ANEMIA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oinas äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oinas äiti

Jäsen
29.12.2005
101
0
16
Onko kellään kokemuksia anemiasta? Itselläni todetiin viikko sitten erittäin matalat hb arvot:92 :o
Olinkin jo ihmetellyt että miksi on oudon uupunut olo.
Kamalaa voimattomuutta ja väsymystä on nyt koko ajan, tuntuu ettei jaksaisi kuin maata sohvalla. Ja minusta kun tuntuu että tää voimaton olo on saanut masennuksenkin pahenemaan. Ikäänkuin ei olis yhtään voimavaroja taistella mielenapeutta vastaan.Mikään ei huvita, eikä ilostuta.

Olis kiva kuulla miten muilla tuo anemia on oireillut.Väsymyshän siinä kai se tavallisin on. Kuinka pian alkoi rauta arvot nousemaan, ja olo kohentumaan?

siskolla ollut anemiaa ja siitä johtuva mahdoton väsymys. Nyt todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja sai siihen lääkkeet. Anemia johtui hänellä tästä kilpirauhasvaivasta....tähän liittyy myös tuota mielen apeutta, lihomista ym. Usein anemia johtuu jostain taudista, tai siitä että rauta ei vain yksinkertaisesti imeydy niin hyvin kuin muilla...

Itsellä pahana aina raskauden aikana, nyt hb matala myös synnytyksen jälkeen. Viime raskaudessa kävin rautatipassa.
Mulla väsymyksen lisäksi huimausta, pahoinvointia, univaikeuksia, näköhäiriöitä, päänsärkyä.
Raskausaikana en rautaa voinut syödä pahoinvoinnin takia ja nyt synnytyksen jälkeen ei rauta tunnu imeytyvän. Rautavarastot tosin minulla ihan tyhjät eli kauan menee ennenkun tavan rautavalmisteella alkaa hb nousemaan.

Mulla on anemiaa johtuen siitä että punasolut hajoaa liian nopeasti. Kun Hb käynyt kovin alhaalla (80kieppeillä) on ollu huimausta ja väsymystä. Raskausaikana Hb kieppui siinä 90-100 välillä ja "normaali tilassa" on suunnilleen 100 ja en mielestäni huomaa sitä mistään.. väsymystä on joka tapauksessa johtuen 3kk vauvasta :whistle: mielestäni mun elimistö on tottunut tuohon alhaiseen hemoglobiiniin. Mulla anemia johtuu yhdestä syömästäni lääkkeestä.

Yhteistyössä