Annatko lihaa kahdesti päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttumaaria

Jäsen
02.06.2007
266
1
16
Annatteko 1-vuotiaille lapsille lihaa sekä lounaalla että päivällisellä?

Mietin, kun poika alkaa pikku hiljaa siirtymään samaan ruokaan meidän vanhempien kanssa eikä me välttämättä syödä lihaa ihan joka aterialla vaan esim. kasvissosekeittoa, uuniriisipuuroa ja marjakeittoa, mannapuuroa tms. Ei siitä varmaan haittaa kasvaalle lapselle ole, jos ei ihan aina lihaa ole pöydässä, kun muuten kuitenkin syö terveellisesti ja saa maitotuotteita, kasviksia, marjoja, hedelmiä, kuituja puuroista ja leivästä ym.

Ja toinen kysymys, kuinka usein teillä syödään kalaa ja mitä kalaa?

joskus saa kahdesti päivässä lihaa, joskus kerran, joskus ei ollenkaan. itse en syö lihaa, joten meillä tehään aika paljon soijarouheesta ja soijapaloista, pavuista jne ruokaa.

tällä hetkellä tulinen kasvissosekeitto ja raastelätyt on neidin herkkua :p

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
joskus saa kahdesti päivässä lihaa, joskus kerran, joskus ei ollenkaan. itse en syö lihaa, joten meillä tehään aika paljon soijarouheesta ja soijapaloista, pavuista jne ruokaa.

veti sanat suustani: hyppään peesiin tähän kun en jaksa itse samoja sanojakaan toistaa =)

Meillä ennen 1v ikää toinen ruoka sisälsi lihaa ja toinen kasvisateria, nyt pian 1v 2kk iässä maistuu kaikki ruoka hyvin (kuten tähänkin asti)
Tyttö syö yleensä 2 liharuokaa, kerran tai kaksi viikossa kalaruokaa (ne on olleet joko valmisruokia tai sit mummin tekemiä kalapihvejä)
Joinain päivinä toinen ateria on kasvispitoinen, mutta harvemmin jää pelkkään yhteen...

Yhteistyössä