maassa,jos ei osaa vielä kävellä? pelkäätkö että tulee pöpöjä vai etkö jaksa katsoa perään jos syö esim kiviä...?
Annatko vauvasi/pienen lapsesi syödä itse? vai plkäätkö sotkua?
Annatko lapsesi olla ilman vaippaa vai pelkäätkö sotkua ja märkiä vaatteita/mattoja...?

tulipahan vaan mieleen kun tällaisiakin ihmisiä on paljon...[/QUOTE]
Annan vauvan leikkiä/tutkia luontoa ym pihalla maassa, mutta en anna syödä kiviä tai muuta vahingollista. Jaksan siis seurata mitä lapsi tekee.

Annan syödä itse, en pelkää sotkua koska ne voi siivota.

Nyt taapero ei ole ollut ilman vaippaa, siinä ehkä jaksaminen tulee vastaan kun talossa on myös 6kk ikäinen vauva (tämä tosin ei vielä ryömi pihalla hiekassa).
Mutta siinä vaiheessa kun vaipattomaksi aletaan urakalla opettelemaan en pelkää sotkuja/märkiä vaatteita. Matot toki siinä vaiheessa rullataan nurkkaan.

Entäs sinä itse?

Yhteistyössä