Anemia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalpea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan tämä mun anemiasta johtuva väsymys aiheuttaa tämän hermojenkiristyksen. En jaksaisi YHTÄÄN noita lasten riitelyitä, tottelemattomuutta, meteliä. Ihan tavallinen metelikin saa hermot kireelle. En vain jaksa. Mieli on jotenkin maassa aina välillä, varsinkin kun oikein nuo oireet vaivaa.

Mulla on anemia. Hb tällä hetkellä 8-kympin luokkaa ja sillä pärjäilen. Kun hb oli 60 en enää jaksanut kävellä portaita ja töissä hiemna heikoti. Mulle on tehty liuta tutkimuksia, mistään vakavasta ei ole kye. Syön rautatabletteja, foolihappoa, c-vitamiiniaja b-vitamiineja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalpea:
Onks kellään ollut? Paljonko oli hb? Mulla epäillään tuota, huomen menen verikokeisiin. Kuukautiset on ´todella runsaat, joten en yhtään ihmettelisi vaikka anemia olisikin. Puoltoistakuukautta sit kävin verikokeissa muun asian takia, ja silloin hb oli 113. silloin oli tosin just kuukautiset loppuneet, ja nyt on yhdet ennättäny tässä välissäkin tulla. Ja siis todellakin vuodan paljon! Nyt särkee jatkuvasti päätä, huimaa, silmissä mustenee, yleinen voimattomuus, ja rasituksessa alkaa sydän tykyttämään.Jotenkin tosi heikko olo, ja tämä vaikuttaa jopa mielialaan, kun tuntee ettei jaksa nykyään mitään. Kasvoistani olen kuulemma kalpea(mut omasta mielstäni olen aina ollut) ja viime aikoina on mukaan tullut myös jonkinasteiset nukkumisvaikeudet.

Luin kyllä netistä anemian oireista, mutta haluaisin kuulla joltain ihan omakohtaisia kokemuksia ja tuntemuksia, mikäli on anemiasta kärsinyt?

Joo, mulla oli alkuvuodesta hb 98 ja johtu kanssa tosi runsaista kuukautisista. Sain vuotoa hillitsemaan Cyklokapron- nimisä pillereita ja vajaa 2kk jälkee oli hb jo 117. Hyvin auttaa mun runsaisiin menkkoihin. Viime kuussa ei pillereitä enää ollu ja taas vuosin kun seula.

kräurtesaft. rautayrttimehu auttaa. ei rasita vatsaa (ainakaan mulla vaikka herkkämasuinen olenkin) ja imeytyy kun on c- vitamiinia ja nestemäinen koostumus. se feromax tms ei ollut mulle ollenkaan yhtä hyvä vaikka sisälsi enempi rautaa. saa luontaistuoteliikkeistä. voi käyttää myös raskaana ollessa. suosittelen

Mulla crohnin-tauti jonka takia rauta ei imeydy. Maha ei kestä rautatabletteja eikä myöskään tippoja- seuraavaksi kokeillaan rautaa suoraan suoneen, verensiirrostakin on ollut puhetta lääkärin kanssa..

jep, anemia ollut niin kauan kun muistan.. oireisiin tottunut mutta väsyttää, hermot kireellä ja voimattomuutta niin ja päänsärky.. hb ollut 80-110 (parhaimmillaan ja harvoin tuon 110) Rautalääkkeet, mehut sun muut ei ole auttaneet, pistoksina ei ole annettu joten en tiedä mutta synnytyksissä saanut aina samantien verta jotka nostaneet siihen 90/100.. Nyt olen kokeillut punaviini lasillisen juomista n. 1kk ajan ja siis en joka päivä vaan viikonloppuna ruokaillessa lasillinen ja ehkä viikolla yksi lasillinen.. ja hb ensimmäistä kertaa elämässäni 121!! En ttiedä miten tämä punaviini toimii mutta se tehoaa :) kannattaa kokeilla :)

Yhteistyössä