Annatko lapsesi leikkiä "vapaasti" ulkona??

Vai tarviiko lastesi pelätä, että vaatteet menevät rikki?? Joo, kuulostaa hullulta kysymykseltä ja itseltänikin jäi suu auki puistossa... :eek: kun eräs äiti varoitti lastaan, :" Kiipeä varovasti siihen kivelle, ettei vaatteet mene rikki!".

Ihan tavallinen lassien keväthaalari oli pojalla päällä, ettei siis ollut mikään sikakallis....mutta kuitenkin ihmettelin mielessäni tota lausetta.
Siis oikeesti on olemassa tällaisia äitejä, jotka ei anna lastensa kiipeillä ja leikkiä vapaasti vaan lasten täytyy varoa vaatteitaan. :whistle:

Ulkoiluun omat vaattensa sään mukaan ja kauppareissuille ja kyläilemään mentäessä yms siistimmät vaatteet.

En todellakaan murehdi jos rikki menevät tai jopa sotkeutuvat.... mä osaan korjata ne ihan itte =)

vierastaja
Kyllä meilläkin saa touhuta vapaasti ulkona tarhassa ja muutenkin. Ja sitten mökkillä on vielä vaatteet erikseen, joilla ei todellakaan ole väliä tuleeko pihkaa tai maalia. Tiedän kyllä monta perhettä, joissa ei varsinkaan tytöt voi esim. tarhassa leikkiä kunnolla jottei vaatteet likaannu. Tiedämpä äidin, joka ei anna lapsensa juuri kontata jottei housun polvet kulu:(

Varsinkin nyt muuton jälkeen meidän muksut painelee menemään jossain ikivanhoissa, nuhruisissa 80-luvun kirpparivaatteissa omalla pihalla. Nyt kun ei edes ole kylmä.

Juuri siksi, ettei mun tartte itkeä jonkun ylihintaisen reimatecin haalarin perään, kun kuraa, hiekkaa ja ties mitä on joka paikassa, enkä halua vahdata mitä saa tehdä ja mitä ei, ainakaan pelkästään vaatteiden takia.

Meidän lapsilla ei ole mitään "rönttävaatteita" vaan ovat ulkona niissä "ylihintaisissa Reimateceissään" ja muissa ulkovaatteissaan, joita heille on tänä keväänä hankittu.

Ja saavat leikkiä vapaasti. Saavat kiivetä, saavat juosta, saavat kaatua ja minä en estele. Ei ne puvut ole koskaan vielä rikki menneet, leikkimistä vartenhan ne on ostettu, ja jos ne rikkoutuu niin se on sitten voi voi.

memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Meidän lapsilla ei ole mitään "rönttävaatteita" vaan ovat ulkona niissä "ylihintaisissa Reimateceissään" ja muissa ulkovaatteissaan, joita heille on tänä keväänä hankittu.

Ja saavat leikkiä vapaasti. Saavat kiivetä, saavat juosta, saavat kaatua ja minä en estele. Ei ne puvut ole koskaan vielä rikki menneet, leikkimistä vartenhan ne on ostettu, ja jos ne rikkoutuu niin se on sitten voi voi.
Näin on meilläkin.

meillä on erikseen semmoset ulkoiluvaatteet ettei haittaa vaikka rikki meniskin, ja vaikka ois parempaakin päällä niin en nyt niin tarkka ole siltikään, tietty jotain sanon jos ihan mahotonta keksii oli sitten hyvät tai huonot päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
vaatteet tekemisen ja paikan mukaan. Ei rajoiteta tekemisiä vaatteiden vaan tekemisen vaarallisuuden mukaan.
Juurikin näin. Pihalla rönttävatteet ja esim. kauppaan hieman siistimmät. Ja todellakin rajoitukset koskevat vaaratilanteita eikä sitä, että vaatteet menisivät likaisiksi/rikki.

vieras
Meillä on vain ja ainoastaan Rasavilin haalari, ja ihan pihaleikkeihin ostettu ettei ole tarvetta varoa. Ikinä ei ole rikki mennyt haalarit ja kun on kunnon likaa hylkivä pinta ei piet sun muut edes tartu, oli isänsä kanssa autoa korjaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Juurikin näin meillä myös! :saint:

Meillä on vanha reimatekki ihan rymyhaalarina ollut jo toista vuotta (ai mitenniin ostanut ison?) :snotty: On kestänyt ihan mitä vaan, mutta puhtaaksihan se ei enää lähde. Alkaa olla käydä pian ahtaaksi, mutta josko vielä tämän kevään saisi rymytä sillä.

Mut on kyllä kasvatettu siihen että vaatteet pyritään säilyttämään ehjinä. Eli tuo lausahdus voisi olla vaikka mun suusta :D Jos mä näen jossain jotain mikä mahdollisesti voi rikkoa pojan vaatteen niin kyllä mä sanon siitä että varo vaatteitasi.

vieras
Vapaasti vaatteiden puolesta mutta en ymmärrä kyllä sitäkään että lapset saa tehdä pihalla ihan mitä haluavat. Meillä ei puista oksia revitä eikä kiikuta katon räystäissä niin kuin naapurin poika näkyy tekevän....

Yhteistyössä