Annatko 9-10v tytön olla ulkona/kavereilla klo21 asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoleton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä kenellekään ei mennä kylään noin myöhään. 20-20.30 jälkeen pitää antaa muillekin perheille rauha saunoa, syödä iltapalaa ja tehdä perheen iltatoimia. Joissakin perheissä koululaisetkin menee klo 21 nukkumaan.

[QUOTE="vieraana";30035313]Mun mielestä kenellekään ei mennä kylään noin myöhään. 20-20.30 jälkeen pitää antaa muillekin perheille rauha saunoa, syödä iltapalaa ja tehdä perheen iltatoimia. Joissakin perheissä koululaisetkin menee klo 21 nukkumaan.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Esim. minun täytyy arki-aamuisin herätä jo klo 4.30, joten meidän osalta iltaruutinit on kaikki hoidettu viimeistään klo 21, ja sitten minä nukkumaan.

[QUOTE="vieraana";30035313]Mun mielestä kenellekään ei mennä kylään noin myöhään. 20-20.30 jälkeen pitää antaa muillekin perheille rauha saunoa, syödä iltapalaa ja tehdä perheen iltatoimia. Joissakin perheissä koululaisetkin menee klo 21 nukkumaan.[/QUOTE]

Miksi ei? On myös niitä perheitä, joiden mielestä tuo on mitä parhain aika kyläilylle. Jos joku perhe on sitä mieltä, että heillä voi olla vieraita tuohon aikaan niin mikä estää? Ei kaikilla perheillä ala iltatoimet varsinkaan kesäaikaan vielä lähellekkään tuohon aikaan.

No en antaisi, vaikka kuinka kesä olisi ja koululaisella lomaa.

Meillä on iltapala- aika, jolloin jokainen on paikalla ellei toisin ole sovittu (esim. se koululainen kaverillaan yökylässä - silloin tilanne on toinen.). Ja joka perheessä ei ole vielä kaikilla lomaa, joten hyvä on koululaisen (ja hänen vanhempiensakin) ottaa toiset perheet huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja yksilöllistä;30035366:
Miksi ei? On myös niitä perheitä, joiden mielestä tuo on mitä parhain aika kyläilylle. Jos joku perhe on sitä mieltä, että heillä voi olla vieraita tuohon aikaan niin mikä estää? Ei kaikilla perheillä ala iltatoimet varsinkaan kesäaikaan vielä lähellekkään tuohon aikaan.

Kannattaa nyt sitten varmistaa että perheessä jossa lapsesi viettää iltaansa on se kanta asiaan että se on hyvä aika kyläilyyn. Silloinhan ei ole ongelmaa jos heidän mielestä näin on. Mutta tää nyt ihan vaan ajatuksena siitä että perheillä on erilaisia tapoja ja kannattaa kuunnella sitä mitä siellä toisessa perheessä tapahtuu.

Mä haluaisin syödä perheen kanssa iltapalan rauhassa ja koko perhe yhdessä koska harrastusten takia iltaruoka syödään usein kahdessa erässä.

Juu,tätä kannatan!!Meillä menee 9v ja 11v sänkyyn nyt lomallakin n.20.30,lukevat ja poika katsoo jalkapalloa n.21,sitten nukkuvat.Minä tai mieheni mennään aamulla jo 7.00 töihin ja tarvimme mekin hyvät yöunet.Kyllä minä hätyytän kaverit meiltä ja omat kotiin n.19 aikoihin.

Mä soittelen lapset noin 20.00 kotiin kesät ja talvet. Joskus leikkivät naapurin lasten kanssa ulkona tuossa ihan lähellä/omalla pihalla n. 21 asti (lähtevät sitten kaikki samaan aikaan kotiin).

joskus (esim tänään ) saa olla tuossa naapurissa kummisedällään kaverinsa kanssa leikkimässä (kummisedän tyttö siis isällään ), mut pääsääntöisesti kotiin tullaan viimeistään 20

Yhteistyössä