Annanko porttikiellon anopille?

• Viestiketjun aloittaja itsekin osaan
  • Ensimmäinen viesti
itsekin osaan
Anoppi on ihan paska. Tänne tulee kyttäämään ja neuvomaan. Nyt taas nyppi parvekkeella kukista kuivuneita kukkintoja ja neuvoi, että pois ne pitää ottaa niin tulee uusia. Tökki sormeaan multaan ja uteli miten kastelen. Olis tehnyt mieli keikkauttaa koko saatanan akka yli kaiteen. Ei ole mikään onnenpaikka jos appivanhemmat asuu lähellä. Appiukko on kyllä ihan jees. Tuo akka se ei siedä minua, miniäänsä eikä ole oikea mummi edes lapsille.

vierailija
Pelkästään kukkien nyppimisestä ei kannata ihan hirveän suurta meteliä nostaa saati anopille sen vuoksi antaa porttikieltoa. Sinä häviät siinä ja saat hullun maineen- myös miehesi silmissä. Kukat eivät varmaankaan ole se varsinainen syy, mikä sinua anopissa arsyttää.

Selvitä ensin itsellesi, miksi anoppisi suututtaa. Se oikein ja tärkein syy! Sitten voit koettaa puhua anopillesi asiallisesti- jos hän on sellainen ihminen, että pystyy kuuntelemaan sinua. Muussa tapauksessa koeta sopia selkeämmät säännöt ja selitä, miksi et esim. halua parvekekukkiasi nypittävän. Syy olla vaikka se, että sinusta on kiva katsella kuihtuneita kukkia. Anoppikin saattaa siitä ymmärtää jättää kotisi rauhaan.

HippuTAR
O-ou... Äiti on varmaan ny megaloukkaantunu mulle ku nypin aina sen parvekekukista kuolleet kukat. Ja huomautan jos huomaan jonku kukan olevan kuivas mullas. Ja itseasiassa leikkelen sen sisäkukkiakin aina kun ne näyttää leikkelyä tarttevan :oops:

Anoppisi ikäiset ihmiset toimii noin. Siis ovat kiinnostuneita puutarhanhoidosta. Siitä se juttelee kavereidensakin kanssa. Ei se arvostellakseen kastelutiheyttä kysele vaan keskustellaakseen.

Tiedän tämän siksi, että itse olen samanlainen. Alle 40v ei kasvit voineet juuri vähempää kiinnostaa. Nykyään töissä maanantaisin ekaksi kerrataan työpaikan rouvien kanssa viikonlopun puutarhuroinnit ja metsäretket. Sitä se keski-ikä teettää

itsekin osaan -ap-
Tietäisitte vaan tuon muijan touhut, anopiksi ja mummiksi itseään kutsuva. Minä sitä olen jotenkin sietänyt (pakolla). Ei se ärsyttävyys kukkien nyppimiseen jää. Keittiössä vetelee auki laatikoita ja tarkistaa kiiltääkö veiset ja lusikat. Kurkkii likapyykkipussiin ja aukoo vaatekaappeja. Harvoin oli lapsenvahtina ja sekin naama kurtulla. Nykyään ei lapsetkaan halua sen hoiviin. Ja nyt sitten valittaa, että olen kääntänyt lasten mielet häntä vastaan. V...tut. Mielihyvin saatte tästä itsellenne kuivuneitten kukkien nyppijän. Ja huom! Mieskin sen mielellään heivaisi huitsin nevadaan.

vierailija
A:lle on käynyt samoin kuin, ah, niin monelle. Kun se anopin nokka työyntyy tuhannetta kertaa väärään paikkaan, niin sitten vaan pitkämielisyys lopuu.
Jos kerran nyppii kukat, niin ok, mutta jos koko ajan ollaan, vuodesta toiseen, tulossa ihon alle, nyppii kukkien lisäksi muruset pöydiltä, kalsarien nypyt, hilseet ja kutakuinkin peräpukamat ja tunkee miniänsä kodin ja perheen käytäntöihin osallistumaan ja puuttumaan, niin nou.

Siinä vaiheessa kun tunsin, että anoppi haluaa elää mun elämääni ja jakaa kaiken mikä mulla on, teki mieli juosta ja lujaa. No hillitsin itseni muutamaksi vuodeksi, mutta kun päästin itseni irti, vauhti oli luja ja määränpää tooooosi kaukana. Seitsemän vuotta siedin, kaksi vuotta olin sietämättömänä ja nyt kun anoppi ei ole enää elämässäni, on mahtavaa. Suosittelen. Anna porttikielto.

vierailija
Anoppi on ihan paska. Tänne tulee kyttäämään ja neuvomaan. Nyt taas nyppi parvekkeella kukista kuivuneita kukkintoja ja neuvoi, että pois ne pitää ottaa niin tulee uusia. Tökki sormeaan multaan ja uteli miten kastelen. Olis tehnyt mieli keikkauttaa koko saatanan akka yli kaiteen. Ei ole mikään onnenpaikka jos appivanhemmat asuu lähellä. Appiukko on kyllä ihan jees. Tuo akka se ei siedä minua, miniäänsä eikä ole oikea mummi edes lapsille.

itsekin osaan -ap-
Mutta entä kun pittää rahhaa olla niin anoppihan se antaa. Ja entä kun penikoita pittää vahtia kuka niitä kattoo jos ei anoppi??? Hoija ite pentus!
Lue aikaisemmatkin viestit äläkä vaan ensimmäistä. Teet vääriä johtopäätöksiä. Rahaa ei olla anopilta ruinattu, ei edes lapset. Hoitovastuuta ei akka ole riemumielin hyväksynyt. Nyt ei sitä edes kaivata, on muita konsteja. Lapsetkin väistää ja vältää lähikontakteja. Eli nyt kohta sanon minä, että häivy anoppi elämästäni, häivy lasten elämästä, poikasi sinut on jo hylännyt.

vierailija
Minä ymmärrän aloittajaa hyvin. Muistan varmaan ikuisesti sen kun anoppi tuli katsomaan pojanpoikaansa ensimmäistä kertaa. Vauva oli kaksi viikkoa vanha ja anoppi oli jo äidiltäni kuullut että vauva imee rintaa yötä-päivää kolmen tunnin välein.

Ensimmäisenä meille tultuaan anoppi käveli hyllykön luo, pyyhkäisi sitä sormellaan ja totesi "olet sentäs pölyt viitsinyt pyyhkiä vaikket näköjään olekkaan viitsinyt vielä kevätharavointia tehdä ulkona". Siis voi hel...tti !

Ja sitten alkoi tietenkin valitus kuinka pilaan vauvan ihan kokonaan, teen hänestä vaikean lapsen ja vaikka jos mitä kun en anna vauvan itkeä ollenkaan vaan olen heti hoivaamassa jos vauva vähänkin änähtää. Ei tule kunnon ihmistä sellaisesta jota noin passataan tuumi anoppi.

Kestin anoppia pari vuotta, sitten onneksi kuulin apen siskolta että anoppini ei pidä minusta koska olen kerran jo eronnut. Sain tästä hyvän syyn ilmoittaa anopille ettei hänen tarvitse tulla meillä käymään ollenkaan ettei tule paha mieli.

Nyt on hyvät välit, tervehditään kohteliaasti jos jossain tavataan mutta ei jäädä mitään juttelemaan.

Yhteistyössä